Kitten heeft nog maar weinig snorharen over..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Kitten heeft nog maar weinig snorharen over..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:27

Sinds eind juni hebben wij twee kittens, Poppy en Panda, twee zusjes. Ze zijn nu 12,5 week oud en hebben het (volgens ons) geweldig naar hun zin; als wij overdag aan het werk zijn zitten ze in hun eigen kamertje, maar als we thuiskomen (en 's ochtends een uurtje) mogen ze de rest van de dag tot 's avonds laat lekker door het huis ravotten. Daarbij hebben ze de grootste lol en wanneer ze moe worden vallen ze lekker bij ons op schoot in slaap Lovers

Nou valt het ons op dat Panda, de rustigste/aanhankelijkste, aan beide kanten nog maar een paar snorharen overheeft en verder een paar stoppeltjes. Van die stoppeltjes heb ik wel het idee dat ze aan het aangroeien zijn, maar verder is het me een raadsel wat er met de lange haren is gebeurd... laatst zag ik Panda met een snorhaar in haar bek zitten, dus mijn enige logische oplossing is dat ze er zelf aan knaagt. Zou ze zich overdag vervelen? Of is het iets anders? Knaagt haar zus er misschien op? Ik heb dit iig nog nooit gezien bij een kat.
Mijn vriend is de komende week alleen thuis (ik ben er niet) en zijn plan was om de deur van de poezenkamer dan overdag open te zetten en de rest van de deuren in het huis dicht; kunnen ze ook lekker op de gang en trappen spelen. Mij lijkt dit ook wel een goed plan, dan zullen ze zich echt niet meer vervelen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En wat zou de oorzaak ervan zijn?

Iris82

Re: Kitten heeft nog maar weinig snorharen over..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:30

Kan ze niet aan een kaarsje gesnuffeld hebben?

Zwartwitje

Re: Kitten heeft nog maar weinig snorharen over..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:37

Daar zeg je wat Huilen van het lachen nee, maar wij hebben niet zo vaak kaarsjes staan. De laatste keer was met een stroomuitval hier twee weken terug ofzo, en toen waren de poezels al op hun kamertje.
Als de haartjes afgefikt zijn zie je nog wel van die schroeirestjes toch? Bij Panda lijkt het net of ze met een schaartje zijn afgenipt.