Wij hebben kittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Wij hebben kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:37

Ons vorige opvangnestje kitttens was groot genoeg om terug te gaan naar het asiel. Ze waren nu 14 weken, twee keer ge-ent en onze taak zat erop. Maar toen wij de kittens terug brachten kregen we een hoogzwangere poes mee waar nog een plekje voor gezocht werd. het kon nog wel 14 dagen duren voor ze kon gaan bevallen. Of misschien een weekje...... Afgelopen maandagmiddag hebben we haar opgehaald. een leuke en superlieve cyperse poes, die heel erg van knuffelen houdt en constant tegen je aan kletst. Dinsdagavond kwamen we tegen half 9 terug van stal en mijn dochter loopt de kamer in en riep: mama de poes is aan het bevallen! Toen had ze al 2 kleintjes erbij liggen. We hebben er gezellig naastgezeten en gezien hoe ze er nog 2 kreeg. we hebben nu 4 kleine cypers gestreepte kittens. eerst snapte ze er weinig van en ging overal in de kamer liggen, maar niet bij de babies. We hebben haar maar opgesloten in de bench en nu blijft ze wel bij de babies liggen en ze verzorgen. Voorlopig blijven ze bij ons. In ieder geval tot ze een week of 10 zijn en een keer zijn ge-ent. Als er dan een nieuw baasje komt, gaan ze vanaf ons huis naar het nieuwe baasje. En anders gaan ze weg als ze 2 keer zijn ge-ent en dan gaan ze terug naar het asiel.
Maar voorlopig genieten van volop van die kleine mini-gestreepte tijgertjes en hun lieve mama! Nee, we houden er geen. We hebben al 2 poezen van ons zelf en 2 honden.

050206051012

Re: Wij hebben kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 04:06

Oh wat super! Geniet er maar goed van tot dat ze wijs genoeg zijn om weg te mogen Ja

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:02

Wat geweldig dat je dit doet! OK dan!

Ik wens je er heel veel plezier mee!

Worden ze eigenlijk ook nog "geholpen" voordat ze weg gaan? Verward

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:07

Wat gaaf zeg dat je dit doet! Heb je ook al foto's??

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 23:11

De mamapoes wordt wel geholpen voor ze naar een nieuw baasje gaat. De kleintjes nog niet.
Het was vandaag alleen wat minder leuk, want er zijn er 2 overleden. Vannacht was een kleintje uit de mand gerold en heeft een tijdje naast de mand gelegen. Blijkbaar te lang, want in de loop van de morgen is tie overleden. En vanavond was er een ander die onverwachts overleden is. Ik denk gewoon te zwak. Volgens mij heeft de moeder ook door de stress van de verhuizing haar kleintjes te vroeg gekregen. Ze heeft eerst een dagje bij iemand anders gezeten toen ze gevonden was. daar kon ze niet blijven. Dus kwam ze bij ons. ik denk dat dat te veel van het goeie was. Pech dus.
De twee die over zijn, zijn wel goed gegroeid en een stuk steviger/zwaarder dan de twee die nu dood zijn. Hopelijk redden deze twee het wel. ik hou ze goed in de gaten.
foto's heb ik al wel. Die komen zo spoedig mogelijk.
( als je erg nieuwsgierig bent, kijk op onze site: www.verzorgkittens.nl)

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:18

Jeetje, knap zeg!! Heb even de site bekeken, daar zaten wat lekkere smoeltjes bij zeg! Ik zou er zo eentje nemen als ik de mogelijkheid had.

Succes met mama poes en de twee overgebleven kittens!!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:32

Vandaag is nummer 3 overleden. ik snap er niets van. ik dacht toch dat het wel goed ging met mams en de kindjes, maar dus toch niet. Deze kleine lag vanmorgen ook naast de mand en dan worden ze koud en zijn ze slap en willen ze niet meer fatsoenlijk drinken. Ook niet toen ik ging bijvoeren. Na heel wat heen en weer gebel is besloten dat mama en baby morgen naar iemand anders toe gaan. Zij is heel wat bedreven in het flessen van kittens en zij gaat proberen om deze baby groot te brengen. Niet dat er wordt getwijfeld aan mijn kwaliteiten als pleegmoeder, maar deze vrouw is daar gewoon handiger in. Maar voor mij (ons) staan er al nieuwe kittens te wachten. Zeer cru, maar het leven gaat door. Woensdagmorgen gaan we de nieuwe ophalen. Ik moet vandaag en vannacht de baby bijvoeren. Morgen moet ik werken, dan mogen de familieleden het doen. En dan zien we wel verder. Het kan zijn dat ze allemaal iets mankeren (aangeboren afwijking) of een virusje. Wie zal het zeggen. mams is nogal kieskeurig qua eten. Ze blieft geen lekkere hapjes, alleen blikvlees! Geen kip, geen vis, geen lamshart, geen vla. Frusty Dus misschien is haar melk ook niet voedzaam genoeg. Het was zo leuk, kittens die hier geboren zijn en dan worden ze niet ouder als een dag of 5.
(www.verzorgkittens.nl en dan nest 2 2008).

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:33

Misschien dat er iets mis is met de kittens (+moeder)?

Edit: Wel balen natuurlijk dat veel kittens er niet meer zijn. Huilen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:45

Ach gos, wat jammer dat het met dit nestje niet zo goed ging. Hopelijk gaat het met het volgende nest beter. Wel hartstikke goed dat jullie jonkies willen opvangen voor het dierenasiel! Zal best moeilijk zijn om die kleintjes weer af te geven als ze klaar zijn om van moeders weg te gaan.

Vond je site erg leuk trouwens. Ik volg al een tijdje deze site, van een Amerikaanse dame die ook kitten van het asiel opvangt http://ittybittykittycommittee.blogspot.com/ Leuk om daar nu eens een Nederlandse variant van te zien.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:30

JoT: het afscheid is inderdaad niet altijd even leuk. Maar dat wist ik toen ik eraan begon. Ik mis de babies ook altijd ontzettend als ze weg zijn. Dan is het zo stil, maar goed, dat hoort erbij. ik kan ze niet allemaal zelf houden, want dan had ik nu een huis vol.

Maar het is wel heel erg leuk om te doen. Die kleine hulpeloze kittens zien opgroeien tot grote ondeugende natuurrampen. En als hier dan mensen in huis komen om een kitten uit te zoeken is dat ook wel weer leuk. er is al een aantal keer een kitten vanuit ons huis geplaatst en dan hoeven ze niet terug naar het asiel. Maar de kittens uit het vorige nest heeft maar een weekje in het asiel gezeten en hebben nu allemaal een nieuw baasje. Maar ik vind het wel leuk om te zien waar mijn kittens terecht komen.
Inmiddels hebben wij weer nieuwe kittens in huis: 3 cypers met witte. Ergens gevangen, dus tamelijk wild. Ze blazen en slaan om zich heen als je in de bench komt. Een week of 5 oud. Wel weer een uitdaging, maar ik heb ze liever wat minder wild. ach, dit heeft tijd nodig. Van deze prutjes heb ik nog geen foto's. Is zo lastig foto's maken door de tralies. Knipoog

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:41

Hier even een paar foto's.
Afbeelding
Dit is mama.
Afbeelding
onze kleine streepjes-babies.