Ik wil niet gelijk mensen van ja je moet de dierenarts bellen want het is een noodgeval. Dat is het niet anders zat ik wel bij de da
Ik wil gewoon weten wat ik evt, kan doen.
Mijn hondje is de laaste paar dagen niet haar zelf, heel terughouden en 'verstopt' zich. Dit gedrag kan ook komen omdat we een logee hondje hebben wat een drukte maakertje is. Verder kunnen ze het goed met elkaar vinden. Alleen is het logee hondje 8 maanden en die van mij dus al 6 jaar,
maar goed dat is offtopic
In het linker oor heeft cindy (me hond) wat aangekoekt oorsmeer. Het ziet er niet rood of onstoken uit. Wel is het pijnlijk als ik het eruit kan halen. Maar ja wat wil je als het aangekoekt is. Het oor stinkt ook niet.
Nu vroeg ik me af moet ik het oor bij de dierenarts schoon laten maken. Of kan ik het ook zelf schoonmaken. Ik kan iet diep genoeg komen om het goed schoon te maken. En als ik het eraf wilt halen wat dus pijnlijk is (niet dat ze piept maar ik zie aan haar houding dat het zeer doet). Dus ik vroeg me af of sla olie kwaad kan om het schoon te maken? ( als ik als ik last heb van me oor moet ik eerst met sla olie de oorsmeer zacht maken voordat ik het bij de dokterasistente laat schoon spuiten)
Dus kan ik sla olie of iedergelijke gebruiken? Of kan ik beter morgen de dierenarts bellen op advies. Of als nodig is langs komen.