Chihuahualovers Gezocht!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Chihuahualovers Gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 23:41

Hoi hierbij ben ik op zoek naar nog meer Chihuahua lovers Haha!
Ik heb er zelf twee nu echte dan!
En ik ben stapel gek met ze.
Nog meer van jullie?
Graag met een foto erbij en een klein verhaaltje!
Ik heb een Chi teefje van nu een jaar oud genaamd Vesta!
Ze is een korthaartje,
En ik heb een pup erbij een langharig reutje genaamd Harvey.
Van nu net 9 weken oud!
Foto's van ze Knipoog
Afbeelding
Vesta
Afbeelding
Harvey
Zijn ze niet schattig Knipoog
Ben zeer benieuwd naar andere chitjes Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 17-07-08 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ENOMIS

Re: Chihuahualovers Gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:48

ben helemaal gek op chihuahua's maar heb er zelf helaas geen ivm 2 katten van mn ouders...
ooit komt ie er wel haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:55

aah ik hou van chihuahua's alleen m'n hele gezin heeft er een hekel aan geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

en we hebben 3 katten, dus dat zou ook niet helemaal goed gaan..

Maar ooit, hoop ik dat er een chihuahua komt Tong uitsteken

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:30

Ik houd van deze hondjes Bloos!
bij mij in het gezin vinden ze het verschrikkelijk maar een chihuahua
hoeft echt niet zo verschrikkelijk verwend te zijn of lelijk te doen toch het is net wat je er zelf van maakt Tong uitsteken
je kan er net zo veel lol van hebben als een grotere hond Tong uitsteken

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:18

Ik ben ook helemaal weg van chihuahua's! Als ik op mezelf ga, dan koop ik zeker een chi!

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:20

Ik ben ook helemaal verliefd op chihuahas!!
We zijn nu bezig met een Koophuis dus ik ben rustig aan opzoek naar n puppy..wel langharig..

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:22

hallo,

als vriendlief en ik gaan samen wonen willen we ook graag een chihuahua kopen.

weten jullie misschien waar je een beetje betrouwbaar zo'n lief klein schattig diertje kan kopen?

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:23

ik heb er 1tje super streng teefje..zal snel een foto plaatsen:D

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:57

Hey!

Misschien ken je me nog van mijn eigen topic? (staat nog steeds in de lijst Clown )

Maar voor de rest toch even een verhaaltje:

Komende vrijdag (25 juli) ga ik samen met een vriendin onze kleine chi-meid ophalen! Mijn vriend en ik hebben besloten
dat we nu eindelijk tijd hebben voor een hondje en aangezien we niet heel groot wonen hebben we gekozen voor een kleine
hond met groot karakter. Via internet ben ik terecht gekomen bij een geregistreerde kennel.(ze heeft dus ook een stamboom)

Dus aanschouw hier onze Sky! :

Afbeelding
Lekker aan het spelen bij de fokker in de tuin!

en hier nogmaals:

Afbeelding

Links boven in de hoek is Sky nogmaals met haar twee broertjes.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:01

Bink - 11 weken oud !

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:23

Ik heb een chi teefje, langharig van tien weken oud Haha! Lavendelkleurig dus best wel zeldzaam. Ben dolblij met m'n Zoë Lovers Als het aan mij lag nam ik er nog eentje Haha! Maar met eentje heb ik echt wel genoeg nu Tong uitsteken

Hierbij een fototje van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:25

Ik ben chihuahua liefhebber!
De langharige chihuahua heeft mijn voorkeur, wat niet wilt zeggen dat ik de rest van de chi's niet mooi vind Knipoog
Helaas wilde mijn ex nooit geen chihuahua, want dat waren geen echte honden. (Vlak daarna ging het uit Tong uitsteken )
Ik heb nu een gladharige Fox Terrier.
Maar de chihuahua.. blijft geweldig! Haha!

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:08

ik weet nu al bijna zeker dat ik later een langharige chihuahua neem maak mij niks uit wat andere er over denken Tong uitsteken
maar ze zijn wel heel peperduur Boos! heb ik ook maar gehoord ?(A)
maarja het liefst zo'n chocolade bruine met van die lichte plekjes die vind ik echt heel mooi Lachen

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:16

Ik pas af en toe op reutjes van een chihuahuafokker in Nijmegen.
Ze zijn echt helemaal geweldig! Al ben ik meer van de grote honden.

Edit: op mijn site zie je een aantal foto's onder dieren

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 01:21

Hoi wat een schatjes allemaal hoor! Ik zal nog wat uitgebreider reageren op vragen van jullie,en zal ook even quoten. Das handiger.
Ik heb er nu twee, en wil wel ooit een nestje gaan fokken met ze ik heb een chi kortharig zonder stamboom en een langharig met stamboom!
zie profiel voor meer foto's en mijn eerdere chitjes!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 01:30

MissBenthe85 schreef:
Hey!

Misschien ken je me nog van mijn eigen topic? (staat nog steeds in de lijst Clown )

Maar voor de rest toch even een verhaaltje:

Komende vrijdag (25 juli) ga ik samen met een vriendin onze kleine chi-meid ophalen! Mijn vriend en ik hebben besloten
dat we nu eindelijk tijd hebben voor een hondje en aangezien we niet heel groot wonen hebben we gekozen voor een kleine
hond met groot karakter. Via internet ben ik terecht gekomen bij een geregistreerde kennel.(ze heeft dus ook een stamboom)

Dus aanschouw hier onze Sky! :

Afbeelding
Lekker aan het spelen bij de fokker in de tuin!

en hier nogmaals:

Afbeelding

Links boven in de hoek is Sky nogmaals met haar twee broertjes.

Hoi erg leuk hoor je chitje en wat spannend vrijdag Haha!
Ik weet uit ervaring dat een chitje geweldig is!
Zou echt nooit anders meer willen dan een chi in huis te hebben.
Heb er nu twee, en leuk dat ze zijn met elkaar.
Al komen ze uit verschillende nestjes.
Een heb ik er ook uit Vlissingen was sky daar ook vandaan?
Of heb ik het mis.
En mijn langhaartje komt uit Belgie, met stamboom is die dus! Knipoog
En ik wil dus ooit een nestje van hun tweetjes.
Denk dat ik ze allemaal wil houden dan Haha!
Nou wens je veel plezier vrijdag met Sky.
Hopelijk went ze snel genoeg aan jullie en haar omgeving.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 01:31

Ik heb een Chi'tje Knipoog Hij heet Rakas, en is geboren op 31 mei 2007. Later wil ik één nestje uit hem fokken waarvan ik een pupje wil bijhouden, en daarna mag hij van zijn mannelijkheid worden ontdaan Duivel Hij heeft geen stamboom, en hij is geen tea-cup Chihuahua'tje, gewoon, standaardmaat.

Ik heb geen recente fotootjes, dus daarom maar oudere.
Rakas voor wit doek als pupje
Genieten van het zonnetje

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 01:33

Danique1990 schreef:
hallo,

als vriendlief en ik gaan samen wonen willen we ook graag een chihuahua kopen.

weten jullie misschien waar je een beetje betrouwbaar zo'n lief klein schattig diertje kan kopen?

Dan kan je het beste even op de chihuahuaclub kijken de site en dan bellen die weten precies wie er pups heeft.
Meeste zijn daar met stamboom Knipoog
Of kijken op mp maar kijk daar a.u.b. erg mee uit!
Zitten een hoop broodfokkers nl.
Maar ze zijn echt super om in huis te hebben!

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 01:35

Wat vinden jullie van tea-cup chihuahua's??
Het is zo dat deze door zijn gefokt zodat ze kleiner zijn. Officiele chihuahua's zijn een slag groter.
Wanneer ik een reu heb te logeren en ik loop ermee op straat, zeggen mensen vaak dat ze denken dat hij een kruising is, omdat een chihuahua "normaal"groter is. Mijn antwoord daarop is altijd, Tja, die van paris Hilton wel, hahaa. Ben toch al tegen doorfok van een ras, dus waarom nog kleiner maken dan dat ze zijn??

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 01:42

IK hou niet van tea cup Chihuahua's, geloof ook niet dat dat goed is om zo klein gefokt te zijn.
Heb gehoord dat ze vaak last krijgen van hun lichaampjes omdat ze gewoon veel te klein zijn gefokt.
Dus nee geen teacup voor mij!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:14

HenJ schreef:
Wat vinden jullie van tea-cup chihuahua's??
Het is zo dat deze door zijn gefokt zodat ze kleiner zijn. Officiele chihuahua's zijn een slag groter.
Wanneer ik een reu heb te logeren en ik loop ermee op straat, zeggen mensen vaak dat ze denken dat hij een kruising is, omdat een chihuahua "normaal"groter is. Mijn antwoord daarop is altijd, Tja, die van paris Hilton wel, hahaa. Ben toch al tegen doorfok van een ras, dus waarom nog kleiner maken dan dat ze zijn??

Tea-cup Chihuahua's zijn een fabel. Die bestaan alleen in de wereld van broodfokkers en zijn meestal gewoon kruisingspups waarvan ze zeggen dat ze 12 weken zijn terwijl ze in werkelijkheid 8-12 weken zijn. Heel veel van dit soort pups overlijd helaas zeer snel omdat ze nog een aantal weken bij de moeder hadden moeten blijven. Een goed fokker laat zijn pups tot 12 weken bij de moeder!

Er worden soms wel te kleine Chihuahua's geboren maar daar ben je niet blij mee. Dit soort hondjes worden gemiddeld een stuk minder oud dan de "normale" exemplaren.
Serieuse fokkers zullen dit soort pups ook zeker niet aan mensen meegeven die geen ervaring hebben met het ras.

Neem nooit een pup zonder stamboom, dit zijn altijd honden waar "vreemd" bloed in zit, sommige zit niet een Chihuahuabloed. Het zijn ook allemaal broodfokkers, ook die fokkers die zogenaamd een keer een nestje hebben.
Voor deze achterlijke Chihuahuarage waren er geen mensen die voor de lol een keer een nestje hadden en al helemaal niet zonder stamboom. Denk daar eens goed over na en je snapt hoe het in elkaar steekt. De pups op marktplaats zijn over het algemeen ook een stuk duurder dan een pup van een fokker die bij de rasvereniging zijn aangesloten.
En let op: Stamboom zegt helemaal niets! Overtuig jezelf ervan dat de fokker ook is aangesloten bij de rasvereniging.

Als je er over denkt een pup aan te schaffen neem dan eerst contact op met de pupbemiddeling van de rasvereniging. Kost niets, is geheel vrijblijvend en ze geven maar al te graag antwoord op al je vragen:
http://www.chihuahuaclub.nl/

Neem daar ook eerst eens contact mee op voordat je besluit te fokken.
Kost niets en je leert er een hoop van als je er voor open staan. En als je echt een Chihuahualiefhebber bent sta je daar natuurlijk voor open. Knipoog

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:29

Hier ben ik het niet mee eens. Tea-cup chihuahua's zijn geen fabel. Na de enorme hype rondom deze kleine hondjes zijn mensen met de kleinste gaan fokken, tevens met stamboom!!

Het is alleen onverstandig om er een te nemen, het lijfje is er niet op berekend om ZO klein te zijn. Zo is de fontanel (of het hoofdje) vaak niet helemaal dicht (dit omdat de hersentjes toch in het koppie moeten passen) waardoor je een zeer kwetsbaar hondje hebt. Ook hebben de organen (longen e.d.) niet genoeg ruimte in het lichaampje van een Tea-cup.
(voordat ik nu iemand voor de voeten loop, er zijn altijd uitzonderingen die de regels bevestigen Lachen )

En inderdaad wil een stamboom niet altijd iets zeggen (hoewel het wel een zekerheid is dat je een raszuiver hondje hebt) en is het inderdaad verstandig dat je controleerd of de fokker aangesloten is bij de rasvereniging.

@ zeewtje68, ik heb je even een pb gestuurd over onze fokker.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:32

MissBenthe85 schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Tea-cup chihuahua's zijn geen fabel. Na de enorme hype rondom deze kleine hondjes zijn mensen met de kleinste gaan fokken, tevens met stamboom!!

Dat zijn alleen de broodfokkers. Een goede fokker fokt beslist niet met een te kleine Chihuahua.
Als je al een fokker ziet die zogenaamde Teacups aanbiedt weet je dus dat je daar ver weg van moet blijven. De naam is een fabel, te kleine Chihuahua's bestaan inderdaad maar dat is een gebrek.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:13

@plunk: mee eens! Okey, misschien wat onhandig verwoord van mij maar we denken er in ieder geval hetzelfde over..
Heb je zelf ook een (of meerdere) Chihuahua('s)

Bij deze nog een punt:
Wat vinden jullie van al die truitjes, jasjes, jurkjes en alles wat ze nog meer hebben verzonnen voor de kleine hond?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:22

Heb ook een blauwe-kortharige chihuahua!!.. echt een schatje.

Als je een chihuahua zoekt moet je wel oppassen voor broodfokkers. Ook zijn er fokkers die de hondjes speciaal uit oostblok landen halen. Daar worden ze klein gehouden met suikerwater. Echt verschrikkelijk!. Zodra je thuis komt en je geeft je puppy 'gewoon puppy voer' dan gaat hij dood.