Konijnenvraagje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L4A

Konijnenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:44

Goeie.. middag/avond, 't is maar hoe je het bekijkt. Ik heb al ruim 1, misschien 2 jaar twee konijnen. Pas sinds deze zomer lopen ze wat meer buiten (vorige zomer was het heel soms even anderhalf uur ofzo). Nu begrijpen ze de bedoeling van het buitenzitten niet helemaal geloof ik.. gras eten! Verward Het is niet dat ik ze dwing om gras te eten of iets dergelijks, maar het leek mij eigenlijk wel eens fijn voor die beestjes. En voor mezelf, want nu pluk ik eens in de zoveel tijd ('t is maar net wanneer het weer goed is) een handje gras en plaats dat in hun hok. Dat eten ze wel, maar zelf plukken lijkt mij veel handiger. En dan neem ik pas de moeite zo'n rennetje voor ze te kopen. Zijn er manieren om het ze duidelijk te maken? Niet zeker?

Bedankt voor het lezen van 't berichtje trouwens, zou fijn zijn als je me helpt natuurlijk. Bloos Ohja, en ik heb ook gegoogled, maar daar ben ik niet zo'n ster in..

mooney

Re: Konijnenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:50

Hebben ze verder eten liggen buiten? Wat een vage beestjes, wat doen ze dan? Veel rennen of gewoon zitten. En wat ik er niet uit kon halen, lopen ze helemaal los of zitten ze in een ren?
Die van mij eten bijna altijd, natuurlijk is het gras buiten de ren lekkerder, dus ontsnappen ze ook veel Clown

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:53

Ze zitten in ehm.. *klik* zo'n hokje, weet niet hoe het heet. En ik heb er vaak geen eten bij liggen, wel water, en vaak gaan ze gewoon liggen/zitten, soms een gaatje graven.. Ons vorige konijn at, in tegenstelling tot deze, juist altijd gras.. die zat altijd buiten.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:56

Gewoon lekker in het gras laten zitten dan gaan ze vanzelf wel op het gras knabbelen. Als ze er langere tijd in zitten, geef je ze gewoon hun brokjes buiten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:56

die van mij die eten ook geen gras ja, soms een beetje maar ach.. ze liggen geloof ik liever? Hélemaal lang en uitgebreid. Tong uitsteken ik zou me er niet zo druk om maken hoor, als ze niet willen eten? Misschien vinden ze 't gewoon niet zo lekker Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:58

Hier eten ze ook amper gras. Soms wel maar ook niet heel veel.
Niets aan de hand Haha!

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 18:01

Ik maak me er ook niet druk om, zeker niet, want ze zijn vet zat. En gras lussen ze zeker, ze zijn er stapelgek op. Daarom leek het mij best handig, maarja.. blijkbaar denken mijn dames daar anders over.. Tong uitsteken

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:14

mijn konijn loopt los in de achtertuin, vind hij heerlijk.
hij krijgt elke dag wel hooi en vaak ook vers geplukt gras. niet altijd eet hij het op.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:20

Veel gras is ook niet goed, gewoon lekker buiten liggen vinden ze vaak wel heerlijk Lachen
Gewoon lekker laten doen wat ze zelf leuk vinden

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:28

Ik zou ze gewoon lekker laten, als ze trek hebben eten ze het vanzelf.
De mijne loopt los in de achtertuin en daar staat geen sprietje gras of onkruid meer, zijn we echt superblij mee.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:12

De mijne leek het ook nooit te leren, alleen veels te lange sprieten werden wel eens gegeten. Diertje leeft niet meer, maar de andere doet het nog steeds niet. Wat zitten, wat springen, wat liggen, en zo nu een dan een hapje. Geen echte behoeft blijkbaar. Huilen van het lachen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:14

hihi wij hebben nu 2 dwergjes en hoeven niet meer te maaien... Haha!

Hiervoor hadden wij een hangoor en die at minder gras (wel mijn mooie planten). Clown

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:44

Brainless schreef:
hihi wij hebben nu 2 dwergjes en hoeven niet meer te maaien... Haha!

Hiervoor hadden wij een hangoor en die at minder gras (wel mijn mooie planten). Clown

ik heb ook een (dwerg)hangoor maar het lliefste zit hij aanmijn planten, uhm, hangoor-tic?????

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:30

Ach ja, dan laat ik het maar. Misschien moet ik ze er eens wat langer in laten zitten (ze eten 's ochtends hun voer op, en in de middag gaan ze een paar uur naar buiten. Misschien hebben ze dan wel geen trek..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:19

Ik zou ze er in de ochtend inzetten en in de avond er weer uithalen. En of ze dan eten of niet zou ik me niet zo druk om maken.
Mijn konijnen zitten altijd buiten en eten ook niet zoveel gras. De ene dag meer dan de andere.