Opeens een klein katje in de stroschuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Opeens een klein katje in de stroschuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 17:08

Een paar weken geleden ontdekten stalgenootjes een kitten bij ons in de stroschuur. We hebben echt géén idee hoe het beestje bij ons terecht is gekomen. Hij was namelijk echt heel klein.
Vermoedelijk heeft een poes ergens in een hoekje een nestje gemaakt en jonkies gekregen, maar waar de anderen en mama dan gebleven zijn Verward

Het is een raadsel, maargoed. Bij ons op stal komt toch altijd van alles aanwaaien, vliegen of het wordt gewoon gedumpt (incl pony's) dus deze kan er ook nog wel bij...

In het begin durfde hij helemaal niet uit de stroschuur te komen. Tegenwoordig loopt hij wel stukjes onder de deur toe naar buiten. Op het oog ziet hij er prima uit. Je kan alleen niet echt dichtbij komen, want hij vind mensen dus wel eng. Paarden trouwens niet, als je met paard langs loopt blijft hij wel gewoon zitten.

We geven hem nu af en toe handjes kattenvoer. Heeft iemand een idee hoe je hem wat "tammer" kunt maken. We weten nu namelijk ook niet of het een poes of een kater is. Zou wel handig zijn als we hem een keer mee naar de DA kunnen nemen mocht het nodig zijn (castreren bijv)

Tips zijn welkom. Dit is het hummeltje.

Charlottte

Re: Opeens een klein katje in de stroschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:10

ik denk dat je hem het beste kunt vangen, als je hem een uurtje in huis hebt is het over het algemeen goed

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:11

Zou dat zo snel gaan dan? Dit is geen heel jong kittentje meer.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 17:12

Hmm, ja, maar dat vangen gaat dus een probleem worden. Want zodra je een paar stappen in zijn richting zet is hij weg. En ik heb ook liever dat het beestje geen stress krijgt ofzo, misschien dat zijn vertrouwen in mensen dan helemaal weg is.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:13

wij hebben een x een nestje van 3 kittens met 7 weken uit het wild ( de boerderij gehaald ) het vangen was moeilijk, maar na een uurtje hing er 1 al de hele tijd aan mn broekspijp..
zo gauw als ze het eten krijgen snappen en je ze kunt aaien, gaat het heel snel.
Hou hem een weekje in huis en je hebt een tamme kitten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 17:14

maline schreef:
Zou dat zo snel gaan dan? Dit is geen heel jong kittentje meer.

Klopt, maar hij zit er ook al een aantal weken. Ik denk dat we hem 4/5 weken geleden ontdekt hebben ofzo.

Ter vergelijking: hij zit hier naast een baal zaagsel

http://farm4.static.flickr.com/3181/271 ... 93.jpg?v=0

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:14

misschien met een valletje proberen
of eten ( lekker ruikend vlees )in zo'n vervoerskistje zetten, op een afstand kijkentot hij erin gaat en erna toe gaan deurtje dicht en meenemen, misschien een idee?:P

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:19

de kat uit mijn fotoshoot hebben wij ook met 5 weken van die boerderij gehaald

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 23:32

Het probleem heeft zichzelf inmiddels al een beetje opgelost. Vandaag liet hij zich aaien door mij! Hij wordt al steeds brutaler, komt uit de stro schuur en kwam zelfs even in de stal spelen.

Als je op hem afloopt rent hij nog wel weg, maar als je op je hurken gaat zitten wint zijn nieuwsgierigheid het. Ik denk dat het dus wel goed gaat komen.

Ik hoorde trouwens vandaag van een andere stalgenoot dat er mensen zijn die vermoeden dat hij bij ons is gebracht omdat onze rode kater aan de weg is doodgereden. Vermoedelijk heeft iemand zich er rot over gevoeld en ons een "nieuw" katje gegeven. Maar we hebben geen idee wie het geweest kan zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 03:59

Het idee erachter is lief, maar dan had diegene dat beter even kunnen melden Nors opkijken

Bloempje was een zwerfkitten en die hebben we gevangen met een schepnet Vork Nou ja, 'wij'... mijn vriend (moet het nog regelmatig horen, haha! Maar ik had het schepnet betaald Haha! ).

En anders kun je bij de dierenbescherming een vangkooi lenen voor 24 uur. Even bellen en zeggen dat je kat kwijt is, dat je wel weet waar hij ongeveer zit, maar dat hij zich niet laat vangen. Niet zeggen dat het niet om je eigen kat gaat, want dan krijg je de kooi niet mee. Sardientjes erin leggen en met een beetje mazzel zit hij er snel in.

Succes en hou ons op de hoogte!