Ik zat al heel lang te zeuren om een jong katje (vind ze zo lief he) en afgelopen week was het dan eindelijk zo ver. We hadden er 1 gereserveerd bij een boer hier in de buurt maar die had het nest laten verwilderen waardoor ze wild waren geworden dus daar hadden we niet zoveel zin meer in. Ik baalde natuurlijk als een stekker, dus stelde mijn moeder voor om naar het asiel te gaan. Daar zaten zeker 30 kittens dus er was volop keus (eigenlijk is dat niet zo positief als dat ik het nu beschrijf, maar goed: voor mij was het op dat moment positief), mijn moeder was helemaal in love met een cypers katertje met witte vlekken en voeten maar ik wilde graag een cyperse die meteen heel gezellig en speels was. Dus was er maar 1 oplossing.
Maar goed, hier een previeuw van de twee heren.
Als eerste hebben we Sokje, waarom hij zo heet lijkt me duidelijk. 

Lekker wassen..

Actiefoto, hij sprong mis: gebeurd nogal vaak

In de kaas

En hier is de laatste van Sokje. 

En dit is Muis, hij is gek op de bovenstaande kaas vandaar zijn naam. Muis heeft te lange achterpoten en is daardoor nogal uit verhouding, ook heeft hij hierdoor O-benen.
Van hem heb ik wat minder foto's aangezien er niet zoveel foto's van te maken zijn: hij is óf aan het spelen en dus te snel voor mij en mijn camera óf hij zit op de vetplant van mijn moeder waar hij met geen mogelijkheid vanaf is te krijgen. Dan moet hij naar een andere kamer en daar is het nogal donker of kunstlicht en dat fotografeerd niet prettig. Vandaar het beperkte aantal. Zodra hij ein-de-lijk voor langer dan 2 minuten van zijn troon af komt zal ik weer eens wat plaatjes schieten.

Scheel kijken

Zo dat was het, toedels!