Poes -vakantie dilemma, wat zou je doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Poes -vakantie dilemma, wat zou je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:58

Ik heb één binnen- en één buitenpoes. Het klinkt misschien gek, maar de jongste (2) wil niet naar buiten, is heel erg éénkennig, snel paniekerig en een week aan de diarree na enige veranderingen.
Nu heb ik een paar keer een goede betrouwbare vriendin als huis/poezen oppas gehad, maar zij heeft net een kamer gekregen dus kan deze zomer niet. Ik had er eigenlijk wel op gerekend, wist dat ze met een kamer bezig was, maar zo snel had ik niet verwacht.
Het staat voor mij vast dat hier niemand anders in huis gaat.

Nu heb ik twee opties: een klein pension hier in de buurt. Dan gaan ze met z'n tweeën, ik haal ze liever niet uitelkaar.
Buitenpoes zou zich op zich prima kunnen redden alleen, maar ik vind het sneu voor de ander.
Het is een klein pension met veel aandacht en waar ze naar buiten kunnen, desondanks zal mijn binnenpoes dagen in de war zijn.

optie twee: thuis laten, in de vertrouwde omgeving. Mijn moeder komt dan 's ochtends & 's avonds eten geven en de ander buiten/binnen laten.
Het nadeel is dan dat binnenpoes 12 dagen alleen in huis is, met weinig aandacht en ben bang dat ze dingen gaat slopen etc.
Optie is dat ik mijn buurman vraag om af en toe even binnen te gaan zitten. Ze is wel gewend om veel alleen te zijn, maar 12 dagen lijkt mij een beetje teveel van het goede.

Wat zou jij doen?

chance

Re: Poes -vakantie dilemma, wat zou je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:02

Als jij je buurman vertrouwdt dan zaou ik je buurman lekker je katten laten vertroetelen en je moeder zo tussendoor laten checken of alles okee gaat. (kan zijn meteen je post enzo opruimen)

Ik heb pas de hond en kat van de staleigenaar verzorgdt. Normaal gaat hun hond naar een kennel toe maar dit keer is ze thuisgebleven. Ik deed dat sochtends uitlaten , paarden voeren, smiddags uitlaten en lekker knuffelen en spelen met de hond en kat. En dan savonds nog 2x uitlaten en knuffelen en even daar tv kijken. En dan om 22:00 hond de bench in en weer naar huis toe.

Ik weet niet hoe aanhankelijk je katten zijn?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:11

Ha, nou miss buitenpoes is niet aanhankelijk. Senna & Pluk zijn twee verschillende werelden. Pluk is wel aanhankelijk en wil altijd wel even spelen of op je schoot.
Ik ga straks maar eens even in conclaaf met de buurman.
Wat betreft het eten geven etc. laat ik liever mijn mams doen, weet ik zeker dat het goed komt.

Wat super dat je opgepast hebt trouwens, kan me voorstellen dat dat best veel tijd in beslag neemt.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:16

Idd, het koste mij heel veel tijd aangezien ik toen die week ook nog normaal moest werken. Maar voor deze staleigenaar heb ik veel over. Het zijn nl super aardige mensen. En ik ben ook samen met haar eigenaar van een merrie die zij zelf gefokt heeft. (ik wordt nu volledige eigenaar van de merrie)

En hun waarderen alle hulp. Ik pas soms ook op de kinderen etc... Ik woon ook dichtbij hun.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:33

De mooiste oplossing is natuurlijk nóg zo'n oppas als je oorspronkelijke.. Is er niemand die je voldoende vertrouwt en die zin heeft in een weekje 'op zichzelf'?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:43

Ik zou niet op vakantie gaan Bloos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:56

Ik ben nu 2 keer een weekje weg geweest en wij hebben sinds kort een 9 jarige kat die alleen binnen is. Mijn moeder woont dichtbij en is 2x per dag gekomen om te voeren en hem even aan te halen. Hij vindt het erg fijn dat we er zijn, maar dat vindt ie altijd al prettig.
Hij was nog niet 100% aan onze honden gewend, maar die kunnen wel mee. Als we dan binnenkomen doet ie ook niet naar tegen de honden. Hij is gewoon lekker thuis in zijn eigen omgeving en loopt lekker rond als je thuis komt.
Ik zou ze dus liever in eigen omgeving laten als een betrouwbaar iemand ze wil voeren en beetje aandacht of gewoon even kijken of ze in orde zijn.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:19

je 2e optie ;je kat thuis laten met wat xtra aandacht

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:37

Ik laat mijn 4 katten altijd gewoon thuis en mijn ouders komen 2 maal per dag bij ze kijken en blijven dan ook even bij ze. Prima oplossing hoor? Vertrouwde omgeving ga ik ze niet uithalen. Katten kunnen erg goed op zichzelf zijn.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:43

Ik heb gister ff met de buurman overlegd, die wil hier wel af en toe een half uurtje gaan zitten om ze wat aandacht te geven Lachen
Ik denk dus dat ik ze thuis laat.

En zoals superpony zegt, mijn ouders wonen hier ook vlakbij en die willen het ook wel op zich nemen.
Waar het me het meeste om ging, is dat de jongste veel alleen binnen zal zijn en die is toch wel gewend dat ik vaak thuis ben.
Als ik het zo lees moet dat helemaal goed komen.

Bedankt voor jullie reacties Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:41

Komt goed dan!!

Onze kat is ook een binnen kat en die doet zijn ding, maar is altijd blij ook als je er bent. Als mijn moeder binnen kwam, kwam ie ook koppies halen etc.
Hij redt zich echt wel en heeft meer rust door in huis te zijn en af en toe iemand te zien. Jij bent ook weleens even weg, neem ik aan, dus komt echt goed!!!!
Fijne vakantie

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:50

Nou gelukkig dat je buurman wilt komen iedere dag Haha!
Dan gaat het vast allemaal goedkomen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:55

superpony schreef:
Komt goed dan!!

Onze kat is ook een binnen kat en die doet zijn ding, maar is altijd blij ook als je er bent. Als mijn moeder binnen kwam, kwam ie ook koppies halen etc.
Hij redt zich echt wel en heeft meer rust door in huis te zijn en af en toe iemand te zien. Jij bent ook weleens even weg, neem ik aan, dus komt echt goed!!!!
Fijne vakantie

Dank je Lachen
Ik denk het ook. Natuurlijk ben ik weleens weg, maar nooit langer dan bijv. een weekendje. Mijn moeder past dan ook op.
Maar twaalf dagen was toch wat anders. Ik gooi de hele kamer wel vol speelballetjes Haha!

Bedankt iedereen voor het meedenken Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:49

Tip erbij, radio aan zachtjes op de achtergrond, doe ik sowieso altijd als ik de deur iuitloop. Zit tussen mijn oren, maar hoop dat de honden en kat het gezellig vinden. Doe dan niet hard en gezellige zender......

Volgens mij ligt onze kat de hele dag op de beste plekjes te slapen en geniet ie van zijn 2 knuffel sessies en eet zijn eten als we er niet zijn.

Nogmaals succes en fijne vakantie!