Gedragsprobleem met mijn hond icm. andere honden (help!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Gedragsprobleem met mijn hond icm. andere honden (help!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:02

Hallo,

Ik heb eerder al eens in een ander topic (liefhebbers bullen/staffs etc) aangegeven dat mijn hond zo fel reageert op andere honden
en dat ze dan altijd ze wild word en ontzettend aan de riem gaat trekken.

Nu is het zover dat het echt uit de hand loopt!

Noa is voor de rest een verschrikkelijk lieve hond en doet naar mensen geen vlieg kwaad (al is ze wel vaak iets te enthousiast) maar nu is het probleem dat ze absoluut niet met andere honden kan. Ze is een echte angstbijter. En is naar andere honden ook vrij dominant. Nu heb ik mijn hond altijd aan de riem maar nu met dit weer als ik met haar (met 2 lange longeerlijnen) ga zwemmen dat veel mensen hun hond los hebben lopen. Nu is het de afgelopen dagen 2 keer gebeurd dat er een hond naar haar toe kwam rennen en dat de baas die andere hond niet meer teruggeroepen kreeg. De 1e keer is het nog wel goed afgelopen noa beet de ander in de neus en die hond droop meteen af.

Maar de 2e keer (gisteren) is het zo uit de hand gelopen dat noa
die andere hond in de bek heeft gegrepen en in de nek en vast bleef houden. Mijn vriend heeft haar toen heel hard op haar kop geslagen (ik was er zelf niet bij) omdat ze gewoon niet losliet en de andere hond in de bek begon te bloeden en aan het piepen was, mijn vriend wist gewoon niet wat anders te doen dan dat want ze reageerde nergens meer op, hij heeft ook haar geprobeerd los te trekken maar ook dat hielp niet noa zag hem gewoon niet meer staan. Na die klap droop ze wel even af en ging tussen mijn vriend zijn benen zitten. maar die andere hond ging niet weg en die baas die kwam er nog steeds gewoon rustig aanlopen in plaats van haast te maken en toen wilde noa er weer iets naartoe. (en geloof me ze is echt sterk als ze dan wilt dus je houd haar ook niet zomaar tegen) gelukkig is er toen niets meer gebeurd, en de baas van de andere hond zei doodleuk ' ach kan gebeuren' en wij zaten er weer mee.

- We weten nu echt niet meer wat te doen, we zitten inmiddels echt te denken aan een muilkorf zodat ze gewoon niet KAN bijten, zo krijgt ze een stuk van haar vrijheid terug want we moeten haar lange longeerlijnen altijd helemaal binnnhalen en kort houden als er maar een hond in de buurt komt. Het leuke wandelen gaat zo over omdat je altijd op je hoede moet zijn. En ook kan ze zo toch wat dichter bij andere honden in de buurt komen (omdat ze niets kan doen) en kan ze misschien zo eens ontdekken dat andere honden ook leuk kunnen zijn om mee te spelen.

-Een andere optie is (ik hoor vaak dat dat helpt) sterriliseren/castreren. maar hoor dus van de man van de cursus (een andere man dan waarvan we cursus hadden deze nieuwe fokt ook met staff's(bij deze man zijn we nog niet geweest)) dat dat het bij teefjes juist kan verergeren? wat vinden jullie?

-nog een optie???

Ter informatie
* cursus hebben we ervoor gehad maar die wist er ook geen raad meer mee qua hoe ze tegen andere honden doen.
* Ik heb haar vanaf dat ze 2,5 is (nu iets meer dan een jaar dus) en ze heeft het niet altijd gedaan, het begon toen een andere hond haar in de neus pakte (een kleine zwarte keffer)
* toen ik haar kreeg kende ze nog niets, en nu luisterd ze (meestal, soms is ze koppig) eigenlijk naar alles en weet ook eigenlijk wel haar plek. Ze is in de omgang met de mens een super hond.

Zat er altijd over te dromen om 2 honden te hebben konden ze lekker met elkaar stoeien en hadden ze lekker elkaar, maar dat zit
er nu even niet in. (bij de vorige baas zat ze (naar hun zeggen) wel samen met een andere staff, maar daar kwam noa als laatste bij en stond ook echt onder de 1e hond die eigenlijk nooit wat tegen haar heeft gedaan, daarvoor weet ik het niet, ben al de 4e!! eigenaar, en gun haar zo ontzettend graag een leuk leventje.

Ik hoop niet dat ik nu alleen maar commentaar krijg maar ook wat informatie waar ik echt wat mee kan, zit met mijn handen echt in het haar... Help!