3de kat erbij nemen (kitten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

3de kat erbij nemen (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:23

Ok ik heb een "situatie" Haha! of ja eigenlijk niet, eigenlijk is het een uitgemaakte zaak, maar toch blijft het maar door mijn hoofd spoken.
Even duidelijkheid scheppen.
We hebben nu 2 katten, een poes en een kater. Ze schelen 20 dagen en gaat super tussen die 2. We hadden de poes als eerste, later hebben we de kater erbij genomen uit het asiel. Een week is het grommen, vechten, blazen geweest, maar nu gaat het dus goed met die 2.
En toch als ik dan die kittens nu weer allemaal zie, begint het toch weer te kriebelen, zo'n kleine dreumes er weer bij. Maar van de andere kant, er zitten ook wel weer heel veel "nadelen" aan. je zit met 2 soorten voer te kijken (volwassenvoer en kittenvoer) je moet dus eigenlijk zorgen dat ze niet uit elkaars bakje eten. Hoe gaat het met rangorde? Waarschijnlijk zal dat met een kitten niet zo lastig zijn, omdat die automatisch lager staat. Hoe reageren katten op nog een kitten erbij. Ik weet het niet. Eigenlijk moeten we het denk ik gewoon niet doen.
Maar het is zo leuk een 3de erbij (van de andere kant, waar houdt het dan op? kittens worden ook groot)
Hm ben ik de enige met dit probleem? Haha!

Nibbit

Re: 3de kat erbij nemen (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:26

Wij hadden ook 2 en toen er 1 bij kwam was de hele rust versoord, ruzie maken, de ene plaste weer in huis wat ze al 4 jaar niet meer deed enz. Ik denk dus dat een even aantal beter gaat, maar dat kan ook alleen bij ons het geval zijn Vork
Nu die 3e is weggelopen is alles weer rustig, schoon, en is er geen gedoe meer

Het voer maakt niet zoveel uit hoor, ik heb nog nooit kittenvoer gekocht Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:28

Nou daar ben ik dus ook bang voor, dat de rust verstoord wordt. Ook ten opzichte van de andere katten is het denk ik niet helemaal eerlijk. We zullen het waarschijnlijk ook niet gaan doen hoor. Maar het is zo verleidelijk haha, die kleine hummeltjes

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:39

Ik weet het, mn zusje heeft nu ook weer een nestje met muisgrijze poesjes op de boerderij Kwijl Kwijl
Maar ik doe het niet, als een van deze katten er niet meer is komt er weer 1 bij