pf mensen, wat een ras!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowprince

pf mensen, wat een ras!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:53

nou heb ook weer wat beleefd, net met de hond aan het lopen.

ik heb een jonge hele actieve engelse stafford, doet geen mens kwaad en wil met iedereen vriendjes zijn.

echt een dotje maar hij wil dus altijd naar mensen toe.

nou houd ik daar heel veel rekening mee, als er mensen aankomen doe ik hem kort aan de lijn zodat hij niet bij die mensen kan komen. hij springt ook graag en ik wil niet dat hij dat bij vreemde mensen doet want niet iedereen is daar van gedient.

maar goed nu komt het, loop ik net met de hond, komen er een man en een vrouw langs op de fiets.
ik doe hem weer extreem kort en houd hem bij me, hij ziet die mensen en wil er graag naar toe. die vrouw op de fiets stopt, omdat hij er naar toe wil en zegt dat ik een mokkel ben Bloos en dat ik die hond vast moet doen. vervolgens fietst ze weer door. ik was zo kwaad! Boos!
heb haar ook nageroepen , iets wat ik nooit doe, ik heb hem ja vast mens!

pf als t een russel of chiwafwaf was geweest hoor je ze niet. maar een stafford Boos! en kwaad zit echt niet in het ras Boos!

snap die mensen niet, ik had hem vast,had hem heel erg kort en hij kon niet bij hen komen, en hij wilde vreselijk vrolijk en kwispelend naar hen toe. kom op zeg doe even normaal mensen!!

levine

Re: pf mensen, wat een ras!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:56

Als je hem inderdaad zo kort vast had is het wel overdreven ja! Wat een onzin zeg! pfft, kijk dat ze bang is van honden of wat dan ook kan maar dan hoeft ze niet zo te teageren! Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:01

Hier in de buurt loopt een stafford met een invalide jongen mee, heerlijke hond en supervriendelijk, ik vind ze gaaf, dus het zit inderdaad niet in het ras dat sommige aggressief zijn. Rare reactie van die vrouw.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:05

hele rare reactie haha, echt wat n gek ding hihi.

een stafford is absoluut niet agressief maar wel vreselijk enthousiast. tja hij is nog jong, maar als ze ouder worden blijft die enthousiasme ook nog hoor haha

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:07

Ik ken ook iemand met een Stafford.. die heeft ook een Jack Russel.. En echt, je moet meer oppassen voor die Jack dan voor de stafford Knipoog

Laat ze maar lekker commentaar geven Knipoog Je weet zelf gelukkig wel beter!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:10

Ze hebben nu eenmaal een slechte naam.. jammer genoeg. Zegt meer over die mensen dan over jouw hond hoor!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:30

Tja zo wou een keer iemand onze hond (Bull Terriër) aangeven bij de politie omdat hij "van plan was haar aan te vallen", omdat hij op haar af liep toen zij aan het fietsen was (wij hebben onze hond áltijd aangelijnd en ook als er fietsers langs komen houden wij onze hond kort aan de lijn, maar bij haar kwam hij dusdanig agressief over dat ze vond dat ze hem moest aangeven bij de politie).
Achteraf hoorden we dat die mevrouw heel bang is voor honden, en toen heeft mijn moeder met haar gepraat en toen is ze uiteindelijk toch maar niet naar de politie gegaan.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:32

pffff ja bullys zijn ook vooroordeeld

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:41

Ach, het probleem ligt bij de mensen, niet bij het ras! Zoveel mensen die bang hebben van honden, met al die extra aandacht rond 'gevaarlijke honden' wordt die angst nog een deel erger.

Ik heb ook al eerder commentaar van mensen gehad. Ik heb een [***] (zie profiel) die gewoon echt goed luisterd, altijd gehoorzaamheid mee gedaan, belgisch kampioenschap,.. Vermits ik op amper een kilometer van de bos woon, en geen zin om mijn hele wandeling met een lijband te moeten zeulen als ik hem van zijn lijband afdoe, neem ik hem tegenwoordig gewoon zonder lijband mee. Het eerste stuk moet ik over de baan en door een wijk, maar hondlief 'plakt' echt ongeveer tegen mijn been, komt hooguit tien centimeter van mijn been af... Wat dus minder ver is dan de meeste honden die gewoon aan een lijband meelopen. Zelfs ik heb al commentaar gehad, mensen die van ver naar mij roepen dat ik mijn hond g*dverdomme aan de lijn moet doen, dat ik niet weet wat ik doe, gevaarlijk ben en dat hij zo meteen wel eens een kind zou kunnen bijten omdat hij 'zo los loopt' Nors opkijken

Ligt dus niet aan het ras, hoewel dat het wrsch wel verergerd... Ligt gewoon aan domme, angstige mensen die niet weten waar ze het over hebben!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:42

haha mijn engelse staffy zit altijd vast, echter mag alleen los met zwemmen als er niemand in de buurt is, of als er nog iemand is die er geen probleem mee heeft om hem los te doen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:59

ochja, ik maak het ook erg veel mee..
Ik heb nogthans een ras dat niet echt bevooroordeeld is (duitse dog) maar zijn grootte schrikt mensen wel af.
één oude man hier in de straat roept telkens dat ik mijn levensgevaarlijke rothond thuis moet houden(ook als hij aangelijnd loopt), voor hij een kind doodbijt Slapen Ik zeg dan gewoon, " hij heeft net gegeten hoor" of iets in die aard, lekker sarcastisch Haha!
Maar ook veel mensen met kleine hondjes die met een hele grote boog om me heen lopen, dan zeg ik soms "kijk brasco, een éénhapshondje" Sigaar
of altijd de vraag of hij bijt... Jeetje dan zou ik hem toch niet zomaar los laten lopen, of dicht bij andere mensen/dieren passeren.

Overlaatst 2 kinderen die in de voortuin speelde en ons zagen, "oooh mevrouw mag ik u hond aaien", tuurlijk mogen ze dat, komt moeder in paniek al krijsend buiten gestormd om te vragen of hij wel ZEKER braaf is Koe Sigaar

Gelukkig krijgen we ook dikwijls leuke commentaar hoor Haha!

Nog zoiets grappigs, passeerd een man me met een heel klein hondje, zegt ie: jeetje dat is toch geen hond meer!
zeg ik "honden stammen af van de wolf, welke hond lijkt meest op een wolf, de mijne of de uwe? " Hij moest lachen, en gaf me gelijk Bloos

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:05

hahahaha geestig om te lezen die reacties.

wat je uiterlijk wel niet kan doen he

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:14

Niks van aan trekken.

Helaas heb je zulke mensen ik ken er 1 persoonlijk me moeder!!

pff die denkt namelijk dat elke herder 'gevaarlijk' is. haha Maar komt omdat we vroeger een duitse herder hebben gehad die ziek werdt en daardoor agersief werd tegen honden (had 2x een hond aangevalle) maar dat is offtopic

Ik heb nalijk een logee hondje, en tegen grote honden wilt ze nog wel eens blaffen. Zegt ze zo ja je moet die hond wel vast houden daar (aan de riem) want ze vloog bijna achter een herder aan. MAar ze zei het op zo toontje van. Als die logee hond bij de herder was gekomen had de herder haar gerepen. haha

Moest wel lache toen ik het hoorde. Ik ken namelijk die herder een schat van een dier, Maar helaas wilt me ma dat niet geloven ze blijft vooroordeeld over de herder dat alle herders onsocaal zijn en dat ze ageresief zijn (wat onzin is natuurlijk)

Dat wordt nog lache als ik later als ik op mezelf woon een herder in huis neem. Ik vind ze geweldig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:32

Mijn poedel heeft hier laatst een duitse dog de stuipen op het lijf gejaagd, dat dier is namelijk als de dood voor kleine hondjes, en mijne vind grote honden gaaf (speelt ook met de paarden). De dog liep los en maakte dat hij weg kwam, mijn poedel ontsnapte uit de voordeur dus ook los, nou wij hebben allemaal in een deuk gelegen, maar grote zegt dus hele maal niks.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:36

Nou, volgens mij is een tekkel erger dat een staff hoor Bloos!

Ik snap zulke mensen niet, je ziet toch meteen al of een hond vriendelijk is of niet? Als een hond je aankijkt kan ik ( als niet hondenmens ) echt wel zien of hij kwaad in de zin heeft of niet Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:59

sonjim schreef:
Mijn poedel heeft hier laatst een duitse dog de stuipen op het lijf gejaagd, dat dier is namelijk als de dood voor kleine hondjes, en mijne vind grote honden gaaf (speelt ook met de paarden). De dog liep los en maakte dat hij weg kwam, mijn poedel ontsnapte uit de voordeur dus ook los, nou wij hebben allemaal in een deuk gelegen, maar grote zegt dus hele maal niks.

mijn vorige duitse dog was ook bang voor kleine hondjes Bloos

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:05

Milly_ schreef:
Maar ook veel mensen met kleine hondjes die met een hele grote boog om me heen lopen, dan zeg ik soms "kijk brasco, een éénhapshondje" Sigaar

Ik loop ook met mn kleine hondje niet dicht langs grote honden, dat heeft er meer mee te maken dat mijn hond dan heel fel wordt. Vind het nogal voorbarig dus om zulke opmerkingen tegen die mensen te maken dan

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:09

Jammer is dat hè. Staffs zijn inderdaad hartstikke leuke honden. Het is alleen jammer dat dat doort honden bij de verkeerde mensen terecht komen en daardoor een slechte naam krijgen. Ook een Golden Retriever is vals te maken, maar die ziet er niet gevaarlijk genoeg uit natuurlijk.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:24

nee maar met het rad was de folden retriever de hond die de meeste beten op zijn naam had. van een pitbullachtige maar 1 ofzo toen.

beetje vaag he

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:02

Marjo_x schreef:
Milly_ schreef:

Ik loop ook met mn kleine hondje niet dicht langs grote honden, dat heeft er meer mee te maken dat mijn hond dan heel fel wordt. Vind het nogal voorbarig dus om zulke opmerkingen tegen die mensen te maken dan

ik zie ook wel het verschil wanneer er een reden is hoor Knipoog
Hier loopt ook altijd een man met klein hondje die altijd heel neidig word op grote honden, die pakt hij dan even op.
Of heel angstige hondjes zie ik ook.
Daarbij neem ik mijn hond ALTIJD dicht bij mij als er andere honden passeren. Dus waarom sommige mensen plots aan de overkant van de straat moeten gaan lopen snap ik ook niet, bang dat ik mijn monster niet in bedwang kan houden ofzo weet niet Clown

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:41

shadowprince schreef:
nee maar met het rad was de folden retriever de hond die de meeste beten op zijn naam had. van een pitbullachtige maar 1 ofzo toen.

beetje vaag he

Niet vaag, 'gewoon' doorgefokt. Net zoals dat er bijna geen gezonde Berner Sennen meer rondloopt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:43

sonjim schreef:
Hier in de buurt loopt een stafford met een invalide jongen mee, heerlijke hond en supervriendelijk, ik vind ze gaaf, dus het zit inderdaad niet in het ras dat sommige aggressief zijn. Rare reactie van die vrouw.

hier in de buurt is het een blinde geleidehond!!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:00

Marjo_x schreef:
Ik ken ook iemand met een Stafford.. die heeft ook een Jack Russel.. En echt, je moet meer oppassen voor die Jack dan voor de stafford Knipoog

Laat ze maar lekker commentaar geven Knipoog Je weet zelf gelukkig wel beter!

Hahaha je kon het wel over die van mij hebben!!!
mijn stafford is te dom voor woorden en vind iedereen leuk.
Terwijl mijn jack russell de rotzak is!!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:01

je hebt soms mensen....

en het is echt niet alleen met dat soort rassen hoor, ik heb het meegemaakt terwijl ik met onze labrador liep en die staan toch echt bekend om hun vriendelijke karakter.

ik liep in een losloop gebied met mijn hond (9 maanden) je mag hier niet fietsen!

hond loopt altijd los en zo ook die keer. hij is nog jong, een beetje eigenwijs maar hij komt als je hem roept. (oké niet altijd heel enthousiast, maar hij komt)

er kwam een vrouw met haar dochtertje van en jaar of 4 het park in FIETSEN en die vrouw begon meteen te schreeuwen van "JE MOET NU JE HOND AANLIJNEN WANT MIJN DOCHTER IS ER BANG VOOR EN HONDEN ZIJN NIET TE VERTRUWEN BLA BLA BLA..." ik had zo iets van wow, dat kan ook wel anders, maargoed... Ik vraag vriendelijk of die vrouw dan even wil wachten zodat mijn hond naar mij toe kan komen (dus richting die mensen) Zij stapten dus af en ik riep de hond. terwijl hij naar mij toeloopt begint dat kind te krijsen en te gillen en ze fietst er keihard vandoor. recht op de hond af... ik vraag dus nog een keer aan die vrouw/meisje of ze even willen wachten dan, maar nee dat kind gaat nog harder gillen die vrouw gaat ook staan schreeuwen en mij voor alles en nog wat uitmaken etc. maargoed dat meisje had van die rateldingen aan haar fiets en een vlag en iets dat over de grond sleepte dus terwijl ik mijn hond aan wil lijnen komt dat kind langs gesjeesd krijsend gillend en mijn hond dacht dus "hé leuk spelen, hij draait zich om en wil er achteraan, ik werd boos op hem en hij bleef weer rustig zitten (dus best netjes voor een jonge hond) komt die vrouw lang gefietst en geeft ze de hond een trap omdat hij niet luistert.

ik ben nog nooit zo boos geweest. die vrouw vond dat het voor mij een leermoment moest zijn en dat ik die hond maar beter moest opvoeden. ik had het gehad. die hond luisterde prima en als dat idiote kind dat ook had gedaan was er niks aan de hand geweest, maar je geeft een hond toch geen trap??? ik heb die vrouw echt voor alles en nog wat uitgemaakt en daar heb ik ook absoluut geen spijt van. daarbuiten was zij de enige die fout was omdat je daar überhaupt niet mag fietsen.

gisteren kwam ik die vrouw weer tegen FIETSEND met haar dochter in het park. ik had nu de hond van de buren bij me. die vrouw die stopte en zei"zo ik zie dat j geleerd hebt dat een hond altijd aan de riem moet lopen..." dus ik zei"nee hoor ik ga hem nu loslaten” en ik heb de riem losgemaakt. een bal in de richting van het kind gegooid en die hond er lekker achteraan... Oké niet netjes maar wie aan mijn hond zit is van zijn lang zal ze leven niet meer jarig...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:06

ik heb een franse bulldog en ik loop vaak samen met mijn zwager. hij heeft een klein wit hondje.

liepen we laatst dus ook samen, staat er een groepje mensen op de hoek van de straat.
zegt een man: haha kijk nou! de vrouw loopt met de bulldog en de man met het wijvenhondje!

ik heb me bescheurd!!!!! mijn zwager vond het echter wat minder leuk Vork