Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim91

Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:18

Hallo,
Wij weten zelf niet meer wat we moeten doen. Het is namelijk zo dat wij een huis hebben met een bos als tuin. Een overbuurman die heeft een kattenverslaving. Hij heeft er rond de 70 katten rondlopen die dus allemaal bij ons poepen enzo. Wij kunnen gewoon niet meer in het bos lopen zonder dat we in de kattenshit stappen. Wij vinden het niet normaal dat de overbuurman zoveel katten heeft. Hij heeft zo'n 40 kg zak kattenvoer openstaan en daar moeten de katten op springen om te eten. Overal in dat huis ligt pis enzo. Die katten drinken dus ook allemaal bij ons uit de vijver. Wij hebben al heel vaak de dierenbescherming gebeld maar ze geven een waarschuwing en komen vervolgens nooit meer terug. We vinden het ergste dat die katten gewoon geen goed leven hebben en daar weg moeten. Wat moeten we doen?
Groetjes Kim

LiNdA1986

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:19

Oei dat is wel heel vervelend. Heb je aleens met je buurman gepraat?
Kan je geen omheining zetten of iets met lichte stroom dr op?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:20

contact opnemen met de landelijke inspectie dienst?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:21

LiNdA1986 schreef:
Oei dat is wel heel vervelend. Heb je aleens met je buurman gepraat?
Kan je geen omheining zetten of iets met lichte stroom dr op?

Wij hebben al heel vaak met de buurman gepraat. Hij zegt altijd dat ze het goed hebben maar dat is dus echt niet zo. We hebben dat al geprobeerd omdat we dat gehoord hadden dat het zou helpen. Een schrikdraadje met weinig stroom maar toen was het 1 week over en daarna kwamen ze weer!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:22

Oh dat is heel vervelend, zou net als Mjay bellen met de LID en hopen dat er wat aangedaan wordt.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:22

Mjay schreef:
contact opnemen met de landelijke inspectie dienst?

Hiervoor moet je via de dierenbescherming doorgeschakeld worden teminste dat is ons verteld. En als je de dierenbescherming belt dan zeggen ze: Hier zijn we mee bezig. (al bijna 6 jaar)

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:23

LiNdA1986 schreef:
Oh dat is heel vervelend, zou net als Mjay bellen met de LID en hopen dat er wat aangedaan wordt.

Ik ga hier toch maar is achteraan inderdaad. Misschien kan ik toch een telefoonnummer overhandigen! Bedankt voor de tip!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:24

Dit is het nummer wat je kan bellen 0900-2021210 voor dierenmishandeling. Maar dat hadden we inmiddels al een tijdje geleden gedaan en toen zeiden ze dat we een ander nummer nodig hadden.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:26

Wat vervelend zeg!
Vooral als je er zelf niet voor kiest.
Hopelijk kan een andere instantie als de dierenbescherming hier iets aan doen!

Succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:26

Of je gaat de politie stalken, doe maar gewoon aangifte van overlast!

Ik kan me best voorstellen dat die katten een prima leventje hebben hoor. Eten, drinken en alle vrijheid om te jagen en te struinen...

Uit je post maak ik niets op betreffende mishandeling of verwaarlozing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:28

wij hebben een voliere, en hadden idd eerst ook stroom om de voliere, niet sterk genoeg, nu hebben we er stroom omheen, dat ook voor paarden gebruikt word. onze katten en buurkatten komen niet meer bij de voliere ik zou dit dus ook proberen, ik denk niet dat ze nog terug komen Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:29

Ik vond nog dit:

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) krijgt eveneens een nieuw nummer:. 088 - 8113 113.

Maar anders gewoon weer de dierenbescherming bellen hoor!!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:30

Chubby schreef:
Of je gaat de politie stalken, doe maar gewoon aangifte van overlast!

Ik kan me best voorstellen dat die katten een prima leventje hebben hoor. Eten, drinken en alle vrijheid om te jagen en te struinen...

Uit je post maak ik niets op betreffende mishandeling of verwaarlozing..

De politie doet er niets aan, ze zeggen je moet hiervoor de dierenbescherming hebben. Nou ze hebben echt geen prettig leventje! Ze hebben inderdaad eten en drinken en inderdaad ons bos om in te struinen. Maar de katten zitten onder de vlooien. Ze zien er brood en brood mager uit en ze hebben wormen. Laatst lag er ook een dode kat in ons bos waar de maden aan zaten te eten.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:31

dees_daan schreef:
wij hebben een voliere, en hadden idd eerst ook stroom om de voliere, niet sterk genoeg, nu hebben we er stroom omheen, dat ook voor paarden gebruikt word. onze katten en buurkatten komen niet meer bij de voliere ik zou dit dus ook proberen, ik denk niet dat ze nog terug komen Haha!

Maar ons bos is echt groot he! En ze zijn slim en springen zo over dat draad heen!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:32

Jeanine84 schreef:
Ik vond nog dit:

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) krijgt eveneens een nieuw nummer:. 088 - 8113 113.

Maar anders gewoon weer de dierenbescherming bellen hoor!!

Heel erg bedankt! Volgens mij hadden we dit nummer nog niet! Ze kennen ons inmiddels al bij de dierenbescherming en ze willen niet meer met ons in discussie gaan omdat ze hier mee bezig zijn! Maar dit nummer gaan wij zeker proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:50

cantlover schreef:
dees_daan schreef:

Maar ons bos is echt groot he! En ze zijn slim en springen zo over dat draad heen!

je zou het om de vijver kunnen zetten, zodat ze er niet bij kunnen komen, een bos is idd een beetje te groot om het helemaal af te zetten.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:13

cantlover schreef:
dees_daan schreef:

je zou het om de vijver kunnen zetten, zodat ze er niet bij kunnen komen, een bos is idd een beetje te groot om het helemaal af te zetten.

Ja dat zouden we kunnen doen! Ik ga eerst in contact opnemen met het telefoonnummer wat ik heb gekregen! Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:31

Neem anders contact op met het plaatselijke asiel, de kans is groto dat die betere connecties hebben met de LID

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:26

Mist schreef:
Neem anders contact op met het plaatselijke asiel, de kans is groto dat die betere connecties hebben met de LID

Ja dat kunnen we inderdaad nog doen! Haha! Dankje!