Kat alleen is at zo ????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ik laat mijn kat naar buiten

1. Ja hij moet naar buiten
6 (15%)
2. Als die wil mag hij naar buiten
19 (47%)
3. Hij mag niet naar buiten
4 (10%)
4 Ja als hij wil en als hij s avonds nog niet binnen is laat ik hem buiten
11 (27%)

Totaal aantal stemmen: 40

_Liez

Kat alleen is at zo ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 18:40

Wij krijgen een kat
Vele mensen zeggen dat het zielig is een kat aleen
Mara met veel aandacht is het toch niet zielig de 1e 3 weken moet hij binnen blijven
dan gaan we wel soms weg is het dan zielig als hij aleen is
Nog een vraag
Sosm gaat hij naar buiten
maar als hij s avons nog niet binnen is en wij gaan slapen kan hij dan buiten blijven
Nu jullie er toch zijn kunnen jullie ook wel een berichtje achterlaten als jullie als je het wel wete he

KiWiKo

Re: Kat alleen is at zo ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:41

bij mij staat het raam in de badkamer en in de wc altijd open, mijn katten kunnen naar binnen en naar buiten naar beliefen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:41

Mijn katten mogen naar buiten, maar alleen als ik er ben, en niet verder als de tuin Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:42

Wij hebben altijd twee katten gehad, nu nog maar een. Deze kat komt buiten en als hij snachts nog niet binnen is blijft hij ook buiten. Hij weet tot wanneer hij binnen kan dus hij moet het zelf weten. Dat hij alleen is is voor hem wel fijn, de andere kat nam alle aandacht tot zich zodra hij de kans kreeg en nu gaat het goed.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:00

Oke leuk zo de ervaringen met mensen te horen
wie nog meer

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:06

Onze kat ging vroeger nog wel eens een nachtje de hort op, vooral in de zomer, vonden we allemaal dan helemaal niks, maar in principe is hij altijd voor slapengaan weer binnen (maar nu is hij 17 en komt niet meer zoveel buiten eigenlijk..vooral geen hele lange periodes)

Katten kunnen ook wel eens alleen thuis zijn hoor, zorg voor genoeg speeltjes en verder vermaken ze zich wel, ook alleen. Zorg wel dat je geen ontdooiend vlees ofzo ergens hebt liggen in de keuken want dan vermaken ze zich nog beter Knipoog
En meestal als wij terugkwamen van even weg zijn ofzo overdag dan lag katlief toch altijd te pitten..Haha!

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:14

Het ligt er ook aan wat voor kat je hebt.
Heb je een huis-tuin-keuken kat dan 'hoef' je er minder op te letten dan bij een raskat.
Die worden eerder gestolen en/of ontvoerd.
Dit verschilt natuurlijk per mening, maar dit is naar mijn ervaring.

Vaak hoor ik ook dat die vaak overgevoelig zijn voor ander eten dan hun eigen kattenbrokken.
Maar ik weet niet of dat altijd zo is.

Ik heb een kat van 3 jaar en die gaat altijd naar buiten als iedereen weg is.
Dit is omdat hij anders van 9 tot 5 binnen zit en dan in de avond teveel adhd aanvallen krijgt Haha!
Als iedereen er is mag hij het zelf bepalen.

Ook heb ik een in- en uitloop kat en daar geldt eigenlijk hetzelfde voor. Als ik voor een uurtje wegga en ze willen binnen blijven vind ik dat niet erg.

Thuis heeft mijn moeder liever dat mijn kat binnen is in de avond, maar met de zomermaanden is het lekker koel buiten dus blijft hij vaak buiten in de nacht. Vervelend vind mijn moeder het wel. Ik kan er niet zo mee zitten. Knipoog

Waarom moet je kat de eerste 3 weken binnen blijven?
Hij kan 's nachts best buiten blijven. Hoe oud is je kat nu dan?
Je kan hem/haar een fluitje aanleren zodat hij/zij binnenkomt wanneer jullie fluiten.

Hebben wij thuis ook gedaan. Knipoog

Zorg er wel voor als je lang wegblijft dat er een kattenbak aanwezig is. Clown

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:17

Onze katten gaan naar buiten wanneer ze dat willen, als ik naar bed ga moeten ze wel naar binnen, nu komt mn kat gelukkig nog als ik m roep, zoniet dan blijf ik niet de hele nacht wachten.

En over het alleen zijn, wij hebben 3 katten waarvan er 2 met elkaar opgegroeid zijn, die 2 kunnen heel goed met elkaar, de 3e is vrij op zichzelf.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:21

Ik heb aangevinkt; ja, hij moet naar buiten.
Bij ons is het eigenlijk zo; ze 'leven' buiten, maar mogen naar binnen als ze dat willen (meestal dan.)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:27

Mijn katten komen niet buiten. Tenminste niet los. Ik vind het te gevaarlijk. We wonen aan een drukke straat en de kans om plat gereden te worden is mij te groot. Maar..... ik wil mijn katten natuurlijk geen frisse neus ontzeggen daarom hebben we van ons terras een ren gemaakt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:35

1 van onze katten zat altijd buiten, kwam binnen voor het eten en ging dan weer weg. Wel moest ze 's avonds binnen blijven, zo niet, dan net zolang door zoeken tot ze binnen was.

De andere kat wilde niet naar buiten. In de zomermaandan stond de achterdeur altijd, dan ging ze de tuin in tot het tuinhek en dan weer snel terug naar binnen Lachen

Met oud en nieuw MOESTEN de katten ook altijd binnen blijven!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:39

Katten kunnen zeker wel goed alleen zijn, vermaken zich zelf wel, helemaal als ze gewoon naar buiten kunnen. Onze kat bepaald zelf waneer ze naar buiten gaat, we hebben geen kattenluik dus als wij gaan slapen en ze is nog buiten blijft ze ook buiten.

Wij hebben veel katten in buurt, dus vriendjes zat om mee te spelen. S'avonds komt ze eingelijk altijd gezellig op de bank zitten en voor de rest vermaakt ze zichzelf.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:18

Hij is een kitten dus eerst wennen

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:26

Ja, dat lijkt mij logisch.

En de inentingen, de chip.
Toen mijn kat nog kitten was wilde hij zo graag naar buiten dat we in de tuin een touwtje aan zijn halsbandje hadden gemaakt met een stokje in de grond. Dit ging altijd goed Lachen. Hij is een paar keer in de vijver gevallen (lees: gesprongen). Maar hij deed het erom hoor!
Hij zwom er vrolijk in verder. Hij is niet bang voor water. Zit ook graag bij je in bad of op de badrand met zijn staart en poot in het water e.d. Ja Alhoewel het met de jaren steeds minder wordt. Nagelbijten / Gniffelen

Dit alleen wel als wij er natuurlijk bij waren.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 09:54

Super ik heb het ook al aan mijn ouders verteld wie nog meer

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:13

Ik heb ook maar 1 poes en die komt helemaal niet (meer) buiten. Toen we in laagbouw woonden kwam ze nog wel in de tuin (en daar kwam ze ook niet uit), maar nu woon ik in een appartement en kan ze niet naar buiten. Ik merk totaal niet dat ze daar mee zit.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:16

Mijn kat is een raskat die ik liever niet buiten heb , ik woon dan nu ook in een appartement 3 hoog waarvan de deur beneden wel altijd open staat voor 2 andere katten van de buren er onder ... maar tog wil ik het niet hebben hoor .
Ja hij mag dag en nacht op het balkon en dat vind hij prima denk ik want geeft niet aan dat ie verder of meer wilt als dat..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:19

Mijn katten (2) mogen naar buiten waneer ze willen , de oudste is meestal binnen en de jongste is vaak buiten .
heb buiten ook voer staan dat als ik er niet ben ze gewoon kunnen eten .
ze vermaken zich prima Lachen

bij mijn opa waar ik ook een tijdje heb gewoont hadden we 16 katten .
die katten konden ook gewoon naar buiten en binnen .
ze hadden ruimte genoeg ( op boerderij ) en er was een kattenluikje .

ik vind 1 kat houden niet zielig , een kat vermaakt zich wel hoor Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:22

Wij hebben ook twee katten gehad, en was wel leuk om te zien dat ze samen savond nog binnen konden spelen. Overdag gaan ze namelijk gewoon naar buiten wanneer zij dat willen en snachts hebben we ze liever binnen.
Dus doordat ze met zijn tweeen waren konden ze snachts nog lekker spelen.

Alleen er is er eentje dood (al weer een tijdje) dus nu hebben we er nog een, en hebben toen ook besloten er geen tweede bij te nemen. De kat die is over gebleven is er erg van 'opgeknapt' dat hij nu alleen is.

Dus uit deze ervaring vind ik het een beetje onzin dat je er per se meerdere moet hebben.
Maar ik vind wel dat je je kat lekker naar buiten moet doen, dat ze lekker op avontuur kunnen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:07

wij hebben een kattenluik Vork hoewel mevrouw de hele nacht lekker op bed licht *LOL* *zelfs met dit plak weer* Tong uitsteken

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:01

Ik heb ook maar één katje en ik denk niet dat zij dat echt erg vind. Heeft ze namelijk alle aandacht (= knuffels, speelgoed en brokjes Knipoog ) voor zichzelf alleen. In tegenstelling tot paarden kunnen katten heel goed alleen zijn, zelfs alleen thuis blijven, al is het wel het leukst als er iemand in de buurt is voor als je als kat ineens behoefte krijgt aan een knuffel of aandacht. Meestal als ze alleen thuis zijn, gaan ze gewoon liggen dutten tot je weer thuis komt om dan alle ongebruikte energie op te maken aan gek doen (nou ja, die van mij dan Haha! ).
Verder mag mijn kattebeest naar buiten als ze dat wilt en ik bij huis ben. Dan gaat gewoon het raam open en kan ze er zelf in en uit. 's Nachts hou ik ze binnen. Vind ik prettiger, kan er dan niets met katje gebeuren, en voor het geval dat ze lawaai gaan trappen is het voor de buurt ook fijner...