We hebben een helehoop naaktslakken rond ons huis lopen, ik ben bang voor alles wat insect is, dus ook voor slakken.

Mocht er hier een slakkenlover op bokt zitten, kom maar een avondje naar ons huis en je mag je uitleven hoor.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Montana schreef:Heb je last van ze dan? Je kan er toch overheen stappen? Ik heb het ook niet op ze. Maar om ze nou te gaan doden omdat ik ze niet zo leuk vind zou erg sneu zijn.
Miss_Montana schreef:Maar het is pas laat donker suusiejWij hebben gelukkig een tuinlamp dus zie ik ze alsnog
Cacaodoppen schijnen goed te werken als je ze bijv bij planten strooit waar ze niet aan mogen komen. Mocht je toch gif willen kopen moet je wel goed kijken welk soort gif je koopt. De meeste soorten zijn ook giftig voor andere dieren. Als je hond of kat alleen al een klein bolletje eet kan hij ernstig ziek worden. Een hond van kennissen van ons is eraan doodgegaan
3Hearts schreef:ik ben bang voor alles wat insect is, dus ook voor slakken.
dovish schreef:3Hearts schreef:ik ben bang voor alles wat insect is, dus ook voor slakken.![]()
Ik denk dat ze zijn gekomen omdat het ineens weer zo lekker nat is buiten. Wij zetten vroeger wel eens bekertjes met bier een stukje in de grond, dat vonden ze heerlijk, maar ze kwamen er niet meer uit. Best een goede manier!
Casca schreef:HEE, dat spul heb ik idd zien liggen bij de welkoop, toen waren we net verhuisd en was het bij ons dus niet meer nodig
3Hearts schreef:Haha, goede tips al !, Ik ga dat spul maar eens halen, moet straks toch nog ff langs de tuinwinkel.
Wij gaan ook verhuizen, maar heb geen zin in om nog 2 maanden geplette slakken onder mijn schoenen vandaan te moeten halen.
Ramona_T schreef:Oeh ja dat is echt ranzig, ik heb het zelf een keer gehad dat er 1 (dikke vette natuurlijk weer...) in mijn klomp was gaan bivakkeren, hond was ziek en moest 's nachts plotseling plassen, ik met slaperig hoofd en ogen half dicht naar beneden, klomp aan... en in een keer wakker hahahahaZe zijn ooit op de camping in mijn vader zijn schoenen gekroopen.
en toen mijn vader de volgende dag zijn schoenen aan deed.
Je snapt het wel dat was echt vreselijk vies.