Ik ging vanmorgen naar mijn werk en onderweg kreeg ik een telefoontje dat iemand heel veel konijnenvoer had gevonden bij een supermarkt. Ik ben gaan kijken en idd er stonden vier vuilniszakken vol met nog hele pakken stro, hooi en gemengd voer. Eerst vertrouwde ik het niet, tot ik een konijntje weg zag huppen. deze heb ik met hulp van twee andere mensen die voorbij kwamen gevangen. Ik heb nog gezocht naar meer konijntjes om dat er zoveel voer stond. Ik heb het voer ingeladen want ook de zakjes gemengd voer waren gewoon dicht en houdbaar tot 2010 en het konijn ook. Ik ben door gereden naar mijn werk en daar ben ik nu nog en het konijntje zit hier nu in een riante doos. Het is ook nog een hartstikke, lief en tam konijn en nog jong. Natuurlijk mag dit konijntje bij mij blijven, maar ik blijf me verbazen over het mensen die zoiets doen, want konijn is duidelijk een tam konijn dat met zijn heel hebben en houden uitgezet is. Hij/zij zat er ook nog niet lang, gelukkig, want de zakken waren nog droog en het konijntje was duidelijk de kluts kwijt. Hij zit nu lekker hooi en brokjes te eten en gaat straks mee naar huis, daar gaat die eerst appart van de anderen totdat ik zeker weet of het een jongetje of een meisje is en dat komt die of bij de cavias of bij de andere konijnen, ligt aan zijn geslacht. Het is trouwens iets van een pooltje, dus een klein ras. Ik moest het even kwijt. wat vinden jullie hier nou van en zulke mensen kopen na de vakantie weer een nieuw slachtoffer.
Wat belachelijk, gelukkig maar dat het konijn gevonden is en in orde lijkt.
Ik zou wel voor de zekerheid even langs de DA met het konijn, die kan het geslacht bepalen en checken of het konijn echt gezond is. Zou jammer zijn als hij/zij iets besmettelijks heeft en jouw dieren besmet.
Mensen willen een beestje en bedenken dan dat ze óók wel op vakantie willen, dan maar konijntje dumpen he! Echt belachelijk en geluk voor het beestje dat jij m hebt gevonden, maar moet je nagaan hoeveel er niet gevonden worden
Ik heb het voer ingeladen want ook de zakjes gemengd voer waren gewoon dicht en houdbaar tot 2010 en het konijn ook.
Om deze zin moest ik echt lachen. Konijn is dus ook houdbaar tot 2010?
Verder super gedaan hoor. Het is ronduit triest hoe gemakkelijk veel mensen dieren nemen en vervolgens weggooien als ze niet leuk meer zijn of er moeite voor gedaan moet worden.
Het is zo'n lief dier, zit hier in de grote doos en mijn collegas (mannen) verwennen hem een beetje. ik moet tot 18.00 werken en dan krijgt hij een fatsoenlijke kooi.
idd die ene zin is net alsof het konijn houdbaar is tot 2010. Ach ja iedereen weet wat ik bedoel.
Ik kan er met mijn kop niet bij hoe iemand zoiets kan doen, was ook nog bij een drukke supermarkt, dus de kans dat hij ieder moment in het profiel zou plakken is groot.
Ik heb pas ook een dwergje gevonden,er is pas een konijn bij ons gebracht en binnenkort komt een man er weer 2 brengen... D'r is helemaal geen vraag naar zulke dieren en komen dan op straat terecht... Erg jammer. Zulke dieren horen helemaal niet los te lopen, wat moeten ze dan?
Hij zit rustig thuis in een fatsoenlijke kooi en knabbelt er vrolijk op los, alsof hij hier al jaren woont. Voorlopig hou ik hem binnen zodat hij kan wennen en ik heb het idee dat hij altijd binnen heeft gezeten. Daarna gaan we eens een plekje zoeken buiten en als het warmer wordt mag die lekker op het gras.
Mensen moeten gewoon eens eerst drie keer nadenken voordat ze wat aanschaffen, ik vind eigenlijk ook dat er een verbod moet komen op dieren verkoop in tuincentrum en dierenwinkel. Deze winkels zijn prima voor alle benodigdheden maar een ramp voor een dier opzicht. Vaak zijn de dieren zeker in het tuincentrum de dupe van impuls aankoop. tuurlijk neem ik het konijn mee, daar is geen twijfel over mogelijk dat ik dat dier of welk ander dan ook langs de weg laat zitten, dan heb je echt geen hart.