Help: Rat lijkt verlamd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Help: Rat lijkt verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:04

Allereerst: Als het aan mij lag, was het arme dier nu allang bij een dierenarts.
Ten tweede, de maar: Ik ben net een half uurtje thuis, terug van engeland. Wist dus van niks, en ik ben nog minderjarig ook, dus kan de beslissing om naar een dierenarts te gaan niet zelf maken.
Oja, de rat in kwestie is van mijn zusje.

Wat er dus aan de hand is:
Sinds gisteravond lijkt Muis (de rat) niet fit. Eerst schijnt het nog erger te zijn geweest. Het doet mij denken aan een beroerte ofzo. Hij hangt schuin naar links, lijkt zijn linkerachterpoot niet te kunnen gebruiken, hij steunt er niet eens op. Hij eet, drinkt, probeert te wassen maar het gaat allemaal heel stuntelig. Oja, hij heeft een pijnstillertje gehad, dat hadden we nog liggen van toen 'ie een keer pijn leek te hebben aan een pootje. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen.

Het vreemde is, ik merkte vanochtend opeens dat ik pijn aan mijn linkerachterbeen heb. Lijkt alsof het met elkaar te maken heeft, terwijl ik echt van niks wist!

Ik ga nu info zoeken met google, en alsjeblieft geen "ga-direct-naar-een-da" berichten, daar heb ik niks aan! Nogmaals, mijn ouders zijn bang dat een da heel veel gaat kosten en niks gaat helpen, en ik kan ze niet zo een twee drie ompraten. Ik doe m'n best voor het beestje, echt waar.

Ik ga nu proberen info te vinden op internet,

_Noah

Re: Help: Rat lijkt verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:06

Jeetje wat vervelend. Het lijkt inderdaad erg op een beroerte. Mijn hondje heeft dat ook gehad. Hoe oud is het beestje? Laat hij zijn urine lopen? is zijn andere kant wel in orde?
Wel raar dat jij ook opeens pijn hebt, geen spierpijn oid?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:06

kun je de kosten niet zelf betalen dan?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:09

Hoe oud is de rat?
Houdt hij zijn kopje schuin?
Hoe lang is hij al verlamd?
Zit hij in een hoge kooi?
Zijn er wondjes te zien op de rug?
Heb je nog andere huisdieren die in de buurt van de rat kunnen komen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:17

Noah2006: De andere kant lijkt oké, ik geloof niet dat hij zijn urine laat lopen.
Geen idee of het spierpijn is, het was er zomaar opeens.

Tjalk: Als hij morgen nog niet verbeterd is, durf ik er best mee naar de da te fietsen. Ik ga op z'n minst bellen. Dat kost niks, maar kan wel een idee geven.

Ashkerlon: Nog geen jaar oud.
Hij houd zijn kopje gewoon recht. Hij is al sinds gisteravond zo, de kooi is niet zo hoog dat als hij valt hij zich echt zeer kan doen. Er zijn geen wondjes te zien. Naast een andere rat (zijn maatje) hebben we geen andere huisdieren.

Krijg trouwens net te horen dat we er morgen mee naar de da gaan. Lachen

Tjalk: Als hij morgen nog zo is

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:18

Miss_Malfoy schreef:
Noah2006: De andere kant lijkt oké, ik geloof niet dat hij zijn urine laat lopen.
Geen idee of het spierpijn is, het was er zomaar opeens.

Tjalk: Als hij morgen nog niet verbeterd is, durf ik er best mee naar de da te fietsen. Ik ga op z'n minst bellen. Dat kost niks, maar kan wel een idee geven.

Ashkerlon: Nog geen jaar oud.
Hij houd zijn kopje gewoon recht. Hij is al sinds gisteravond zo, de kooi is niet zo hoog dat als hij valt hij zich echt zeer kan doen. Er zijn geen wondjes te zien. Naast een andere rat (zijn maatje) hebben we geen andere huisdieren.

Krijg trouwens net te horen dat we er morgen mee naar de da gaan. Lachen

Tjalk: Als hij morgen nog zo is

bellen kan altijd, dan kan de dierenarts je vertellen ofdat het nodig is om met hem te komen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:25

Ja inderdaad, het is ook heel typisch dat ze dat nog niet gedaan hebben. Kijk mischien kan die da zo wel helemaal niks vertellen, maar mischien ook wel.

Pfff ik baal wel, net thuis en dan dit weer...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:27

Miss_Malfoy schreef:
Het vreemde is, ik merkte vanochtend opeens dat ik pijn aan mijn linkerachterbeen heb. Lijkt alsof het met elkaar te maken heeft, terwijl ik echt van niks wist!

Pijn aan je linkerachterbeen? Hoeveel benen heb jij? Haha! Knipoog

maar dat klinkt inderdaad niet best. Misschien toch een tumor/beroerte. Ik zou in ieder geval de DA om advies bellen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:30

Cayenne schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Pijn aan je linkerachterbeen? Hoeveel benen heb jij? Haha! Knipoog

maar dat klinkt inderdaad niet best. Misschien toch een tumor/beroerte. Ik zou in ieder geval de DA om advies bellen.

Jij bent de eerst hier in nl die mij aan het lachen heeft gekregen. Clown

Ja dat gaan we zeker doen, en als het dus even gaat naar de da.
Blèh kan hier niet tegen, echt als het aan mij zou liggen... Boos!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:31

Sorry Missy, maar dat linkerachterbeen vond ik ook errug mooi. Bloos
Maar rot zeg van Muis! Helemaal nu je net terug bent. Het klinkt als een beroerte, zolang hij zich nog kan wassen, eten, en drinken, kan hij nog prima door. Beter kan het helaas niet worden dan. Let wel op dat hij nergens vanaf valt, want ze kunnen vaak dan wat moeilijker hun evenwicht bewaren, en vallen sneller. (Jaja, na meer dan 30 ratten te hebben gehad, heb ik er ook de nodige ervaring mee helaas..)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:39

Ok, maar, hij hij heeft dus niet echt pijn als ik het begrijp? Hij voelt zich gewoon niet fit heb ik het idee. Gelukkig is de andere rat een echte sullige goedzak, maakt absoluut geen misbruik van de situatie, en lijkt Muis nog steeds als dominant te beschouwen.
Nouja, naar de da bellen ga ik hoe dan ook, via internet kun je natuurlijk niets zomaar aannemen. En als het even kan er naar toe natuurlijk.
Nouja, hopen dat als het zo blijft, hij zichzelf in elk geval nog een beetje kan redden. Het is een kooi met verdiepingen, ik hoop dat hij niet alleen op de vloer kan blijven, dat zou echt sneu zijn.

En nu ben ik dus nog geeneens in de hk topics geweest! Boos!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:48

Mijn rat heeft ook een beroerte gehad, maar was er veel slechter dan die van jouw aan toe. Hij kon alleen nog maar rondjes lopen als ie overeind kwam en hing volledig naar links. S'ochtends naar de DA, en idd een beroerte. Ook wist hij me te vertellen dat de rat geen pijn had. Toch heb ik dr in laten slapen. Vond het niet ratwaardig meer, als ze alleen nog maar een beetje kon liggen en stuntelen.
Houd dus wel rekening mee, hoe leuk het nog voor de rat is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:07

Ze hebben idd geen pijn, maar zoals Nikki__ al zegt, ze moeten zich nog wel goed kunnen redden, anders is het sneu. Maar zo te lezen kan Muis dat nog. Hopelijk blijft hij nog een tijdje zo goed. Lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:45

Helaas, we komen net terug van de DA, en Muis heeft een spuitje gehad... Scheve mond
Hij lag zo zielig en slap op die tafel, toonde geen normale reflexen meer, zijn hele achterlijf leek verlamd. De DA dacht aan een ziekte waarbij de rat dus verlamd raakt, en beter worden doen ze dan niet meer. We kregen nog een optie voor een laatste oppepper, maar je kon aan het beestje zien dat hij het gehad had. Muis is een rat die rond wil rennen, trappen wil lopen en mijn Cis lekker wil pesten en met 'm stoeien. Er was dus echt maar 1 keus...
Hij is in de armen van m'n zusje in slaap gevallen, en vanavond of vanmiddag krijgt hij een mooi plekje in onze tuin.

Bedankt voor jullie hulp en adviezen, ik ga nog een mooi filmpje van al z'n foto's maken, uiteraard komt de link dan hier, dus nog geen slotje aub mods.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:43

Ach meid, wat erg!
Veel sterkte nog en goed dat jullie toch naar de DA zijn geweest, helaas niet zo'n goede afloop.
Als ik het zo lees is het wel het beste geweest voor je lieveling, nogmaals veel sterkte!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 22:42

Dankje Lachen
M'n zusje is er kapot van, en een nieuwe rat komt er niet meer, gezien de allergie van m'n vader...
(Waar we pas achter kwamen toen we al aan de beestjes verknocht waren.)
Cisje blijft dus alleen achter, maar die ouwe opa slaapt voornamelijk, hij gaat al hard richting de 2.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:24

Veel stekte.

Mijn 2 ratjes zijn overleden aan een virus.
We hebben gezegt dat we ze nooit meer wouden omdat ze zo kort leven.
Maar na een tijdje hebben we toch weer 3 ratjes gekocht.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:01

net hetzelfde meegemaakt. Had twee ratjes, toen de ene stierf werd de andere plots verlamd(volgens mij had het op een of andere manier wel te maken met het gemis van zijn vriend), eerst aan één achterpootje, de volgende dag zijn hele achterlijf. Die hebben we dan ook laten inslapen.
Veel sterkte hoor, ook voor je zusje

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:54

Dankje,
jij trouwens ook sterkte.