Met 1 van onze konijnen gaat het sinds een paar uur niet zo goed. Haar neusje gaat heeel snel op en neer (ze ademt dus heel snel) en ze zit de hele tijd aan haar kont. Net wou ze ook niet eten. Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ze is 4 jaar.
Inderdaad je andere konijnen ook nakijken. Gelukkig is je moeder nu naar de dierenarts. Hier is trouwens nog een link over maden bij konijnen: http://www.konijnen.nl/ziekten/maden.htm misschien heb je daar nog iets aan. Ik hoop dat je konijntje weer beter wordt
Lees net dat de andere konijnen al zijn nagekeken. Ik zou het nog wel in de gaten houden de aankomende tijd
Laatst bijgewerkt door Roxy13 op 30-07-08 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Weet iemand misschien of het besmettelijk is voor cavia's of mensen? Want misschien heb ik de cavia's ook nog wel aangeraakt nadat ik de konijnen heb aangeraakt..
Maden zijn niet besmettelijk, maden krijgen ze door vieze ontlasting of een vies achterwerk waar de vliegen eitjes in leggen. Ze worden dan levend van binnen opgegeten. Snelle behandeling is een vereiste. Eventueel kan je de andere dieren preventief bijv. Anti Myasis geven.
Ze is nu thuis, het gaat goed, maar ze moet 3 weken binnen zitten zodat haar wond goed kan genezen (ze zit normaal buiten). Ze mist de ruimte wel die ze buiten heeft, maar ja het is niet anders... Binnenlopen vindt ze maar niks.