Iemand verstand van slangen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Iemand verstand van slangen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:21

Goed..ik loop rustig mn weiland op, hoor op eens een ontluchtings geluid (gesis dus, haha) en met wie sta ik oog in oog? Een felgroene slang met rood an zn hoofd. Een puntige slang, niet zo groot, kwam sissend op me af en reikte tot aan mn knieholtes en de rest op de grond..geen idee hoelang dat zou zijn? Tevens ook niet zo dik, polsbreedte dik maar.
Hij was effen groen, mooie kleur al zeg ik het zelf Bloos geen vlekken, kringen of ringen, gewoon effen, met uiteinde van staart wat donkerder groen.

Nu ben ik erg nieuwsgierig naar wat voor slang dat moet zijn geweest..Was erg indrukwekkend, ben er nog nooit 1 in NL tegengekomen en het gesis was, sja, als in een film Tong uitsteken

Tellie

Re: Iemand verstand van slangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:27

LZP > BB

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:29

De adder is naar mijn weten de enige slang die in Nederland en België voorkomt. Maar met dit weer kunnen ontsnapte slangen gerust overleven Ja Ik weet ook niet welke soort je voor hebt, ik dacht aan een boomslang maar die hebben geen rood hoofd.
Lijkt me wel eng trouwens Nagelbijten / Gniffelen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:30

Naast de adder is de ringslang de enige die in nederland voorkomt. Adder is giftig, ringslang is een wurgslang.

En beide zijn niet felgroen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:35

Was het geen tuinslang die je net aangezet had? Haha!
Felgroen met een rooie kop is niet echt een normale kleur voor een slang, tenzij van Gardena....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:37

Was z'n kop echt helemaal rood of was het een soort van aftekening? Nagelbijten / Gniffelen

Jammer dat je geen foto hebt, was een stuk makkelijker geweest dan. Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:51

Tellie schreef:
Naast de adder is de ringslang de enige die in nederland voorkomt. Adder is giftig, ringslang is een wurgslang.

En beide zijn niet felgroen.

Naast de adder en de ringslang komt ook de gladde slang voor in Nederland. Clown Clown
Dit is ook een wurgslang. Maar ook niet groen met rood.

En dan heb je het toch echt wel gehad. Lachen
Tenzij het natuurlijk een ontsnapte slang is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:33

haha, nou was het maar een tuinslang (scheelt me hoop gesjouw met jerrycans Tong uitsteken )
Nee, zn hoofd zelf was niet rood, maar kleine vlek rood zowel links zijkant en rechts zijkant.
Het had heel hard geregend en heb een kuil in mn land, wat nog vol stond met oud, goor water, dan een stoeptegel of wat en dan bosjes en bomen. Hij kwam vanaf het water (hij kwam van rechts, dus had voorrang) en ik wilde dus doorlopen en hij blokkeerd mn doorgang en schiet na zn gesis de bosjes in. Ik was ook zo verbaads, dat ik alleen die slang maar kon aanstaren, haha..

Ik zal eens op adder kijken, die was ik vergeten. De ringslang is het niet aan de afbeeldingen op google te zien. Die heeft een heel andere kleur met aftekeningen.

KAn het niet zo zijn dat die slang effen was geworden als schutkleur? Het was zo'n aparte kleur groen nl en zn uiteinde donkerder groen.
Helaas geen foto..weet wel dat ik die vanaf nu paraat moet houden, hoop hem nog eens tegen te komen en dan te weten wat voor 1 het er is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:47

Hij lijkt hier wat op, deze is alleen breder/dikker. De bovenkleur is bij deze te donker, de kleur die de slang op mn landje had leek wat op de kleur van de bamboe adder (je ziet bij deze link de lichte vlekken bij zijkanten van hoofd, die waren bij de slang op mn landje roodachtig gekleurd wat nog doortrok naar zijkanten van lijf..maar beide leven niet in NL..dus ik ga verder zoeken Lachen

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... anus_1.jpg

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:05

Ik denk dat je hier het beste de dierenambulance voor kunt bellen. Of anders informatie inwinnen bij Serpo. Maar die willen we foto's zien. Voor hetzelfde geld is het een gevaarlijke slang die iemand in de aanloop naar de vakantie heeft losgelaten. Je zal er in het hoge gras maar per ongeluk op gaan staan brrrrrr...