Stephanie87 schreef:ook heb ik dan het idee (is niet banketstaaf bedoeld tegenover de mensen die hun dieren wel verzekerd hebben) dat ik mijn hond ook helemaal zelf kan verzorgen, ik heb er dan tenslotte zelf altijd keihard voor gewerkt.
Dus het geld wat mensen aan de verzekering betalen, hebben ze gekregen??? Vind dit wel een errug vreemde uitspraak.
Of je nou zelf wat aan de kant legt, of verzekerd, in beide gevallen moet je gewoon zelf betalen. Alleen soms kost een dier meer dan je bij elkaar gespaart hebt. MIjn dieren zitten 4 jaar in de verzekering, per kat betaal ik 10 euro per maand, iets meer dan 100 euro per jaar dus. Vorige week dus al een rekening van 500 euro, dus het geld wat ik aan de verzekering betaald heb, heb ik er al weer uit. En meer, want in die 4 jaar ben ik geregeld bij de dierenarts geweest, wat ik ook vergoed heb gekregen. Zelfs als ik de verzekeringskosten van mijn andere kat erbij optel, kan de verzekering nog altijd uit voor mij.
Dus als jij straks 2 maandjes gespaart hebt (je weet wel, van je keihard verdiende geld) en je dier heeft een grote operatie nodig, zeg je dan ook: Hij moet nog maar even een paar maandjes wachten, ik moet eerst wat langer werken?? En dan voel jij je beter, want jij zorgt tenslotte helemaal zelf voor je hond???
Sorry, maar die verzekering geeft mij de garantie dat ik hoe dan ook kan betalen wat mijn dier nodig heeft. Wat er verder ook gebeurt: koelkast kapot, gasfornuis wat er mee ophoudt, plotseling verlies van inkomen..... op welk moment dan ook, ik kan niet aan het spaarpotje voor mijn dier komen, en zelfs als ik nog niet genoeg 'gespaard' heb, is het geld wel voorhanden. Zonder me er voor in de schulden te steken.
Ja, het geld ben je kwijt als er niks met je dier gebeurt.... maar daarom heet het ook een verzekering: Je koopt een stukje zekerheid. En dus weet je zeker dat je altijd voor je dier kan zorgen.