Hond is net gegrepen door andere hond...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Hond is net gegrepen door andere hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:11

Oke, als eerste, ik heb de DA al gebeld Lachen
Ik ben een beetje geschrokken, dus wil graag even mijn verhaal kwijt..

Een vriendin van mijn moeder komt regelmatig langs met haar 2 Golden Retrievers. En wij hebben 2 Chow Chows. We hebben ongeveer tegelijk het idee gekregen om een puppy erbij te nemen en toen ze haar pup kwam showen, hadden wij onze ook net 2 dagen.
Sinds die tijd komen ze regelmatig langs om te spelen..
Maar daarnet, schrok ik nogal.
De oudste Golden (7 jaar) lag gewoon rustig, en onze puppy (7 maand) liep hem voorbij, plotseling springt die Golden heb aan en begint ons hondje helemaal door elkaar te schudden. Waarop ons hondje natuurlijk keihard begon te janken.. Toen we Golden zijn naam allemaal tegelijk roepte liet hij direct los en kroop in een hoekje, gelijk door dat hij fout was..
Wij dachten allemaal dat onze hond in het nekvel had, en konden eerst niets vinden.
Tot hij bij me wegliep en mijn broek en shirt onder het bloed zaten..
Gelijk zijn koppie gechekt en ja hoor, 1 tandgat onder zijn neusje en 1 jaap over zijn neus.
Gelijk de DA gebeld voor advies. Ze heeft gezegd, eerst ontsmetten met sodawater en goed in de gaten houden. Ze vroeg nog of wij het idee hadden dat het gehecht moest worden. Dat idee hebben wij niet echt (het is niet heel diep). Als het begint te zwellen en we hebben het idee dat hij er last van heeft, moesten we weer bellen en konden we direct langskomen.
Het is wel ietsje dikker, maar hij zat net alweer te spelen met onze andere hond.
Hij was echt geschrokken, was erg sneu..
Morgen gaan we nog even langs de DA, dan kan ze er nog even na kijken..
Het bloed nog een beetje, en dat slikt hij telkens weg. Ook likt onze andere hond het regelmatig even schoon. (Het is net een echte pappa)

Maargoed.. Moest even mijn verhaal kwijt, sta nog een beetje te trillen op mijn benen..

jesito

Re: Hond is net gegrepen door andere hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:22

Dat lijkt me idd schrikken zeg.
Ik denk dat je er oed aan hebt gedaan om de da te bellen en morgen effe te laten checken, meer kun je denk ik niet doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:24

gaat wel weer over.......... mijn honden willen onderling nog wel eens knokken.... en ik doe er eigenlijk nooit iets aan.... en ze leven nog steeds Haha! Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:29

Ja, kleine hondjes krijgen wel eens op hun kop van grote honden, zo gaat dat.

Sterkte met je hondje!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:31

is niet erg hoor.....kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:43

Oppassen met dat schoonlikken. Honden hebben niet zo'n fijne beacterien in de ond waardoor er behoorlijke onstekingen onstaan. Wat voor een pup natuurlijk een hele belasting kan zijn.

Ook weet ik helaas uit ervaring dat als een hond eenmaal zich op een pup stort de kans groot is dat dit zich herhaalt, hoe erg de Golden is geschrokken, vaak is het jalouzie. Zou ze niet alleen laten en goed in de gaten houden.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 12:49

De schrik was inderdaad erg groot. We zijn net langs de DA geweest. Onder zijn neus is al mooi aan het helen, er zit al een wittig korstje op Lachen Op zijn neus moeten we blijven ontsmetten, dat is redelijk diep, maar niet zo diep dat het gehecht zou moeten worden. De zwelling is wel alweer weggetrokken Lachen
Onze andere hond houd hem goed in de gaten, maar dat heeft hij de hele tijd al gedaan Lachen
Wat onze vriendin met die Golden gaat doen weten we niet, misschien komt ze wel weer eens langs, maar dan aan de lijn.. Misschien proberen we het helemaal niet weer.. Even aftasten. Ik wil niet dat onze puppy niet sociaal wordt met andere honden, dus zowieso worden andere honden wel opgezocht Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:22

Heel verstandig. Ze zeggen vaak een pup heeft pupbescherming waardoor een volwassen hond nooit zal bijten maar heb inmiddels wel begrepen dat dat niet zo is. Vaak doen ze het zoweer. En het kan zoveel redenen hebben. Heb hier een herder die ook gromt naar pups. Zijn ze volwassen is het goed.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:43

Zucht.
De Golden nooit meer met de pup laten spelen? Wie zecht dat het iets is wat vaker gaat voor komen? Aan de lijn zou ik helemaal niet doen. Honden zien dit 9/10 keer als hun eigen terretorium. Kan dus helemaal verkeerd aflopen.
Jij hebt niet kunnen zien wat de pup voor 'handelingen' naar de Golden deed. Pups zijn vaak nogal lomp daarin. Is niks mis mee dat de golden laat blijken dat hij dit niet accepteerd.
Ook kennen honden geen jaloezie. Wel rangorde en een pup staat nooit ranghoge.
Dit is ook (een van) de rede waarom veel volwassen honden (vaak) niks met pups hebben. Pups zijn lomp, doen alles wat eigenlijk niet mag, hebben verdomd scherpe tanden, kennen nog geen grenzen, piepen om van alles. Zou jij daar als ranghogere graag mee spelen? Ik niet hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:07

Nikki__ schreef:
Zucht.
De Golden nooit meer met de pup laten spelen? Wie zecht dat het iets is wat vaker gaat voor komen? Aan de lijn zou ik helemaal niet doen. Honden zien dit 9/10 keer als hun eigen terretorium. Kan dus helemaal verkeerd aflopen.
Jij hebt niet kunnen zien wat de pup voor 'handelingen' naar de Golden deed. Pups zijn vaak nogal lomp daarin. Is niks mis mee dat de golden laat blijken dat hij dit niet accepteerd.
Ook kennen honden geen jaloezie. Wel rangorde en een pup staat nooit ranghoge.
Dit is ook (een van) de rede waarom veel volwassen honden (vaak) niks met pups hebben. Pups zijn lomp, doen alles wat eigenlijk niet mag, hebben verdomd scherpe tanden, kennen nog geen grenzen, piepen om van alles. Zou jij daar als ranghogere graag mee spelen? Ik niet hoor.

De regel die ik ken is dat een volwassen hond nooit een pup zal pakken en mocht hij dat wel doen, dan heeft hij een kronkel.

Mijn moeders hond is eens gegrepen toen hij nog pup was (is nu bijna 12) door een Husky en het bleef niet alleen bij de hond van mijn moeder. Hond is later ook afgemaakt, want hij ontsnapte uit de tuin en ging gewoon op rooftocht.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:32

Een pup pakken is naar mijn idee heel iets anders dan wat hier gebeurt is. De hond is vaker langs gekomen waarbij het wel goed ging. Hier spreek je dus niet van een hond die het op puppys gemumt heeft!
Zou toch wat zijn, dat alle honden die een pup flink afsnouwen gelijk een kronkel in hun kop zouden hebben!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:44

Volgens mij kan een niet gestoorde hond wel degelijk een pup tot de orde roepen, als de pup te brutaal is. Dat maakt de hond op uit de lichaamstaal van de pup. Dat kan net zo goed betekenen dat de pup een fout signaal gaf aan de oudere hond dus. Valt van hieruit niet op te maken, wat er precies aan de hand is. Wel kunnen Golden Retrievers, die eigenlijk als beta-hond gefokt zijn, zich soms ontpoppen als foute alfa honden, die op rare momenten hun gezag laten gelden, zowel naar mensen als dieren toe. Maar ook dat kan ik van hieruit natuurlijk niet beoordelen... Hoe dan ook, de pup is gewaarschuwd. En een hap komt flink aan bij een klein hondje... Vraag anders een deskundige om advies. (Kynologenvereniging bijvoorbeeld) en dan maar hopen dat je een goeie deskundige treft...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 01:10

Zoolgangster, je hebt gelijk hoor. Het is een fabel dat een volwassen hond een pup niets mag doen. Sowieso is de bijtrem er niet buiten de eigen roedel en bovendien zal een volwassen hond een pup terecht wijzen als de pup zich niet goed gedraagt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 01:41

Quellian schreef:
De regel die ik ken is dat een volwassen hond nooit een pup zal pakken en mocht hij dat wel doen, dan heeft hij een kronkel.

Mijn moeders hond is eens gegrepen toen hij nog pup was (is nu bijna 12) door een Husky en het bleef niet alleen bij de hond van mijn moeder. Hond is later ook afgemaakt, want hij ontsnapte uit de tuin en ging gewoon op rooftocht.

Nooit een moeder teef een pup zien terecht wijzen zeker?!
Die "pakken" ook wel eens een pup aan hoor als die te "brutaal" is, of te hard speelt met zijn moeder.
edit: En dat gaat ook niet altijd zachtjes.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 14:27

Vandaag is hij toch maar aan de antibiotica gezet, alles werd dik en er kwam pus uit. Toch weer met de da gebeld en ik moest nog even langskomen. Hij is een beetje koortsig en wil niet eten.
Dus, toch maar antibiotica Lachen

Ik heb niet gezegd dat hij niet meer bij de Golden in de buurt zou komen, ik zei dat we het even zouden aankijken Knipoog
Ik weet heus wel dat honden pups wel eens terecht wijzen Lachen Dat doet onze hond ook regelmatig.. Alleen in deze mate heb ik het niet meegemaakt, dat de pup helemaal door elkaar geschud wordt, onze hond pakt hem bij het nekvel, legt hem op zijn rug en loopt er bij weg..
Dat is wat anders dan een pup die doorelkaar geschut wordt in mijn ogen Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:09

Bijtwonden onsteken onzettend snel. Als wij honden met bijtwonden binnen krijgen, dan krijgen die altijd AB, zeker Pups. Die hebben een nog een verminderde weerstand waardoor ze behoorlijk ziek kunnen worden.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:14

Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent. Onze hond is al een paar keer gegrepen en 1x heel goed. Dat beest liet niet meer los maar is gelukkig met een sisser (en weer dierenarts) afgelopen.
Goed in de gaten houden en sterkte met je puppie....arm beest..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:27

Terecht wijzen is niet erg, maar het door mekaar schudden vind ik ook een beetje ver gaan eerlijk gezegd.
Maar goed het is moeilijk om iets van te zeggen want we hebben de honden niet bezig gezien.

sterkte voor het puppekind, hopelijk herstelt ie zich goed, ook 'geestelijk' dattie er niet teveel last van overhoud naar andere honden toe want dat zou jammer zijn.