Vanmorgen zat er bij ons in de tuin een klein hondje. Hij zwierf al de hele ochtend hier rond en nu lag hij in onze tuin. We wisten eerst niet wat we er mee moesten, misschien was er wel iemand hem aan het zoeken en dan kon je 'm ook moeilijk binnen laten. Hij was erg aan het trillen, mijn moeder heeft na een tijdje de dierenambulance gebeld en die zouden hem komen ophalen. Hoe laat? Dat wisten ze nog niet, tot zolang moesten we hem maar naar binnen doen of in ieder geval in de tuin houden. Maar dat gaat nogal moeilijk met een tuin zonder hek. We hebben hem naar binnen gelaten, ik tilde hem op want hij was erg moe en kon niet op zijn pootjes blijven staan. Hij was echt doodmoe, ook toen ik hem neerzette ging hij meteen liggen. Toen heb ik 'm maar weer opgetild en op een kleedje gezet waar hij even kon uitrusten, lekker zacht. Ik heb brokjes voor 'm neergezet (wel kattenbrokjes maar we hebben geen hond) en water maar hij wou niets. Hij nieste steeds en trilde ook in periodes, ook maakte hij steeds jankgeluiden. Toen kregen we telefoon van de dierenambulance dat er geen ambulances waren in verband met de vakantie. Ze vroeg of we hem wilden brengen naar de Gemeentewerf, dan werd hij opgehaald en naar het dierenasiel in Kampen gebracht. We lieten hem nog even wat aansterken en na een tijdje werd hij weer vrolijk en begon de kamer te verkennen. Hij zag niet goed (witte vlek in ogen, staar?) en liep dus wel tegen dingen aan. Mijn moeder ging boodschappen doen dus ik was alleen met Max (zo had ik hem ondertussen genoemt). Ik pakte een tennisbal en rolde 'm langs hem heen, hij kon het niet zien dus had het niet in de gaten. Toen rolde ik de bal zachtjes tegen hem aan, hij begon er in te bijten en tegen te grommen en te blaffen. Hij begon helemaal te spelen.

Ik heb hem net op Amivedi gezet met foto's. Als iemand meer van Max weet, zou ik het erg fijn vinden als je dat zou zeggen. Ik ga morgen het asiel bellen.
Max:

Max.

MAX BAASJE IS TERECHT!! Ik had hem net op Amivedi gezet en een half uur later kwam de telefoon dat er een paar straten bij mij verderop zo'n hondje werd vermist. Ben superblij, nu kan ik Max als ik wil nog komen opzoeken! En kan hij gewoon weer naar huis!