Ik heb zelf 1 show gelopen met mijn hondje, en toen was ze meteen BOB

En kan iemand me misschien wat vertellen over de echt officiële shows? (ik heb alleen een clubmatch gelopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
swiffer schreef:Maar om een goed getoiletteerde hond die op de juiste manier voorgebracht wordt kan men niet heen.
Sorro schreef:swiffer schreef:Maar om een goed getoiletteerde hond die op de juiste manier voorgebracht wordt kan men niet heen.
Swiffer, ik weet niet hoe lang je al in het showcircuit rondloopt maar als je een hork netjes toiletteerd en goed voorbrengt wil dat niet zeggen dat die wint..
In pricipe moet de hond die het dichts de ras standaard benaderd de winnaar zijn. Nu is het wel zo dat jury`s hier soms een beetje blind voor zijn. Zeker als een ras meerdere types heeft kan het zijn dat jouw hond veel beter is dan die andere maar de jury nu eenmaal meer van het andere type houdt.. fair? nee realiteit? ja
Biepmiep schreef:Goed om te lezen: Boek van Lissenberg, zie linkje hieronder met heel veel antwoorden op dit soort vragen. Ook kan je bij je rasver. eens neuzen die hebben speciale clubmatch meestal alleen voor jouw ras.
Ook kan je natuurlijk met de de fokker van je hond eens overleggen over van alles.
http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.d ... 3&aut=&ti=