Je bent in huis opgegroeid, letterlijk, aangezien toen je in oktober geboren werd en in december bij ons kwam wonen, het veelste koud voor je was om buiten te wonen. Je zat in een babybox 's nachts en overdag liep je lekker door het huis, we lieten je uit en je was zindelijker dan de jackys van mijn ouders ooit zijn geweest!
We hebben van je genoten. Toen na een paar maandjes je broertje ook bij ons kwam wonen zijn jullie naar buiten gegaan, naar jullie eigen paradijsje. Maar we wandelden nog iedere dag met je en hebben je heel veel uurtjes verwend, en jij ons ook met je lieve en sociale en grappige geknor..
Nu was je al 5. Sinds een klein jaartje was je al alleen aangezien Bo een leveraandoening had en is gestorven. De laatste maanden was je al niet helemaal lekker te pas. Je werd knorrig en sjagarijniger en trok je steeds meer terug. Vorige maand zag ik je voor het eerste een epileptische aanval doormaken, en dat was verschrikkelijk, maar binnen 5 minuten was je weer helemaal boven jan en leek er niets te zijn gebeurd.
Helaas had je vanochtend weer een nieuw insult, alleen dit keer langduriger. Daarna bleef je ook slecht te pas en je bleek nauwelijks nog te kunnen lopen..Met de dierenarts hebben we dan ook overlegt om er een einde voor je aan te maken, aangezien behandelen (voor zover mogelijk uberhaupt) toch niet veel zou brengen.
Nu lig je onder een deken onder de heg, te wachten op de kadaverdienst. Hoe ontzettend onwaardig en abrupt en stijlloos! Het doet je totaal geen eer aan en je hebt het zeker niet verdiend! Gelukkig krijg je er zelf niets meer van mee.. Roosje, ik herinner je liever zoals je was...en schat van een dier, gezellig en met veel humor en je was mooi! Een fantastisch sterk en groot hangbuikdier, dat trots was op haar rollen!
Lief Roosje, het ga je goed!