Kitten kiezen: kater of poes ivm volwassen poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Kitten kiezen: kater of poes ivm volwassen poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:19

M'n schoonzus heeft kittens van 2 weken oud waarvan we er eentje gaan in huis halen.
We hebben wel al een poes van 5 jaar. Nu zat er vorige week een vreemde kat in onze tuin en mijn poes deed er heel naar tegen. Rugharen recht, opgezette staart, blazen,.....

Hierdoor vroeg ik me af of ik voor de lieve vrede geen rekening moet houden met het geslacht van de kitten? Ik kan nog kiezen.
In principe had ik liever een kater gehad (om te castreren) maar nu bedenk ik me dat katers sneller gaan vechten of heb ik dat mis?
Mijn poes gaat zelden weg uit de tuin, terwijl ik soms hoor dat katers vaak van huis gaan.

Mijn buur heeft ook een gecastreerde kater en die loopt toch vaak te krijsen naar de kat van de andere buur.... heb geen zin in vechtpartijen eigenlijk......

Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik best gaan doen?

Charlottte

Re: Kitten kiezen: kater of poes ivm volwassen poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:20

een kater is het fijnste met onze ervaring bij een poes, onze poezen maken elkaar namelijk af

cissy

Re: Kitten kiezen: kater of poes ivm volwassen poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:03

ik heb 3 poezen en straks 4 en hier wordt niks afgemaakt door elkaar...
geslacht van kitten maakt niet zoveel uit, ik zou kiezen voor het kitten met het leukste en liefste karakter en dan zou het geslacht bij mij van ondergeschikt belang zijn. Uiteraard op geslachtsrijpe leeftijd laten helpen.