Is het niet altijd egoistisch om een dier te nemen, wat voor dier dan ook? Een paard staat in de winter bij de meeste mensen 23 uur per dag alleen op stal, terwijl dat ook echt een groepsdier is dat over grote vlaktes hoort te rennen en gras hoort te knabbelen.
Een hond die zo naar z'n baas trekt, omdat er geen roedellijder aanwezig is in huis. Maar de persoon die hij nu tot lijder heeft aangewezen is 9 uur per dag aan het werk en doet zodra hij thuis is een klein blokje om.
Katten die graag alleen leven, maar omdat wij het zo gezellig vinden met 4 soortgenoten op een flatje zitten. Met als gevolg kale ruggen van de stress, omdat ze geen plekje voor zichzelf kunnen vinden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar 2 konijntjes in een gigantisch hok, die er overdag als er iemand thuis is uit mogen, hebben het echt niet slecht hoor. Kan me een veel slechtere situatie bedenken. En sja het is niet zoals in het wild, maar noem 1 dier die wij wel kunnen huisvesten als in het wild.
Een dier neem je in principe altijd voor je eigen plezier!
[edit] Nog even ontopic, ik heb 2 franse hangoor konijnen binnen zitten. Ze hebben een kooi met 2 verdiepingen. 1.20m breed. Beneden staat een slaaphuisje (wat ook dient als opstap) en een kattenbak, want ze zijn 100% zindelijk. Als wij niet thuis zijn en 's nachts zitten ze in deze kooi, wat ze niet echt lijken te zien als een straf, want zodra wij thuis komen van het werk gaat de kooi open, maar duurt het vaak nog uren voordat ze er echt uit willen. Dagelijks verschoon in de kattenbak en dan moeten ze er even uit. Maar zodra ze de kans weer hebben om erin te gaan, gaan ze vaak genoeg terug de kooi weer in. Niet altijd en we vinden het ook leuk als ze lekker rondhobbelen, maar ze vinden de kooi in elk geval niet vervelend..