Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeanne1 schreef:haay!
wat leuk! ga je een hond nemen?!!
ik kan je niet echt goed info geven want wij hebben 2 gróte honden..
maar wat voor hond ben je van plan te nemen?
groetjes jeanne
aswas schreef:kijk eens naar de volgende site: http://www.pupinnood.nl/index.php?optio ... &Itemid=29 daar kun je een heleboel info + kosten op vinden. Succes met jullie zoektocht. Maar uhm, houd je ook in je achterhoofd dat als jullie een teefje willen, dat deze loops zal worden, en evt gesteriliseerd moet worden.
LadyElmira schreef:Sja het ligt er een beetje aan wat voor voer je wilt geven. Mijn schoonmoeder heeft een chihuahua en die geeft hem hondenbrokjes (droogvoer). Zij koopt zakken van een paar kilo en daar doet ze dan zeker een hele maand mee (tis ook geen 25 kilo zak hoor haha, dan krijgen ze een worstenbroodhondje). Die zakken heb je in verschillende prijzen,merken en maten natuurlijk, zij is iets van twintig euro kwijt per zak.
Verder heb je leuke mandjes vanaf 15 euro.
Riempjes zo ook voor 15 euro of wat duurder.
Speeltjes vanaf een euro bij de euroshop..het is maar wat de gek ervoor geeft uiteraard.
Ik denk dat je met 50 euro een heleboel leuks voor dat beestje kan halen inclusief leuke mand en twee riempjes (twee is makkelijker, voor als de een zoek raakt onder de bank oid).
Het enige waar je dan op moet letten is dat je net zoals met paarden wat geld achter de rug hebt voor eventuele castratie, inentingen en ziektes die het beestje op kan lopen. Zo ook met vlooienspul.
Gelijk maar een tip dan, onze honden hadden vlooien, van het aller goedkoopste zijn we begonnen met vlooienspul, niets hielp..behalve de duurdere en ze waren er gelijk vanaf. Mijn moeder zegt ook..nooit meer goedkoop, dan maar gelijk goed. Welk merk dat was ben ik vergeten, maar het komt ook op reclame voor hond en kat.
Shannonnekke schreef:Een hondentuig te kopen, wel wat duurder maar wel wat handiger...
EmptyWords schreef:qua eten, mijn honden krijgen in principe alleen brokken, daar zit alles in (een goed merk) ik heb ooit eens van iemand te horen gekregen: als wij mensen op het zelfde niveau zouden eten als de brokken van een hond, dan aten we iedere dag biefstuk.
dus goede brokken zijn in principe genoeg, maar meestal krijgen ze tijdens het avond eten een klein stukje vlees en groente mee.