Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
L4A schreef:Tsja, een typisch mij-manier zou met het konijn op schoot gaan zitten (met één (het allerliefst beide natuurlijk) van je ouders in de buurt) en dan een potje gaan janken. Lekker kinderachtig, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou ouders zijn. In ieder geval, ik begrijp je ouders, maar ik vind het wel zielig voor je konijntje en eigenlijk wel een beetje suf van je ouders. Mijn tip is je ouders gewoon laten weten dat je ontzéttend veel van hem houdt.. maar dat zul je ongetwijfeld al gedaan hebben.
ikenindi schreef:vanwege vakantie en niet iemand anders de zorg willen opzadelen weet ik een oplossing. je mag hem/haar tijdelijk best bij mij brengen... zorg wil ik echt wel geven... kosten kan ik je niet bij helpen alleen... mijn eigen leven is helaas duur zat
tamaartjeee schreef:L4A schreef:Tsja, een typisch mij-manier zou met het konijn op schoot gaan zitten (met één (het allerliefst beide natuurlijk) van je ouders in de buurt) en dan een potje gaan janken. Lekker kinderachtig, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou ouders zijn. In ieder geval, ik begrijp je ouders, maar ik vind het wel zielig voor je konijntje en eigenlijk wel een beetje suf van je ouders. Mijn tip is je ouders gewoon laten weten dat je ontzéttend veel van hem houdt.. maar dat zul je ongetwijfeld al gedaan hebben.
heb ik al gedaan, en ze zeggen als hij pijn heeft willen we hem best laten inslapen en je mag ook wel een nieuw konijn..
Zeg ik: ik wil geen nieuwe ik wil deze!
maar dat had ook al geen nut..
Maartje1990 schreef:ah.. jaa.. dat is héel rot ja. Mijn konijn heeft dat ook gehad.. maar haar hebben we helaas moeten laten inslapenbij mijn konijn moest 't eerst open gesneden worden en moest ik 't steeds opnieuw open prutsen en leeg laten lopen (ik zal de details weg laten) uiteindelijk was 't wel weg.. kwam 't weer terug... (binnen zeer korte tijd) en toen was het zóoooo groot.. dat er niks meer aan te doen viel. En bij konijnen heb je vaker dat 't terugkomt etc.
Tjah.. en zelf betalen etc is geen optie?
Faniek schreef:Als je wat dichterbij woonde had ik alle zorg op me willen nemen. Heb vaker abcessen behandeld en prik ook zelf duplocilline, maar ik woon vrij ver weg. Ik zou inderdaad is zeggen hoe zij het zouden vinden als ze een abces hadden en niet naar het ziekenhuis mochten.
Waar zit het abces?
zitake schreef:Zijn de verzorgkosten bij de dierenarts zo hoog? als je hem daar bv laat verzorgen tijdens de vakantie. Ik weet bij ons op de kliniek is dat een kleine 7€ voor een week. Kost nu niet extreem veel geld. Waar heeft hij/zij het abces? en door wat wordt het veroorzaakt?
geerke schreef:als je het abces openmaakt kun je het zelf toch wel schoonhouden? gewoon zoutoplossing met gekookt water erin spuiten,met een injectieding(zonder naald),en erom heen wat jodium doen,en dat 2x daags...
Mist schreef:Is er geen konijnen opvang in de buurt die je advies kunt geven ? of even langs gaan ?
tamaartjeee schreef:geerke schreef:als je het abces openmaakt kun je het zelf toch wel schoonhouden? gewoon zoutoplossing met gekookt water erin spuiten,met een injectieding(zonder naald),en erom heen wat jodium doen,en dat 2x daags...
maar het is toch hele dikke prut dus krijg je dat met een naald eruit? en doet dat dan niet ontzettende pijn bij hem?
zitake schreef:Idd als het op zn wang zit , heel grote kans dat het weer een tandprobleem is. Eerlijk gezegd, dan ziet het er niet zo goed uit. Of je laat weer foto's nemen, opereren eventueel en abces verzorgen, of het wordt de andere mogelijkheid. zo laten is geen oplossing. Uiteindelijk zal het zo groot worden, zo'n pijn doen, openbarsten, geweldig stinken, kans dat er vliegen opkomen is in de zomer groot. Dus moet jij eens goed gaan nadenken. Als je ouders geen behandeling willen betalen, wat het beste is voor je konijntje. Even niet alleen aan jezelf denken maar puur aan hem. grote kans dat het probleem zal blijven terugkomen.
tamaartjeee schreef:ikenindi schreef:vanwege vakantie en niet iemand anders de zorg willen opzadelen weet ik een oplossing. je mag hem/haar tijdelijk best bij mij brengen... zorg wil ik echt wel geven... kosten kan ik je niet bij helpen alleen... mijn eigen leven is helaas duur zat
je moet elke keer terug naar de dierenarts en elke keer schoonmaken (echt een heel vies werkje maar je hebt het voor je beessie over).