Diarree bij pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Diarree bij pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 08:56

Hallo,

Ik heb sinds 5 weken een pup hij is 5 maand oud. Nu is hij dus aan de diarree. Vanacht ben ik er al uitgegaan om zijn bench schoon te maken en nog even met hem te wandelen ( dat was rond half3 ). Ook heeft hij 1 keer iets overgegeven, ik heb hem toen in de schuur laten sapen omdat het daar veel koeler is als gewoon in huis en hij wou ook het huis niet meer in. Hij bleef in de schuur liggen op een dekje. Nu is hij wel speels en druk en hij eet en drinkt wel goed maar zijn ontlasting blijft dun.

Nu heeft hij net wat gekookte rijst gegeten en ligt hij te slapen onder het bankje buiten. Hij ligt nu helemaal opgerold alsof hij toch last heeft van krampen ofzo.

Zijn er verder nog dingetjes die ik kan doen om hem er weer goed bovenop te krijgen?

geerke

Re: Diarree bij pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:59

als hij niet ziek is gewoon even doorgaan met gekookte rijst geven..zodra er bloed in de diarree zit naar de da,hij heeft ook geen koorts?
misschien heeft hij wat verkeerds gegeten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:00

Kippengehakt koken even bij de poelier vragen voor de hond.
Het stopt door de kalk . Als het maandag niet over is even langs de dierenarts. Rijst moet je trouwens wel extra lang koken.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:02

heb je hem pas ander eten gegeven? het kan daaraan liggen dan Knipoog
als je overschakelt naar ander eten, moet je dit rustig opbouwen, liefst met enkele brokjes per keer die je mengt met de oude voeding
anders elke dag rijst koken, de afgekookte rijst geven én het rijstwater.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:07

Geerke: Koorts heeft hij niet.
Kohtje: Okey dan ga ik straks een kijken voor kippengehakt. De rijst laat ik inderdaad langer koken. En we gaan zeker met hem naar de DA als het maandag nog niet is verbeterd.

Krak: Hij is al voor 3 weken over op andere voeding dus ik weet niet of het hieraan kan liggen. Hij heeft het sinds 2 dagen ongeveer. Ik zal zijn brokken door de rijst heen geven en het rijstwater krijgt hij ook want mij is verteld dat hij nu geen gewoon vers water mag hebben.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:10

Ik vind 2 dagen aan de diarree toch lang voor zo'n jonge hond. Ik zou niet wachten en in elk geval de DA bellen. Let er vooral heel erg goed op dat hij genoeg drinkt, zodat hij niet ook nog uitdroogt.. Succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:24

misschien een gastro-interitis..maag darm ontsteking..
dan geeft de da iets tegen de krampen en iets tegen de diarree,hij voelt zich dan wel beter...gewoon even langs de da

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:27

Je moet hem geen rijst geven, maar het water wat van gekookte rijst afkomt. Is hij wel ingeent? Want het kan ook Parvo (heeft ie een rare lucht bij zich?) zijn, en zo'n pup MOET dan naar de DA. ALs hij nog geholpen kan worden, want Parvo is een hele nare ziekte waar ze vaak aan overlijden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:28

Ik zou naar de dierenarts gaan. Het is niet goed dat zo'n jonge hond zo ziek is. Zeker als er niets in blijft en hij aan de diaree is en overgeeft dat is al heel slecht en zeker met dit weer gaat het extra hard. Echt een dierenarts inschakelen want het kan namelijk ook berhoorlijk ernstig zijn bij pups van gewoon een zieke periode tot een vaak dodelijke ziekte. Niet om je bang te maken maar het is zo lastig oordelen over de computer.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 02-08-08 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:29

ammygek schreef:
Krak: Hij is al voor 3 weken over op andere voeding dus ik weet niet of het hieraan kan liggen. Hij heeft het sinds 2 dagen ongeveer. Ik zal zijn brokken door de rijst heen geven en het rijstwater krijgt hij ook want mij is verteld dat hij nu geen gewoon vers water mag hebben.

normaal gezien merk je de dag of 2 dagen na verandering van eten al of ze het verdragen of niet dus dit lijkt me idd straf.
heeft hij niets opgegeten dat je niet hebt gemerkt? plasiek, stof, hout,.. wat nu in zijn darmkes zit? verder is zijn gedrag normaal? en als je zijn buikje onderzoekt, merk je dan dat hij ergens pijn heeft of anders reageert?
let goed op dat er zeker geen bloed bij zit, want dan moet je echt niet meer wachten tot maandag!
hij mag zeker nog gewoon water hebben hoor Knipoog maar je kan dat verlengen met het rijstwater Knipoog

Sieppus, je mag een hond zeker gekookte rijst geven. in de meeste voeding zit dat trouwens er gewoon bij.
hier kook ik elke week enkele kilo's voor onze dames, en dat is zelfs op aanraden van de dierenarts. ons Saga heeft enorm zwakke darmen dankzij de smeerlapperij van haar vorige eigenaar.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:46

Hij heeft eigenlijk niets vreemds gegeten naar mijn idee hij gedraagt zich verder heel normaal. bloed heeft hij echt niet in zijn ontlasting. Hij had gister trouwens wel een doppinda gevonden achter het huis, mischien kan hij daar niet tegen, hij had daar wel wat van gegeten.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:13

dat kan het idd zijn.
ons Saga moet maar 1 ding anders eten dan normaal, en ze heeft 3 dagen diaree.
het is dus opletten met alles en zomaar koekjes aannemen gaat helemaal niet.

probeer vandaag eens gekookte rijst met enkele brokjes bij, zodat de brokjes een beetje week zijn, en dan rijstwater Knipoog
normaal gezien zou tegen deze avond de stoelgang al veel beter moeten zijn Knipoog

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 10:36

okey dan ga ik dit maar eens proberen want het is nog niet veranderd.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:24

Het lijkt al wat beter te worden, zijn ontlasting is nog dun maar niet meer waterig. Ook ligt hij nu lekker languit te slapen buiten, dus krampen zullen ookal wat minder zijn geworden.

Allemaal bedankt voor de goede info Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:45

Als je de vel van je pup optilt hoe snel valt die weer terug?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:48

Denk je ook om parvo? Ik neem aan dat hij wel zijn inentingen heeft gehad?

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:57

Ik zou in ieder geval een dag geen brokjes geven door de rijst. Het beste is een dag vasten(alleen drinken) dan komen zijn maag en darmen tot rust.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:32

hij heeft vandaag alleen wat rijst met kippenbouillon gehad en verder heeft hij goed gedronken, hij is gewoon goed ingeent. Hij is ook niet uitgedroogd want zijn vel valt gewoon terug.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:55

We hebben net de dierenarts gebeld omdat het nog niet goed gaat. Het is nog veel te dun, wel wat beter als vanochtend maar nog lang niet goed. Hij heeft 2 pilletjes gekregen die de diaree en de krampen moeten verminderen. Ook is hij nog eens goed ontwormd, omdat het waarschijnlijk komt door wormen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:59

door wormen?dan moet hij wel vol zitten....
is hij nooit ontwormd dan? dat lijkt mij toch sterk....of je moet ook hier in frankrijk op het platte land wonen...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:39

hij is wel ontwormd bij de oude eigenaren, maar de dierenarts zei dat het echt wormen waren, dit nam hij aan door de ontlasting, waar geen slijm of bloed bij zat, maar gewoon dun was en eerst behoorlijk veel en daarna nog een aantal keer kleine beetjes. Het zou nu beter moeten worden. Ook mag hij om de 2 uur een eetlepel rijst hebben of een eetlepel puppybrokjes.