Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Zelfs mijn oom is er ff mee aan de gang geweest en heeft alle prut uit de slangen gespoeld, maar hij zuigt niet vacuum op de een of andere manier, het is een buitenpomp van Eheim(wat ouder type).
) tot het moment dat het water ook uit de uitstroom komt. Dat kan even duren dus het is te hopen dat je goede longen hebt
(fijn, die oude eheim filters). Of wat anders ook kan is de pot van de filter helemaal vullen en daarna de deksel er goed op doen. Dan is het moment daar dat de stekker weer in het stopcontact moet en als het goed is, ja daar komt ie, dan zou ie het moeten doen. Is die niet het geval dan zal er een andere filter moeten komen. opzich is een tijdje geen filter niet zo erg, mits er maar beweging in het water is, bijvoorbeeld door een beluchtingspomp.

lijkt me een binnenfilter het beste. Deze doen het in principe altijd.
Allevast bedankt
Het zegt mij nml allemaal niks die pompen en de aqua zaak hier is nogal duur...

Pikeur schreef:Ik heb wel goede ervaring met de Aquapro
'k Heb een aquapro2 op mn 1 meter bak staan, ik denk alweer een jaar, nog steeds perfect
Dat pruttelgeluidje maakt mijn eheim classic ook weleens, is de slang niet te lang? Wat gebeurt er als je de pomp aanzet, en dan iets naar beneden vast houdt zodat de tuinslangen wat strakker staan?
Het zijn echt lastige dingen om weer aan de praat te krijgen als ze geen zin hebben, maar opzich hoeft je filter niet kapot te zijn