Indy mijn Spaanse schone ( hond )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Indy mijn Spaanse schone ( hond )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:54

* edit volgens mij staat hij hier verkeerd oeps !

Ze was acht juni alweer een jaar in nederland maar toch vondt ik het leuk om het hier nog even te vertellen

Ik was opzoek naar een speelkameraadje voor mijn maltezertje toen ik uit huis ging kon het eindelijk , want moeders vondt 1 genoeg ik ging opzoek naar een asielhondje omdat ik een pup gewoon erg veel werk vindt en een hummeltje een 2e kans wou geven........zo kwam ik op een site van spaanse honden en viel mijn oog op sergio een leuke mix met een norfolk terrier .......alles werdt geregeld en er zou een huisbezoek plaatsvinden.......eindelijk de dag van het huisbezoek ! de telefoon ging en ik sprong overeind en dacht yes daar komen ze ......maar het was minder nieuws .....ze belde me om mede te delen dat sergio die nacht aangevallen was door een grotere hond in het asiel en hem had doodgebeten........dat gebeurt daar nu eenmaal de asiels zitten bomvol en de kleintjes moeten vaak het onderspit delven........ik was helemaal kapot......al kende ik het hondje niet toch was het al een beetje mijn hondje .....hij zat ruim een half jaar in het asiel en zo vlak voor een mooie toekomst heeft hij het niet gered......hij had het zo verdiend .....eindelijk een huisje

een paar dagen dacht ik na ......wilde ik nu wel ......of niet.........maar voor ik eruit was kreeg ik geweldige foto's van Indy ( toen nog chispy ) een vrolijke yorkshire terrier mix van 10 maanden....ze was op straat gevonden vies en zwervend ....ze had een chip en de eigenaars werden getrasseerd ...ze kwamen naar het asiel maar eenmaal daar wilde ze haar niet meer ze wilde liever een duitse herder om mee te fokken .......indy zat bij fabienne ( eigenaresse asiel ) te kroelen en te bibberen ze durfde niet eens langs haar oude baasje

foto van Indy in Spanje

Afbeelding

ik was verkocht na was overleg met mijn inmiddels ex vriend besloten we haar te nemen het huisbezoek volgde en 2 weekjes later gingen we richting zaventem in belgie om ons hondje te halen

hier zijn de foto's van zaventem :

Afbeelding

eindelijk na lang wachten kwamen ze aan !

Afbeelding

ja hoor gevonden !!

Afbeelding

ik wil eruit !!!

Afbeelding

met zijn allen wachten tot we ons hondje kregen

Afbeelding

eindelijk mijn beurt !

Afbeelding

onze eerste omhelzing!

na een lange reis van 2 uur kwamen we eindelijk thuis......bink was opslag verliefd op Indy zijn nieuwe vriendinnetje .......het was even wennen voor indy ....zon zware dag ...in het vliegtuig ...in de auto een nieuw huis een koud land en een nieuw vriendje
Indy is alweer ruim een jaar hier en een geweldig dankbaar en lief hondje ze is geweldig vooruitgegaan

indy haar eerste dag in nederland :

Afbeelding

Afbeelding

trieste oogjes en verlegen

en Indy inmiddels na een jaar :

Afbeelding

Afbeelding

dit was het verhaal van mijn spaanse schone Haha! bedankt voor het lezen !

Gentle_Joy

Re: Indy mijn Spaanse schone ( hond )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:56

wat een leuk hondje Haha! ze is mooi geworden! super dat je haar een kans geeft.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:12

wat een leuk beestje zeg:D echt eweldig dat je haar nog een 2e kans hebt gegeven Knipoog toppie

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:22

Een topic met de naam Indy erin: dát moet ik lezen.
Ik heb namelijk ook een Indy: mijn paard Knipoog

Wat een schat van een hondje is jouw Indy.
Je ziet inderdaad goed het verschil in de ogen tussen de eerste en de laatste foto's.

Ik ben wel benieuwd hoe dit in zijn werk is gegaan.
Uit de foto's begrijp ik dat er een heel stel honden tegelijk aankomen?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:24

thnx alvast voor de leuke reacties

@ innepin ze is idd aangekomen met nog 7 andere hondjes , ik ben nu vrijwilligster voor de desbetreffende stichting hoe het werkt ? : je krijgt eerst een huisbezoek van een vrijwilliger om te zien of je geschikt bent voor de hond , dan wordt er gewoon gekeken : wat voor huis is het , zijn er andere huisdieren , etc etc en gewoon of de indruk goed is .

vervolgens teken je het contract en spreek je af wanneer je de hond kan halen , sommige honden zijn nog niet geholpen en worden voor de tijd nog gecastreerd dus dan duurt het wat langer voor ze kunnen komen .

ze komen in belgie aan en vaak me meerdere honden dit omdat je in nederland op 1 begeleider maar 2 honden mee mag nemen in belgie meerdere .
meestal komen er rond de 7 a 8 hondjes tegelijk aan .....Lachen

hoop dat je er nu een beetje een beeld van hebt Lachen
leuk trouwens dat je paard ook indy heeft toen ik je bokt naam zag dacht idat al hier is indy ook vaak innepin of innemuts Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:47

Geweldig zo'n stichting.
De asiels daar zijn toch totaal anders dan de asiels in Nederland.
Heerlijk dat je dan zo'n beestje weer een fijn en gelukkig leven kan geven.

Mijn In heeft het in het verleden ook niet goed gehad (zacht uitgedrukt) en dan is het fantastisch als je merkt dat er weer rust en vertrouwen in het dier komt. Het is alle moeite en vooral geduld helemaal waard.

Heel veel geluk en plezier met Innepin! Haha!