Waarom sommige mensen toch aan een hond beginnen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Waarom sommige mensen toch aan een hond beginnen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:35

Onze overburen hebben een klein hondje.
Deze is vaak alleen en begint zodra de voordeur dicht gaat te blaffen en stopt pas weer als er iemand thuis komt....
Het uitlaten is het volgende ritueel: voordeur open, hondje naar buiten, baasje blijft al sigaret rokend in de deuropening staan, hondje mag alleen een vrij drukke straat oversteken om naar een grasstrookje te komen, hondje doet zijn plasje en loopt elke keer weer (lees 2x per dag) terug naar het huis. Het tijdstip van uit laten is altijd op de drukste momenten van de dag. Tot nu toe gaat het goed, maar daar kan je op wachten tot het niet meer goed gaat!
Heb de bewoners er al op aangesproken, ze halen of de schouders op of ze zeggen: ze was ontsnapt, tuurlijk dat gaat ook makkelijk als je de deur openzet en je blijft daar zelf staan...

Dierenbescherming doet er niets aan, heb vanmorgen de wijkagent maar gemaild om de situatie uit te leggen.
Iemand nog meer tips om hier wat tegen te doen?

Nathalie02

Re: Waarom sommige mensen toch aan een hond beginnen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:49

Je kan er weinig aan doen behalve aanspreken. (wat je dus al gedaan hebt)

Ik heb het nog wel anders gezien. Man in een jeep, gooit zijn hond eruit langs lang grasveld en rijdt met z'n jeep erlangs en de hond volgt. Eind van het veld, deur open en hond er weer in, en verder rijden. Ja, zo kan ik ook een hond uitlaten. Clown

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

dierenambulance of politie bellen en zeggen dat er een hond losloopt op een drukke weg en dat t verkeer in gevaar komt... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:06

Goed dat je de wijkagent hebt gemaild, mss dat hij ze erop aanspreekt. Arm beestje, snap ook niet waarom sommige mensen een hond nemen als dat dier de hele dag alleen zit en je hebt nooit zin om er even mee te wandelen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:40

Goh, ik snap ook niet waarom sommige mensen aan een hond beginnen.

Oude buren van mij hadden ook een hond en die lieten ze ook maar 5 minuutjes uit, en het was een grote boxer, en maar klagen dat de hond zo druk was in huis... vind je gek? Verward

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:43

Waarom wil je dan een hond?
Als je een hond hebt heb je ook een verantwoordelijkheid en dat gaat wel wat verder dan 2x per dag de voordeur opengooien en het beestje zelf een weg over laten steken naar een parkje.

Zo'n mensen snap ik echt niet. Maar wat dit betreft zijn er zoveel voorbeelden.
Mensen realiseren zich vaak niet dat je een hond niet zomaar neemt, maar dat je er toch echt wel wat werk mee hebt.

Hou het dan bij een kat, die gaat zijn eigen weg wel.
Ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen, helaas.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:17

LZP > BB

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 13:22

Begreep van de oude buren waar ze eerst woonden dat ze daar de vorige hond zat was en dat ze die aan een boom had gebonden en achter gelaten.... En dan toch weer een andere hond nemen......
Kan zo boos worden op dat soort mensen, jij kiest voor het dier dus moet je er ook voor zorgen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:32

Ik snap zulke mensen ook niet.
Kom ze vanwege mn website ook wel tegen, maar 'gelukkig' zijn de meeste mensen die hun hond bij ons aanbieden wel serieus (geweest) met de hond.
Maar dan nog...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:31

Treurig bestaan voor die arme hond. Goed van je dat je die agent hebt ge-e-maild. Ik hoop dat er iets verandert voor het beestje. Ik snap sommige mensen ook echt niet, laatst hoorde ik iemand zeggen dat ze haar hond de deur uit doet omdat ze in verwachting is en het daarna te druk krijgt. Dan denk ik: maar hoort die hond dan niet bij het gezin?? Bij mij in ieder geval wel!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:58

De dierenbescherming doet waarschijnlijk niets, omdat de hond er waarschijnlijk wel gewoon goed verzorgt uitziet?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 17:06

Het hondje ziet er mager uit en de vacht wordt zelf geknipt. Een borstel kent die waarschijnlijk niet.
Heb contact met de dierenbescherming gehad en deze meldde mij dat het niet verplicht is om je hond uit te laten volgens de wetgeving... Maar zij konden verder niets voor mij doen of beter gezegd het hondje..

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:05

ik weet niet waar je woont, maar in de steden mogen de honden niet loslopen. is dit bij jou ook zo, dan kun je de milieupolitie waarschuwen dat er een hond losloopt. als de eigenaren aanwezig zijn dan krijgen ze waarschijnlijk wel een boete.
als ze er niet bij zijn wordt de hond naar een asiel gebracht...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:22

kaatjemuts schreef:
ik weet niet waar je woont, maar in de steden mogen de honden niet loslopen. is dit bij jou ook zo, dan kun je de milieupolitie waarschuwen dat er een hond losloopt. als de eigenaren aanwezig zijn dan krijgen ze waarschijnlijk wel een boete.
als ze er niet bij zijn wordt de hond naar een asiel gebracht...

Hier geldt dat beleid ook sinds kort.
Ik heb de wijkagent een mail gestuurd met uitgebreide uitleg daarin dus ik hoop dat hij aktie gaat ondernemen.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:24

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:34

ik heb persoonlijk nooit goede ervaringen met de wijkagent, maar dat kan bij jou zeker anders zijn....
Ik zou persoonlijk als ie weer losloopt gewoon direkt de politie bellen en zeggen dat de hond een gevaarlijke situatie veroorzaakt Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:51

BlackEyed schreef:
De dierenbescherming doet waarschijnlijk niets, omdat de hond er waarschijnlijk wel gewoon goed verzorgt uitziet?

Klopt en dat is niet zo gek laat ze aub tijd steken in honden die het nog veel slechter hebben of in asiel zitten. Ze laten de hond uit hij krijgt te eten en zal dus ook aandacht krijgen. Dat hij blaft als ze weggaan is meer opvoeding en training en daar kan een dierenbescherming ook niets aan doen.
Ik gok dat jij niet 24 uur per dag voor het raam zit of bij hun in huis kijkt wat ze verder met de hond doen. Jij ziet alleen die 2 momenten?.

Ik zou gek worden van zo'n buurvrouw die zich ermee bemoeit. Tja ik bekijk de andere kant aangezien ik erg moe wordt van mensen die denken het beter te weten en 24 uur per dag je lopen te controleren (zeg niet dit geval). In andermans ogen doe je het toch nooit goed de beste stuurlui staan altijd aan wal of je nu kinderen, hond of een paard hebt je bent altijd slecht voor in andermans ogen. Ja heb ooit in zo'n buurt gewoont DOOD MOE WORDT JE ERVAN.

Als je het beter wil doen voor het beestje zou ik zeggen bied aan om een keer te wandelen om wat uurtjes op te vangen enz... Geen wet of regel zal hun deze hond afpakken. Een wijkagent zal hier ook niets aan doen omdat dit geen hoge prioriteit is.

Waarom deze mensen een hond nemen?.
Net als mensen die een paard nemen en deze weinig tot geen weidegang bieden.
Omdat er mensen op de wereld zijn die een andere menig/gedachten hebben over het houden van een hond en andere dieren. Ja echt deze mensen bestaan. Het kan best een hond houden en werken zo'n beestje moet het leren en moet een opvoeding krijgen alleen zit daar nog wel eens een probleem in.

Weet je wat mij altijd opvalt dat in de vakantie tijd altijd dit soort verhalen komen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:56

meggiemeg schreef:
Het hondje ziet er mager uit en de vacht wordt zelf geknipt. Een borstel kent die waarschijnlijk niet.
Heb contact met de dierenbescherming gehad en deze meldde mij dat het niet verplicht is om je hond uit te laten volgens de wetgeving... Maar zij konden verder niets voor mij doen of beter gezegd het hondje..

Ja en mag dat niet dan?. Welke wet staat dat?. Jari werd ook zelden geborstelt omdat ze dan toch weer het zand en gras inging. 1x in de maand werd ze gewassen. Ze had een dikke vacht was ze dan te dik kan iemand dat oordelen?. Denk het niet.

Mager?. Wat is mager ik zie liever een wat mager hondje dan de gemiddelde hond die ik nu zie VEEL TE DIK.

Weet je dit soort verhalen zijn allemaal vaag en slecht op waarheid te controleren. Denk dat weinig instanties dit zullen oppakken dat is toch algemeen bekend?.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:03

Prisca:

Ik ben normaal geen bemoeiziek iemand. Alleen grijp ik wel in als het te erg wordt. Die mensen zijn een a-sociaal gezin. Dochterlief laat zich vrolijk nemen op het aanrecht met de gordijnen en het raam open zodat iedereen tegen zijn zin in mee mag "genieten". De oudste dochter heeft een kindje, was een ongelukje zoals ze het zelf zegt. Kind wordt getreiterd door haar moeder. Voorbeeld van dat getreiter: moeder en kind komen aangereden met de auto, het is een mooie zomerdag. Kindje stapt uit de auto op blote voetjes en in een kort broekje. Moeder zegt: wil je dit speeltje hebben? Ja tuurlijk wil dat kindje dat. Gooit moeder het in de prikstruiken met de woorden erbij pak het dan maar als je het graag wilt hebben. Vervolgens loopt ze naar het huis toe terwijl dat kindje in die prikstruiken haar speelgoed probeert te pakken. Ondertussen roept moeder als je nu niet komt is de deur dicht. Kindje kan niet zo snel daar komen en ze gooit de deur dicht en het kindje zit daar ruim een uur te huilen met prikstekels in haar blote voeten. Het kindje is max 5 jaar oud.
De vorige hond heeft het gezin aan de boom gebonden omdat ze m zat waren.
Als je ook maar iets tegen ze durft te zeggen gaan ze je lastig vallen. De buren aan beide kanten durven niets meer te zeggen, want als je wat zegt wordt je de hele nacht wakker gehouden door bonken tegen de muren en harde muziek......
Sinds dit gezin hier is komen wonen is het gedaan met de rust. Dus dat zegt genoeg. De auto's worden midden op de weg geparkeerd zo dat je er niet meer langs kunt.

De politie komt meerdere malen per week aan de deur, de moeder van dit gezin is ook al meerdere malen mee genomen. Komt soms gerust een paar dagen niet thuis, de dochters doen dat ook gerust niet en dan zit dat hondje dus ook alleen te kijken een paar dagen....

Vorig jaar is moederlief opgenomen geweest, de jongste dochter was er niet, de oudste dochter ook niet. Het hondje heeft toen dus alleen gezeten een paar dagen tot dat er aan de bel werd getrokken.

Ik werk thuis, heb kantoor aan huis dus ja ik zal meer zien dan de normale werkende mens die naar zijn werk toe gaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:40

Tja zou zeggen kaart het eerder het gehele verhaal aan als overlast aan dan alleen de hond dan sta je sterker. Vooral als een hele straat last heeft.

Dat de vorige hond aan de boom was gebonden had je toch van iemand anders gehoord??. Wie zegt dat dat de waarheid is?.
Vaak worden dingen erg overtrokken.

Wij werden van de week ook voor van alles uitgemaakt door iemand anders 3 straten verder (ze hadden last van onze muziek) bleek ze zich te vergissen want dat waren onze buren die normaal voor overlast zorgen (saxofoon 40x per dag 10 min lang).Alleen als tegenactie hebben wij eens herrie gemaakt Haha!.

Mensen gaan vaak gillen en gek doen voordat ze verder kijken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:20

Een beschuldigende vinger wijzen is heel snel gedaan ben ik met je eens Prisca.
En een verhaal is ook zo de wereld in geholpen, helaas wel.

Het verhaal van de hond aan de boom gebonden heb ik van haar zelf en van de buren waar ze eerst naast heeft gewoond, mensen ken ik al mijn hele leven.
Maar goed het maakt niet uit hoe of wat, ik vind dat het geen manier is om zo je hond uit te laten en dat heb ik gemeld.

Die bewoners zijn over bekend bij de politie dus ik ga er van uit dat er wel aktie word ondernomen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:30

Zolang omwoners niet genoeg klachten indienen zal er weinig tot niets veranderen omdat het dan acceptabel vinden.

Komen er veel klachten dan zullen er wel aktie ondernomen worden. Die mensen uit huis halen of de hond weghalen zal denk ik 123 niet gebeuren helaas.