Een kit voor mijn kit maar lukt niet goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Een kit voor mijn kit maar lukt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:16

Sinds 2 weken heb ik een dove kit, die vreselijk veel aandacht nodig heeft.
S'avonds als ik uit mijn werk kwam was ie vreselijk hyper ik werd er gek van.

Dus dachten mijn vriend en ik dat het leuk voor hem zou zijn om een maatje mee te hebben waarmee ie kon ravotten zodat ik niet altijd de l*jl ben.

Vandaag een kater van 4 maanden uit het alsiel gehaald (Pooky is ong 5 maanden gevonden op straat met 26 vlooien erbij Misselijk )

Pooky draait wel een beetje bij maar Garfield vind het echt niet leuk, hij wil niet samen spelen hij wil rust.
Als ik hem oppak maakt ie ook rare geluidjes behalven mauwen maakt ie ook soort van stikgeluiden.
Terwijl ie wel blijf zitten.

Inmiddels hebben de katten al vreselijk gevochten ze zitten samen op een kamer.
Als ik ze eruit laat, dan gaat Garfield naar mijn kamer onder het bed zitten.
pooky gaat er ook onder en blijft bij Garfield, als een van de 2 weg loopt, kijkt de ander wel waar ie naar toe gaat.

Maar ze zijn niet lief voor elkaar.
Hoelang moet ik dit proberen?
Wanneer kan ik zeggen Okay het gaat niet zo.

Voelt wel aan alsof ik gefaald hebt, dacht er goed aan te doen

tita

Re: Een kit voor mijn kit maar lukt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:16

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:18

Owjoh, niet gelijk de moed opgeven!! Het is nog maar de eerste dag!

Sommige mensen zijn weken bezig met de katten aan elkaar laten wennen. Via internet kun je best veel tips en tricks leren die je zou kunnen proberen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:21

Je moet ze de ruimte geven om aan elkaar te wennen. De ruimte in tijd (reken maar op een maand of wat Lachen ) en de ruimte in grondoppervlak. Ze opsluiten bij elkaar in een kamer maakt niet per definitie dat ze sneller aan elkaar wennen. Sterker nog, je loopt het risico dat beide katten giga gestressed raken. Katten zijn geen roedeldieren maar leven solitair. Uiteindelijk zullen ze elkaar accepteren en in welke mate dat zal zijn is een kwestie van afwachten.
Geduld is hierbij het belangrijkste woord! Succes!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:46

Ik sluit me helemaal bij de vorigen aan.
Gewoon heel veel geduld hebben.
Laat die twee het vooral zélf uitzoeken.
Ze zullen heus wel flink gaan knokken, maar dat hoort er echt bij.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:37

Wat een leukerds!

Maar niet te snel opgeven hoor Knipoog
In je berichtje praat je over kittens, maar eigenlijk zijn dit al geen kittens meer. Het zijn opgroeiende katten (pubers Knipoog) met een eigen willetje en daar hoort ook bij dat ze wat tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen.
Op deze leeftijd heeft dat al een stuk meer tijd nodig dan wanneer je 2 kittens van een paar maanden oud hebt.

Ik snap wel dat je het heel erg vervelend vindt. Je haalt er een leuke kat bij 'ter vermaak', en dan is het toch wel teleurstellend dat ze zo tegen elkaar tekeer gaan. Dit is niet wat je gehoopt had, je had waarschijnlijk verwacht dat ze meteen samen propjes gingen schieten Knipoog
Maar helaas, zo werkt dat meestal al niet meer bij pubers.

Ook voor mij is het natuurlijk koffiedik kijken, maar ik schat de kans toch wel heel groot dat het alsnog goed gaat komen.
Je zult in elk geval wat geduld moeten hebben om ze aan elkaar te laten wennen. Zoals hierboven al staat, doe je dat vooral door ze de ruimte te geven. Geforceerd contact laten maken werkt alleen maar averechts.
Mijn advies: geef ze allebei de ruimte en kijk eens aan of ze elkaar op gaan zoeken.
Een beetje 'sturen' is helemaal niet verkeerd, dat kun je best doen. Bijv. door het eten op 1 bordje klaar te zetten. Willen ze samen eten dan kan dat, willen ze liever om en om eten dan kan dat ook.

Geef het in elk geval een maandje de kans. Tot die tijd je eigen teleurstelling maar even proberen te verbergen en hopen op betere tijden Ach gut

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:43

Ik sluit mij bij de anderen aan. Het heeft bij mij soms maamden geduurd voor een nieuwe aanwinst werd geaccepteerd door de rest en uiteindelijk is het altijd goed gekomen. Ik had wel altijd katten met een verhaal. Twee jonge katers bij elkaar zetten vraagt wat tijd en soms wat vechtpartijen. Laat ze altijd vechten ookal doet het je tot diep in je ziel pijn, ze kunnen het beter 1x goed uitvechten dan dat ze maanden door ruzieen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:01

Die van mij hebben 3 dagen vreselijk gevochten en gemeen gedaan, maar nu...
http://i30.tinypic.com/30tgknd.jpg
Lovers

Komt wel goed, ze moeten even wennen Lachen

Ze zitten nu trouwens nog steeds elke avond te vechten, maar even later liggen ze weer bij elkaar te slapen Haha!
Vreemde beesten, die katten Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 26-07-08 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:06

Ik heb hier twee keer een nieuwe kat erbij genomen en allebei de keren was het in eerste instantie ruzie en bij de eerste keer goed ook. Ging vanzelf weer over, in beide gevallen lagen de katten in kwestie op een gegeven moment wel gezellig bij elkaar. Nog even doorbijten dus. Komt goed!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 07:50

Afbeelding

Op de andere topic zie eerste post nieuwe fotos oa ook van het vechten

Hoe kan ik het verschil zien tussen een stoeipartij en een vechtpartij

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 07:51

Laatst bijgewerkt door tita op 28-07-08 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:05

Wij hebben tegelijk 2 kittens genomen maar de 1 bij een fokker vandaan en de andere uit het asiel. Het is ook een week vechten geweest en nu zijn ze onafscheidelijk. Het komt vanzelf wel gewoon geduld hebben. (Ze zijn nu inmiddels 3 jaar)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:26

katten moeten altijd ontzettend aan elkaar wennen, het zijn 2 jonge katten, en op de foto`s zie IK geen agressie ( geen dikke staarten, plat liggende oren, en bedreigende houdingen * in tegendeel!! zie zelfs speel houdingen * )
Geef de moed niet op! dit gaan wel goed komen.
succes!! Haha!