Wij zijn net verhuisd en hebben nu een vijver in de achtertuin.
Wat voor vissen zouden hierin kunnen? Wat moet je dan voeren?
De vijver is denk 1 bij 1,5 ? bluetoothstick is weg. dus kan even geen foto's neerzetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:alle vijvervissen worden groot
in de vijver kun je enkel koudwatervissen houden (dus de karperachtigen) en die worden allemaal groot.
ik denk dat je daar wel makkelijk een tiental visjes kunt indoen, zolang het minimum 80 cm-1 m diep is, anders sterven ze in de winter
Stef_Winston schreef:Net gemeten 50 cm.
Pikeur schreef:Stef_Winston schreef:Net gemeten 50 cm.
Is prima hoor, m'n tante heeft ook zo'n vijvertje en die doet het al een poosje goed
Je vijver zit ingegraven, dus de onderkant bevriest waarschijnlijk niet, gewoon zorgen dat iets op het wateroppervlak in beweging blijft zodat het niet bevriest.
Pikeur schreef:Stef_Winston schreef:Net gemeten 50 cm.
Is prima hoor, m'n tante heeft ook zo'n vijvertje en die doet het al een poosje goed
Je vijver zit ingegraven, dus de onderkant bevriest waarschijnlijk niet, gewoon zorgen dat iets op het wateroppervlak in beweging blijft zodat het niet bevriest.
Miss_Montana schreef:Pff bij ons kan het niet eens, stomme buurtkatten en de reigers maken alle vissen dood
Pikeur schreef:Bedoel je nu dat zo'n leuke vijver waardeloos is om vis in te houden?
Ik zou er inderdaad niet voor 1000 euro aan koi in gooien, maar om er wat goudvissen in te houden vind ik deze vijver heel leuk
(en ja, natuurlijk is het belangrijk dat goudvissen ook blijven leven maar is het niet altijd 5 graden op de bodem als het vriest? dacht ik ooit eens te horen op een lezing over koi.)
Martine_R schreef:Gewoon een paar goudvissen ingooien
Of van die sluierstaartjes
Die zitten er bij ons ook in, en onze vijver heeft ongeveer dezelfde grootte![]()
Je kunt ze gewoon regulier visvoer geven. Hoewel wij onze vissen altijd vergeten te voeren, en ze zijn dikker dan dik
Dus... lekker goedkoop en gemakkelijk
*M.b.t. de diepte... misschien kun je hem leeghalen en nog ietsje dieper maken, zodat de vissen gewoon kunnen overwinteren? Of is hij wel 80 cm diep?