hond-antibiotica kuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

hond-antibiotica kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:04

Bij mijn hond is gister haar gebit schoongemaakt en zijn er 9 kiezen getrokken. Dier heeft dus last van haar bek. Nou heeft ze pijnstillers en antibiotica gekregen. Die pijnstiller krijg ik redelijk makkelijk naar binnen, gezien deze klein van formaat zijn. De antibiotica is echter een groot tablet.
Normaal geef ik het met voer, alleen ze eet niet. Als ik het haar bek induw, spuugt ze het weer uit. Ik durf niet zo goed haar bek open te doen en het achter op haar tong te leggen (zoals ik anders wel zou doen) omdat ze dus pijn aan haar bek heeft.
Die antibiotica is echt heel belangrijk, dus ze moet het binnenklrijgen. Nu is het uiteindelijk met veel geworstel gelukt, maar daarbij heeft ze het ook 10 keer uitgespuugt. Dus volgens mij heeft ze lang niet alles binnen Boos!

Iemand tips?

TiffanyJoy

Re: hond-antibiotica kuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:03

je zou het in 2-en kunnen breken en dan dus zo geven met een stukje worst ofzo.
Ik doe bij mij chihuahua de antibiotica verpulveren tussen 2 theelepels en geef het dan met een stukje pens....dan eet hij het zo op.
Het is inderdaad soms erg lastig om tabletten naar binnen te krijgen bij een hond,succes ermee.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:04

Ik heb hem inderdaad al in 2e gebroken, met worst werkt niet, want ze wilt nog steeds niet eten..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:07

hop, bekkie open, pil d'r in proppen en een aai over d'r bol. Ja, is wel zielig maar dikke vette ontstekingen krijgen is nog zieliger. Doe het maar zo snel mogelijk.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:18

Rosita schreef:
hop, bekkie open, pil d'r in proppen en een aai over d'r bol. Ja, is wel zielig maar dikke vette ontstekingen krijgen is nog zieliger. Doe het maar zo snel mogelijk.

Lijkt me ook dat er niks anders opzit dan dit als de worst niet werkt.
Misschien kan je proberen om hem nog iets kleiner te maken in 4 stukjes ofzo en dan met smeerbare leverworst..
De hond moet het toch binnen krijgen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:24

Leverworst halen, dit is lekker zacht en kan ze zo doorslikken.
Je snijd een klein stukje leverworst af en vouwt en plakt dit over een halve pil, de tweede helft doe je precies hetzelfde.
Ik denk dat ze het zo doorslikt.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:59

Normaal gesproken wel, maar ze wilt nog niet eten, ook geen leverworst. Heb het al geprobeerd.

Met eten gaat het echt niet lukken, omdat ze niet wilt eten (ze heeft net een heel klein beetje voer op) anders was het namelijk geen probleem geweest!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:36

Ok, dan verpulveren, oplossen in een beetje water en met een spuitje in de bek spuiten. Net zoals met een wormspuit zover mogelijk achter in de keel.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:40

Als de AB pillen verpulverd mogen worden (staat vast op de bijsluiter) dan inderdaad verpulveren en in een spuit doen met water / appelmoes

Ik zou wel eerst de pijnstiller geven, dan even een uurtje wachten en dan pas de antibiotica. Dan werkt die pijnstiller al als je de antibiotica gaat geven.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:32

Dat is inderdaad wel een idee!
Pijnstiller had ik idd al voor ab gegeven!

bedankt voor de tips!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:32

Probleem is opgeslost, ze eet weer, dus met een plakje ham, gaat het zo naar binnen! Zonder problemen!