slangen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

slangen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:30

hey,
ik heb een vraagje over slangen houden..
mijn buren hebben beneden in de kamer een witte slang, en een hele lading kleintjes (melkslangen en jonge boa's)
op de zolder hebben ze 2 volwassen boa's van 3/4 meter! en nog wat kleine melkslangen.
geen probleem zul je denken..
nou wel dus!
een tijdje geleden is er 1 ontsnapt (melkslang) die zat bij andere buren op de trap.
hij is niet gevaarlijk oke!, maar wat als 1 van die groten onstsnapt?
hier spelen een lading kleine kinderen, en als zo'n wurgslang 1 van hun zou pakken (kinderen vinden de slangen van de buren geweldig), heb je de poppen aan het dansen.. en zoiezo heeft niemand hier zin in, dat er een wurgslang kan ontsnappen.

mag je zomaar zulksoort slangen houden??

Anoniem

Re: slangen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:21

Volgens mij wel.
Maar dat neemt niet weg dat het gevaarlijk is uiteraard.
Maar melkslang is echt heel klein volgens mij, die ontsnappen inderdaad snel. Maar denk je dat een Boa van 3/4 meter zomaar door een gaatje van 3 centimeter ofzo kan kruipen?? denk het niet Knipoog

Hoe kleiner de slang hoe eerder ze kunnen ontsnappen.
Dat is mijn ervaring althans Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 13:27

de kleine slang was niet door een klein gaatje gekropen, maar de bak stond open.. en toen is hij via buizen tussen de huizen naar de buren gegaan.
de groten kunnen zeker niet door die buizen, maar m'n buurvrouw zit nog op school (21 Clown ) en mijn buurman werkt.. dus beiden zijn ze laat thuis, dus als zo'n grote ontsnapt, hebben ze wel even de tijd om een andere weg te vinden om weg te komen Tong uitsteken

en een tijdje geleden hebben mijn buurman en buurvrouw al moeten vechten om zo'n grote terug te krijgen in het ''hok''

vind slangne te gekke beesten, ook om vast te houden, maar als de eigenaren ze zo makkelijk houden niet..

maarja, ik vroeg dit omdat ik op tv ofzo had gezien dat je er certificaten voor moest hebben (voor grote wurgslangen en giftige) dacht ik iig daarom vroeg ik het even Knipoog

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:18

Boa's kan je al houden zonder CITES papieren, echt gevaarlijke slangen of zeldzame soorten, heb je de CITES papieren en of een vergunning nodig.

Er zijn inderdaad wel slangen die verboden zijn om als particulier zijnde te houden, maar Boa's en melkslangen vallen hier niet onder Lachen