Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Interessant onderwerp. Bij de DA willen ze het ook nog wel eens doen, aan het nekvel pakken, ook bij volwassen katten.
Dan vraag ik me toch af, heeft het dan dus dezelfde werking als een praam bij paarden? En kan het uberhaupt kwaad als je als 'leek' dat ook doet?
MarcoBorsato schreef:Hey hallo,
Ik heb een vraag: Mijn vriendje pakt onze kittens vaak in hun nekvelletje als ze ergens inkruipen wat niet inkruipbaar is, en het viel ons op dat ze daar heel rustig en ontspannen van worden. Maar lijkt dat zo omdat ze pijn hebben en zich daarom ontspannen, of komt er iets van een stofje vrij waar ze high van worden? Ze zijn nu 4 weken oud. Elvis (de mama) pakt ze niet in hun nekvel, nooit gedaan ook. Dat ze pasgeboren waren nam ze hun koppies in haar bek.
scoobydoe schreef:Oficieel mag het niet aleen de moeder poes mag het
Heeft de da tegen ons gezegd
De poederpoes weet helemaal hoe ze het moet doen
poes schreef:De meeste katten, zeker vanaf een leeftijd tussen de 10 en 15 weken vinden het echt afschuwelijk. Het is vanaf dan ook helemaal niet meer natuurlijk.
poes schreef:De meeste katten, zeker vanaf een leeftijd tussen de 10 en 15 weken vinden het echt afschuwelijk. Het is vanaf dan ook helemaal niet meer natuurlijk.
Sappos schreef:Ik heb mijn katten wel eens uit bomen moeten halen omdat ze er zelf niet meer uit durfden en dan pakte ik wel hun nekvel omdat ik dan 1 hand nodig heb om me vast te houden
hestejente schreef:poes schreef:De meeste katten, zeker vanaf een leeftijd tussen de 10 en 15 weken vinden het echt afschuwelijk. Het is vanaf dan ook helemaal niet meer natuurlijk.
Ik denk dat het wel natuurlijk is, in het nekvel pakken krijgt dan alleen een andere betekenis. Ipv vervoer/opvoeden door de moeder wordt het een uiting van dominantie. Als mijn katertje iets doet wat niet mag en ik pak hem bij zijn nekvel en duw hem een beetje tegen de grond begrijpt hij dondersgoed dat hij het niet nog eens moet flikken![]()
Kijk uit als je een niet-meer kitten bij het nekvel oppakt, de huid in de nek kan beschadigen en het is ook niet goed voor hun buikjes. Pak ze liever met een hand onder hun buikje en de andere hand onder hun achterpootjes