Onze kittens en hun mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Onze kittens en hun mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:54

Vorige week kregen we een zwangere-mamapoes in huis via het asiel. De volgende avond kreeg ze haar kleintjes al. Triest is alleen dat 3 van de 4 babies binnen 5 dagen overleden zijn. Waaraan? ik weet het niet. De moeder was niet echt een geweldige goede moeder. Was ze niet op haar plaats bij ons? Was het te druk? Snapte ze niets van de kleintjes? Had ze te weinig melk? Ik weet het niet. Het is een hele lieve poes, kletste de oren van je hoofd. Lag het liefst naast je op de bank. Na overleg is besloten dat de moeder met haar laatste kindje naar iemand anders is verhuisd die heel ervaren is in het bijvoeden van zulke kleine babies. Dat is dinsdag gebeurd. Maar ik wil nog wel even een paar foto's plaatsen. Zodat ze niet vergeten wordt.
Afbeelding
Dit is mama
Afbeelding
En haar buik
Afbeelding
Nummer 1 en 2 zijn er al!
Afbeelding
Nummer 3 is er ook
Afbeelding
Heel tevreden na hard werken
Afbeelding
Alle 4
Afbeelding
Streepjes
Afbeelding
Nogmaals alle streepjes.

simodi

Re: Onze kittens en hun mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:04

Ah ... ik vind mama-poes er wel heel lief uitzien!

Goed dat jullie haar hebben opgevangen, het lag vast niet aan jullie maar ze zal geen goede zwangerschap gehad hebben, vermoed ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:07

Stress kan een hoop doen met een kat en niet iedere kat is een geboren moeder daar kan je helaas niks aan doen.
Maar even een hart onder de riem voor de goede zorg!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 19:37

Simodi en silly: dank voor jullie hart onder mijn riem. Je wilt (als pleegmoeder zijnde) graag dat het goed gaat, maar daar heb je niet altijd wat over te zeggen. Het was best triest dat 3 van de 4 overleden waren,maar soms heeft de natuur toch andere dingen in gedachten dan jij zelf. En het leek zo leuk: mamapoes en hier bevallen en dan "mijn eigen" schattige kleine babies. Helaas, het liep wat anders dan verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:17

Wat naar dat het zo gegaan is zeg. Kittens zijn helaas erg zwak, met name die eerste paar dagen. Toch fijn dat ze die paar dagen van hun leven hebben doorgebracht bij een lieve pleegmama!
Zelf heb ik ook een nestje in huis via het plaatselijke asiel, vandaar dat ik het extra leuk vind te lezen dat jij dit ook doet. Het is zulk dankbaar werk, want ook al ben jij dan wel wat kittens verloren, je hebt wel je best voor ze gedaan en 1 leeft tenslotte nog plus de mamapoes! (Hier leven alle 5 kittens nog, maar ik heb ook gevreesd voor 2 leventjes. Ze zijn nu 2 weken oud, en buiten geboren.)
Ook al hebben de kittens -hier maar ook bij jou- een slechte start gehad, ze zijn wel bij iemand (geweest) die ze veel liefde en zorg bood/biedt. En dat is toch wel een fijn idee. Dus ook vanaf hier een hart onder de riem!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:48

Ffortuna: bedankt voor je lieve berichtje. Zoals jij het omschreef, voel ik het ook. De dagen die ze geleefd hebben, waren met veel liefde en zorg.
ik kreeg vandaag te horen dat mamapoes het heel goed doet! Er waren 2 beebjes gevonden van 4 weken oud en die schreeuwden het uit. Die hebben ze maar bij "mijn " mamapoes gelegd. Poes is helemaal gelukkig met haar eigen kind en 2 pleegkindjes. Ze heeft geen melk genoeg, dus ze worden alle drie bijgevoerd. Maar mamapoes is helemaal blij. Waarschijnlijk was het bij ons toch te druk met 2 honden en 2 katten en eeen bench in de huiskamer. Nu ligt ze een stukje rustiger. Zo komt het toch nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:43

Wat een fijn bericht! Jammer dat ze niet genoeg melk heeft, maar de zorg van de mamapoes voor 2 kleine beebs is altijd heerlijk voor die ukkies. (En scheelt je als verzorger een hoop werk qua ontlasting opruimen Knipoog ).
Doe je dit al lang trouwens, mamapoezen met kittens opvangen voor het asiel? (Zelf heb ik nu voor het eerst een nestje. We hebben een blog: http://asielkittens.web-log.nl voor het geval je ze wil zien!)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 22:55

Ffortuna: ja ,we doen dit al een aantal jaartjes. We zijn begonnen in 2000, maar er tussen 2005 en 2007 2 jaar tussenuit geweest, omdat we toen een nestje met kattenziekte hebben gehad. Dat virus is ontzettend besmettelijk en blijft anderhalf jaar in leven. Dus na 2 jaar hebben wij (en het asiel) de gok weer gewaagd en zijn weer begonnen met kittenopvang. we hebben ook wel eens nestjes zonder mama. Wel heel druk, maar o zo dankbaar werk. Momenteel hebben we er 5 zitten, uit 3 nestjes volgens mij. De jongste is 4 weken oud, dan drie stuks van 6 weken oud en eentje van 9 weken oud. Maar ze zijn wel allemaal cypers met hier en daar wit. Vorig jaar kregen we een moederpoes met 5 kittens die net geboren waren. De jongste was nog nat toen we ze kregen. Dit jaar was voor het eerst dat we een hoogzwangere poes kregen en de bevalling konden en mochten meemaken.
Vorig jaar kregen we in september nog wat kleintjes van 5 weken oud en daar hebben we er (voor het eerst) eentje uit gehouden. Ik heb de afspraak met mijn mannetje dat dit allemaal kan en mag, maar ze mogen niet blijven. Van dit nest zijn de oudste en de jongste zo schattig. Echt erg. Die wil ik houden!!!! Die andere drie zijn niet helemaal tam en blazen. Zijn niet zo leuk.
Mocht je nieuwsgierig zijn naar onze babies: www.verzorgkittens.nl en wat we nu hebben is nest 2- 2008.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 23:05

Ffortuna: heb gelijk maar even jouw babies bewonderd! Wat een mooie! En de mama ligt er maar zeer tevreden bij, wat een lieverdje. Het is best wel veel zorgen hebben om, maar je krijgt er weer heel veel liefde voor terug. En je hebt een dankbare mamapoes. Ik vind het afscheid nemen van de babies nooit zo heel leuk, maar ook dat hoort erbij. We kunnen ze niet allemaal zelf houden toch? Maar als ze weer een nieuw baasje krijgen is dat ook wel weer heel leuk. Vanuit het asiel krijg ik soms telefoonnummers door van mensen die een kitten willen en die komen dan bij ons thuis kijken. Maar als ze 2 keer ge-ent zijn, kunnen ze 14 dagen later ook terug naar het asiel, als er nog geen nieuw baasje is.
Succes met jouw grut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:11

Wat een leuke site heb je! Heb 'm even doorgespit. Leuke kittens heb je nu, en volgens mij hebben we dezelfde bench Knipoog wel jammer dat ze niet allemaal even tam zijn.
Ik vind het ook prima dat ze weggaan (al zal het dan wel moeilijk worden), als ze maar een leuk baasje krijgen. Gelukkig zijn ze vandaag pas 15 dagen (31 juli geboren), dus dat duurt nog wel even. Wel ben ik dol op de mamapoes, ik hoop dat ze net zo lief blijft als ze nu is, dan wordt ze een hele lieve poes ergens. Zelf woon ik op een flat, dus zolang ik daar nog woon (en geen tuin heb) wil ik nog geen kat. Dit is een perfecte manier om ze toch tijdelijk in huis te hebben. Want ik heb dezelfde deal met mijn vriend als jij met je man Knipoog ze zijn welkom, als logeetjes. Lekker een paar weken genieten van de spruiten.