hoe katten goed en makkelijk vlooi vrij houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

hoe katten goed en makkelijk vlooi vrij houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:16

mijn 3 katten zijn echte buitenbeesten en komen alleen binnen om te eten en te slapen en nu is mijn vraag: hoe kan ik ze goed vlooivrij houden?
spuit ze 1 keer in de week in met frontline maar die vlooien blijven ze houden of hebben buitenbeesten altijd vlooien??

hoop op een goed advies Lachen
greetz alja

AstraGirlie

Re: hoe katten goed en makkelijk vlooi vrij houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:20

ik behandel de mijne 1 maal per maand met frontline combo. Dat houdt ook de eitjes en de larven tegen, en niet alleen de volwassen vlooien. Voor de rest je huis proberen vlo vrij te houden, heel goed stofzuigen, ook mandjes regelmatig wassen, toch kat goed controleren op vlooien omdat er soms gewenning aan het product kan ontstaan (zeker als je bv. 1 keer per week het product gebruikt).

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:22

wat bij mij tot nu toe altijd nog het beste heeft gewerkt is de kat in bad Ja
en daarna spray ik ze in met frontline
mijn katten hebben bijna nooit vlooien(buitenkatten) Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:23

Buitenkatten hebben vaak wel vlooien. De een wat meer dan de ander. Je kan een proberen om over te stappen op een ander merk vlooienmiddel of een ander soort. Ik heb zelf 1x per 6 weken pipetjes (Frontline pour on vet) die je in de nek en tussen de schouderbladen leeg spuit. Het lijkt mij dat als je ze iedere week sprayt dat de vlooien immuun worden. Heb ook wel eens gehoord dat die spray helemaal niet zo goed werkt.
Ik zou in ieder geval geen halsband omgeven. Als ze dan ergens achter blijven haken is er kans dat ze zich zelf ophangen. En bij een beetje losser doen is het verlies groot.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:33

Onze Tijger mag altijd lekker naar buiten. We geven hem Frontline, en dat werkt prima, hij heeft eigenlijk nooit vlooien. Hij krijgt om de paar maanden ofzo.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:10

Elke 5 weken Frontline Pipetten gebruiken. Die van ons zijn alle 4 daardoor absoluut vlovrij.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:14

bij veel katten werkt frontline niet meer. ze vlooien zijn er imuun voor geworden. er zijn zat nieuwe middelen bij de DA te verkrijgen. waar de vlooien nog niet in contact zijn gekomen