Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blanket schreef:Natuurlijk kan je zelf fokken met hamsters, het is alleen niet verantwoord.
Je hebt kans op inteelt omdat je de voorouderen/afstamming niet weet. (neem ik aan)
Je moet ook genoeg tijd/informatie hebben.
Weet je genoeg over hamsters, nestjes, opvoeding etc.
Je moet weten wat je ermee gaat doen.
Ga je ze zelf houden, of wil je ze verkopen?
Zoek je specifiek een bepaalde (bijzondere) kleur/karakter/bouw(?)
En je moet ze genoeg aandacht kunnen geven.
Ik zou zelf eerder met een groter huisdier (Kat, hond etc.) fokken dan met de wat kleinere, maar dat is mijn mening.
Henkjan schreef:Tuurlijk kan dat!
Als je een vrouwtje hebt, leen/koop dan een mannetje uit een andere plaat zoals Blanket al zegt. I.V.M. inteeld. Ook krijgen hamsters volgensmij super veel jongen. ze moeten dan wel errug klein zijn als ze met z'n 12én in zo'n hamstertje moeten zitten
![]()
dees_daan schreef:Henkjan schreef:Tuurlijk kan dat!
Als je een vrouwtje hebt, leen/koop dan een mannetje uit een andere plaat zoals Blanket al zegt. I.V.M. inteeld. Ook krijgen hamsters volgensmij super veel jongen. ze moeten dan wel errug klein zijn als ze met z'n 12én in zo'n hamstertje moeten zitten
![]()
gek he? dat de asiels en knaagdieropvang zo vol zitten?
Liezel1 schreef:Als je echt serieus wilt gaan fokken, raad ik je aan om contact te zoeken met Wuis hier op bokt.
chipieke schreef:Ik zou niet gaan fokken... Er zijn hamstertjes gratis op internet en er zitten er genoeg in de opvang...
@Blanket: ik zou ook niet met honden of katten gaan fokken, vooral niet met katten. 9/10 belanden ze toch in de opvang...
malih schreef:ik snapt t niet hoor...waarom wil iedereen continu fokken met beesten