Dieren in het vliegtuig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Dieren in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:57

Ik werk op schiphol en vandaag in mijn pauze zat ik eens te kijken hoe ze 3 kennels met honden of katten het vliegtuig in brachten.
Nu weet ik dat bij grote dieren zoals paarden en dierentuin dieren er verzorgers bij zijn en de beesten eten en drinken aangeboden krijgen. Maar bij de wat kleinere dieren is dat dus kennelijk niet zo.

Hoe gaat dat dan met eten en drinken.? Nu zal ff niet eten niet zo heel erg zijn maar hoe zit het met water. In de kennels hing wel een bakkie water maar hoe zien die bakjes eruit? Bij een gewoon bakje lijkt me dat al het water er uit morst zodra het vliegtuig in beweging komt of tijdens de vlucht last heeft van turbulentie.

Ook vraag ik me af of het niet veels te koud is voor die dieren daar boven op 10km hoogte of is dat deel van het vliegtuig verwarmd. De keren dat ik kennels aan boord zag gaan gingen ze allemaal in het staart gedeelte.

De dieren van vandaag hadden zeker een vlucht van 10 a 12 uur voor de boeg want het was een toestel van Malaysia Airlines.
Wie heeft er antwoord op mijn vragen en kan ik mijn collega ook geruststellen want die vind het zo zielig die beesten in het vliegtuig Haha!

lonnie

Re: Dieren in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:53

ben benieuwd, lees ff me. toen ik naar curacao vllog, ging er avnuit shiphol ook een dalmatier mee. inderdaad 10 uur lang, toch koud op zo'n hoogte, eng, helemaal alleen. en inderdaad het enige dat ie aan drinken had was een klein plastic bakje vastgemaakt aan de kooi, vond het toen ook erg sneu voor t beestje

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:01

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:17

Nou, onze kat is met Singapore Airlines van Nieuw Zeeland naar nederland gevlogen, met een tussenstop in Singapore Haha! en wij moesten uit een zeeer uitgebreid menu kiezen, waarvan sommige dingen ook voor menselijke consumptie waren (biefstuk, kipfilet) zelfs meergangen menu's Tong uitsteken

Je kon ook kiezen uit harde brokjes, verschillende merken, water hadden ze constant.

Dus als ze dit ook daadwerkelijk geven (want die controle heb je niet) dan zit het wel snor !

edit, was trouwens een heel chique menukaart, zou je zo in een restaurant weg kunnen zetten. Mijn ouders hebben hem nog ergens, zal eens vragen of mijn moeder hem zo weet te liggen, kan ik hem inscannen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:24

grappig inderdaad als je dat zo hoort.

maar hebben jullie toen niet geinformeerd of er van tijd tot tijd bij die beestjes gecontroleerd wordt? ik kan me ook voorstellen dat er veel stress is daar, het is immers voor een hond of kat niet normaal om te vliegen, de meeste zullen het echt wel raar vinden en je hebt af en toe van die stresskippen. en dan nog in zo'n hokje in een ruim met vreemde geuren en geluiden...

ben dr dan ook vooral benieuwd naar of er tijdens de vlucht controle is

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:25

De laadruimte wordt ook verwarmt als er dieren mee vervoerd worden, voor zover ik weet Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:28

Nickytje schreef:
De laadruimte wordt ook verwarmt als er dieren mee vervoerd worden, voor zover ik weet Lachen

Klopt, anders zijn ze bevroren bij aankomst, en dit gebeurd helaas vaker dan nodig is Verdrietig

Ik werk zelf voor Alitalia en vervoer best vaak dieren. Honden, katten, reptielen, vogels, slangen, vissen en laatst kreeften. Je kunt het zo gek niet bedenken. De honden onderin krijgen op zo'n korte vlucht inderdaad geen water in hun kennel, maar wordt bij ons weggehaald voordat ze geladen worden, brokjes blijven er wel in.

Op lange vluchten zoals KLM, Malaysia en Singapore gaat de crew nog naar beneden om de beesten zoals honden en katten te voorzien van water en brokken.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:29

Je hebt op tv vaak van die programma's over vliegvelden, daarin hebben ze het wel eens over vervoer van dieren gehad.
Ik kan me alleen herinneren dat de laadruimtes waar de dieren zitten dan verwarmd worden.
Hoe het zit met eten en drinken weet ik niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:29

ik heb mijn kat meegenomen uit afrika, maar die mocht ik in de cabine houden. Slaapmiddel en af en toe wat water, ging goed. maar wel wat anders dan jij vraagt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:30

Splash_ schreef:
Nickytje schreef:

Klopt, anders zijn ze bevroren bij aankomst, en dit gebeurd helaas vaker dan nodig is Verdrietig

Ik werk zelf voor Alitalia en vervoer best vaak dieren. Honden, katten, reptielen, vogels, slangen, vissen en laatst kreeften. Je kunt het zo gek niet bedenken. De honden onderin krijgen op zo'n korte vlucht inderdaad geen water in hun kennel, maar wordt bij ons weggehaald voordat ze geladen worden, brokjes blijven er wel in.

Op lange vluchten zoals KLM, Malaysia en Singapore gaat de crew nog naar beneden om de beesten zoals honden en katten te voorzien van water en brokken.

Ik heb idd ook al gehoord dat er 'regelmatig' dieren bevriezen dan... Je zal het maar meemaken!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:52

wij hebben een paar jaar terug 2 honden meegenomen vanuit kreta. Ons is verteld dat ze niet in de laadruimte bij de koffers staan, maar weer ergens anders apart en dat daar regelmatig gecontroleerd word hoe het met de dieren gaat. Eten en drinken werd gegeven als het vliegtuig opgestegen was.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:43

Het lijkt mij wel dat er gecontroleerd wordt hoe het met de dieren gaat en dat de ruimte is verwarmd op vluchten...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:45

Wij krijgen vaak honden en katten vanuit Turkije, dat is niet zoo heel erg lang. Deze krijgen altijd een middeltje waardoor ze lekker heel de reis slapen en dan als ze bij ons zijn krijgen ze gelijk water. Maar met lange vluchten zal daar idd wel voor gezorgd worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:28

Citaat:
Ik heb idd ook al gehoord dat er 'regelmatig' dieren bevriezen dan... Je zal het maar meemaken!

Gatver Huilen

vergeten ze dan de verwarming aan te zetten ofzo of zijn het van die vage vliegtuigmaatschappijen.
Kan me haast niet voorstellen dat dit gebeurd bij de KLM of Singapore Airlines.

Op de KLM site las ik dat het sederen van dieren echt niet goed is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:31

Cowgirl, de captain hoeft alleen maar te vergeten de ruimte te verwarmen. Weet 100% zeker dat het ook wel eens vergeten wordt bij de Klm, sia of malaysia.

Linda1986, op "korte" vluchten heb je geen mogelijkheid om de dieren te controleren. Op lange vluchten wel, dan heeft het personeel toegang tot de ruimte. De kleinere vliegtuigen hebben dat simpelweg niet.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:13

Splash_ schreef:
Linda1986, op "korte" vluchten heb je geen mogelijkheid om de dieren te controleren. Op lange vluchten wel, dan heeft het personeel toegang tot de ruimte. De kleinere vliegtuigen hebben dat simpelweg niet.

hmm lekker dan als je beetsje helemaal flipt en bang is en dr is niemand....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:26

Ik heb bij de KLM bij het animal hotel aan de grond meegelopen. Daar komen de dieren dus binnen. Dieren met een overstap op Schiphol krijgen in het Animal hotel de mogelijkheid te eten/drinken en honden worden uitgelaten.
Mij is er toen vertelt dat de bakken van de dieren leeg mochten/moesten zijn voordat ze het vliegtuig in gingen en dat ze aan boord wel eten en drinken kregen.
Ik weet niet in hoeverre het uitmaakt maar de dieren daar kunnen met een vracht of in personen vlucht mee komen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:28

Mijn zus is maandag naar Amerika verhuisd en had dus ook haar hond bij zich. Waren ze haar bij aankomst kwijt!!!! Je kunt je voorstellen wat een toestand dat gaf, twee kleine kinderen over de zeik omdat Dolores weg was....gelukkig kwam ze na ruim twee uur wachten boven water, joost mag weten waar ze in die tussentijd gezeten heeft in dat veel te kleine reishokje!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:33

ik heb niet met kleine huisdieren meegevlogen, maar wel met paarden.
het ruim is idd dezelfde temp als in het vliegtuig, tijdens t opstijgen en landen staat er een groom bij in de container. ze hebben constant hooi (wordt bijgevuld) en krijgen regelmatig water. per container (er staan ong. 3 paarden in n container) is er 1 groom en er is altijd een hoofdgroom aanwezig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:10

daffodil schreef:
Mijn zus is maandag naar Amerika verhuisd en had dus ook haar hond bij zich. Waren ze haar bij aankomst kwijt!!!! Je kunt je voorstellen wat een toestand dat gaf, twee kleine kinderen over de zeik omdat Dolores weg was....gelukkig kwam ze na ruim twee uur wachten boven water, joost mag weten waar ze in die tussentijd gezeten heeft in dat veel te kleine reishokje!

Te klein reishokje?
Niet gevlogen met de klm zeker?
Daar hebben ze voor elke hond een standaart maat hok en als je je hond aanlevert in een te klein hok mag je ter plekke en groter hok aanschaffen.

Citaat:
Cowgirl, de captain hoeft alleen maar te vergeten de ruimte te verwarmen. Weet 100% zeker dat het ook wel eens vergeten wordt bij de Klm, sia of malaysia.

Goede communicatie dan bij die bedrijven als dat gebeurd.
Dan zou ik ten alle tijden zelf meevliegen , dan kan ik het nog even vragen of ze het niet willen vergeten Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:29

Northwest volgens mij maar goed ik vind ook de hokken van de KLM te klein hoor....dus daar ligt t niet aan! Ik vind dat een dier voor zo lang toch wel iets meer ruimte zou moeten hebben.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:17

Krak mocht mee als handbagage omdat ze nog zo een klein pupje was.
mevrouw had de hele reis niets anders gedaan dan diaree en overgeven... stinken tegen de sterren op natuurlijk toen wij haar mochten ophalen en sommige medereizigers waren er blijkbaar niet zo blij mee...
tot ze zagen hoe blij wij waren met ons puppemieke, ik was ineens niet meer de enige die stond te wenen gelijk gek Bloos

ons Sifra zat nog met 3 andere hondjes in een kennel toen zij is overgevlogen. hoe zij de vlucht heeft beleefd weet ik niet, aangezien ze pas 2 maanden erna naar ons verhuisd is...

maar idd, het gebeurd wel dat ze vergeten de verwarming op te zetten en dat de dieren dan sterven voordat ze aankomen.