Hond morgen mee dagje strand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne222

Hond morgen mee dagje strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 18:35

Morgen ben ik vrij en omdat het heerlijk weer wordt ga ik lekker naar het strand, vooral om een bruin kleurtje op te doen Haha!
Meestal neem ik de hond mee (Ijmuiderslag strand) en dit vind ie altijd prachtig. Maar voor morgen twijfel ik, aangezien het 27 graden wordt. Ik neem altijd een parasol mee zodat hij in de schaduw kan liggen, en voldoende water. Maar....doe ik hem nu een plezier om morgen mee te mogen naar het strand of kan ik hem beter thuis laten?? Ik weet het echt niet meer Bloos

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hond morgen mee dagje strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:39

Ik denk dat het erg warm voor je hond zal zijn. Het is afhankelijk van het ras, hoe de hond ermee omgaat, wat voor temperatuur die hond kent op de strand..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:42

ik zou mijn hond nooit meenemen naar het strand met deze temperaturen.
ik denk dat je je hond beter thuis kan laten en hem weer meenemen als de temperatuur weer wat lager is.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:47

met zulk warm en benauwd weer neem ik mijn honden echt niet mee naar het strand! daarbij zouden ze dan minimaal 2 uur in de auto moeten zitten om bij het strand te komen, en dat is met zulk weer ook geen pretje voor ze.
maar als ik dichterbij zou wonen, dan zou ik lekker sochtends of savonds laat met ze gaan.
ik doe mijn honden er in ieder geval echt geen plezier mee!
ze liggen maar te hijgen en te puffen en zoeken de koude tegelvloer op in huis, en dan zou ik ze in het warme strandzat leggen onder parasolletje???????
nee, dan ga ik liever een dagje in het voorjaar of najaar.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:08

Hij heeft het niet snel warm, het is een halve whippet Vingers aflikken Hier thuis zoekt ie ook een plekje uit midden in de zon, vind ie lekker. Ik hoef maar 20 minuten met de auto om bij het strand te komen. Maar jullie raden het dus af? Ik vraag het omdat hij eerder mee is geweest maar toen was het rond de 24 graden, en dat gaf geen enkel probleem.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:10

Mag de hond wel op het strand?
Bij ons mogen ze pas vanaf 7uur op het strand komen.

Maar ik denk dat hij het wel leuk zal vinden. Lekker dollen op het strand. En graveeeeeeeeeen Clown

hiphopje

ik denk datje dat zelf het beste weet, of je je hond er een plezier mee doet.
persoonlijk denk ik dat ie liever sochtends of savonds een lekker stuk kan wandelen rennen met je, vooral omdat het een kruising whippet is.
(denk je er wel aan dat de stoep/straat soms erg heet kan zijn voor die voetzooltjes?)

Lynn_Nikita

ik zou het niet doen, ik heb mijn hond meegenomen naar wei vandaag even, hij is net geschoren en had voldoende te drinken en had echt last van de hitte

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:12

ik ben al 3 dagen na het strand geweest. vrijdag,zaterdag en maandag. met iemand anders. we hebben voldoende water bij een parasol. en lekker vaak laten zwemmen. ze vind het geweldig op het strand

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:49

Op veel stranden mogen overdag geen honden komen.
Ik zou eerst even informeren voor je weggestuurd wordt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:51

Het voordeel is dat ze in zee ook wel heel lekker af kunnen koelen. Ik neem mn honden op dagen als deze ook rustig mee naar het strand, maar het is nog geen 10 min rijden en ik ga ook geen uren.

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:55

ik zou hem gewoon lekker meenemen.
in het water kan die afkoelen, en je neemt tog genoeg water mee? en een parasol.

dus waarom niet

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:17

Innepin schreef:
Op veel stranden mogen overdag geen honden komen.
Ik zou eerst even informeren voor je weggestuurd wordt.

Ik weet waar ik heenga hoor, hier zijn honden het hele jaar door op het strand toegestaan Clown

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:20

Ik zou hem gewoon meenemen als hij het warm heeft dan gaat hij zich wel even afkoelen in de zee. Neem wel voldoende drinkwater mee en zorg voor een goed schaduwplekje.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:41

Waarom denken mensen toch dat het leuk is voor de hond?
Wij vinden het al warm in de shaduw met 27 graden. Kan je na gaan hoe de hond zich voelt als hij de hele dag in die hitte moet liggen (honden 'zweten' alleen via de tond en een beetje via de kussens). Ook is het niet goed om de hond na een tijd in de zon te hebben laten liggen, het water in te laten gaan. Het zal niet de eerste hond zijn die dan een hartaanval krijgt.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:49

Nikki__ schreef:
Waarom denken mensen toch dat het leuk is voor de hond?
Wij vinden het al warm in de shaduw met 27 graden. Kan je na gaan hoe de hond zich voelt als hij de hele dag in die hitte moet liggen (honden 'zweten' alleen via de tond en een beetje via de kussens). Ook is het niet goed om de hond na een tijd in de zon te hebben laten liggen, het water in te laten gaan. Het zal niet de eerste hond zijn die dan een hartaanval krijgt.

Het is op het strand heel wat koeler dan in de achtertuin, en ik weet dat ik hem een plezier doe omdat het met mij mee mag Haha!

Ik heb dus besloten dat ie meegaat. Ik heb een parasol, voldoende koud drinkwater (koeltas), en heb een koelingshalsband en -mat voor als het te warm is, en voor in de auto. Verder zit ik altijd vlak bij de branding (heet dat zo waar het water begint??) dus kan hij zijn warmte kwijt door te pootjebaden, zwemmen doet ie toch niet Cool

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:35

Ik zou hem toch liever thuis houden.

Een hond heeft het heel snel warm met dit weer en oververhitting is sneller gebeurd dan je denkt.
Ook de inspanning die hij gaat leveren met zwemmen, rennen en gek doen lijkt me nu niet het allerbeste.

Laat hem lekker thuis met een lekkere bak water Knipoog

*edit* je neemt hem al mee. niets gezegt Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:25

mijn hond is vandaag weer naar het strand geweest bij de grevelingen. daar mogen honden mee. mijn hond is bang dat je haar thuis achterlaat. en die vind autorijden helemaal leuk.
ze vind het niet erg om mee te moeten. als ze het beu is gaan we naar huis toe.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:27

meid, dat weet jij toch t beste, het is jouwn hond. Gewoon doen dus

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:28

Wij nemen onze hond regelmatig mee naar strand, maar meestal gaan we dan pas eind van de middag of 's avonds en niet langer dan 1 a 2 uurtjes...

Als je de hele dag gaat zou ik zeker voor een schaduwplekje en voldoende water zorgen en 'm lekker vaak mee de zee in nemen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:55

En, denk je dat je hond het naar zijn zin gehad heeft vandaag?
Zo'n koelingsband wordt trouwens afgeraden, omdat de hond niet zelf kan bepalen waneer hij het koud genoeg heeft en van dat ding af wil

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:02

Mijn hond (flatcoated retriever) vind het ook heerlijk, maar ligt dan ook 80% van de tijd in het water of in de branding. Ik ga dan altijd naar Noordwijk en dan bij Beach-End, daar mag je gratis bakken water halen voor je hond. Ik ga dan wel vlak bij het water liggen zodat ze zelf kan beslissen of ze in de branding gaat liggen of onder de parasol. Ze kiest meestal voor de branding. Haha!

Maar ze vind het echt heerlijk. Je ziet duidelijk aan dr dat ze niks zo leuk vind als het strand. *LOL*

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:58

We zijn vandaag 3 uurtjes op het strand geweest, en hij vond het heerlijk hoor! Haha! Het was afwisselend bewolkt of stralend zonnetje, dus het was niet te warm. Hij heeft lekker onder de parasol gelegen en in de branding gerotzooid (en gespeeld met de vele andere honden die er waren). Na 3 uurtjes had ie er genoeg van en was ik aardig aan het verbranden dus zijn we naar huis gegaan. In de auto zit ie op de koelingsmat met de koelingshalsband om, omdat ik geen airco heb en het dus flink heet wordt als de auto een tijd in de zon staat.
Al met al een heerlijk dagje, maar wel vermoeiend omdat ik de hele tijd de hond in de gaten moet houden en niet lekker in de zon een tukkie kan doen Bloos

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:20

Hij kan toch optijd het water in dat is voor hem ook lekker en hij moet voldoende schaduw hebben om in te liggen en schoon drinkwater.
Ik zou niet weten waarom niet, wij nemen onze honden altijd mee naar het water en hier is het warmer vaak dan aan de zee i.v.m. wind, maar we zoeken een plek in de zon onder de bomen want hou zelf ook niet van teveel zon.
En we gaan optijd het water in, vinden ze geweldig.