ontstoken oor dwerggeitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

ontstoken oor dwerggeitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:42

Ik heb 2 dwerggeitjes, maar degene van ongeveer een half jaar heeft bij het oormerk nu een ontstoken oortje. Omdat mijn moeder erg aan het twijfelen is of we ze houden, ze is er namelijk absoluut geen fan van meer, mogen de merken er in ieder geval niet uit. Eigenlijk wil mijn moeder er ondertussen ook niet al te veel geld aan uitgeven om dezelfde reden. Er zijn namelijk al wel wat kosten aan gemaakt doordat ze wormen hebben, hiervoor komen er ook nog meer kosten aan. (bij goed adres gekocht, waarschijnlijk daar resistent, is voor gebeld), dus ik ben op zoek naar een huis, tuin en keukenmiddeltje dat eerst gebruikt kan worden zonder dat er hoge kosten bij komen.

Alvast bedankt. Gaat het dier zich er vreemd bij gedragen en duidelijk aangeven dat het pijn doet gaat het uiteraard alsnog naar de dierenarts. Dus daar geen commentaar over.

PaardenBit

Re: ontstoken oor dwerggeitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:59

mischien ontsmettings middel wat je ook gebruikt bij paardjes als ze wondje hebben ? je kan eventueel ook water koken en dat lauw late worden en dan daarmee elke ochtend en avond en evenuteel smiddags de viezig heid mee afspoelen .....
het dier heeft hiervan bijna geen pijn als je het met een watje schoon maakt met gekookt water Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:04

je kan ook de dierenarts bellen.. of er langs gaan. Die hebben altijd wel advies en middeltjes voor een ontstoken oor.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:04

jaa maar ze is op zoek naar huis middeltje om geld even te bespare ..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:58

Of het ligt aan mij en kan ook niet in de portomonee kijken van de ts..
Maar een zalfje van 20 euro en zeker weten dat het over is of een huistuin en keuken middeltje van 5 euro is lijkt mij niet een gat in je portemonee...
Ik zou dan zeggen ik bezuinig een week in de boodschappen of bel of sms 1 week niet om het bestwil om het dier als je echt zo erg krap bij kas zou zitten...
het is toch om het bestwil van het dier.

en als je hier niet mee eens zou zijn ga dan naar de drogist en zeg dan dat je een middeltje moet halen voor je man/dochter/moeder (net wat de leeftijd van de ts is) die een ontstoken plek op het oor heeft en kijken wat die dan hebben..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:17

Ik zal me onthouden van commentaar omdat TS er ook niets aan kan doen dat haar ouders er geen geld aan willen geven....maar 3% waterstofperoxide oplossing halen bij apotheek (kosten misschien 5euro) dat er eerst op om al het vuil er uit te "bruisen" (doet geen pijn, gebruik het zelf ook voor wondjes) en dan betadine erop. Als het in een dag of 3-4 niet over is zal er toch antibiotica aan te pas moeten komen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:20

Heel erg bedankt. Ik zal morgen direct proberen te halen.