Ik open dit topic om te kijken of meerdere honden dit hebben (gehad). Kuno heeft sinds een paar weken dikkere klieren bij zijn keel(hals). De DA heeft er na gekeken en heeft bloed afgenomen. Hier kwam niks bijzonders uit. Binnen 2 weken zat er een soort ''bult'', die nu ong zo groot is als een tennisbal. Hij heeft er verder geen last van en is gezond. Had alleen vorige week 39.5 graden koorts volgens de DA. Er zijn nu monsters gemaakt en opgestuurd. De DA belde een uur geleden en kon ons niet geruststellen. We wachten de uitslag af, die volgende week binnen is. De Da vreest voor een tumor.
Wie heeft dit ook meegemaakt? En wat hebben ze bij jou hond gedaan?
Bij de moeder van mijn hond een Entlerbuchersennen ze liep gauw wat moeier en dat deed ze normaal nooit dus DA dikke kliere had ze Lymf klier kanker ... maar ze mocht wel thuis blijve als ze dit hebben mogen ze soms vaak naar huis en daar overlijden ze dan meestal ook vredig.. ik begrijp dat dit geen prettig verhaaltje is om te horen leef met julie mee ...
mijn hond heeft dit ook gehad. het was lymfklier kanker en heeft geen week meer geleeft. hij kon op een gegeven moment niet meer lopen eten drinken en slikken toen hebben we er een punt achter gezet. we hoorden dinsdags de uitslag en we hebben hem vrijdags in laten slapen.
De hond van ons verzorgmeisje had ook dikke klieren. Begon bij zijn keel uiteindelijk waren alle klieren opgezet dit was dus lymfeklier kanker binnen een paar weken hebben ze hem in laten slapen. Hoop voor jou dat het wat anders is. Weet je trouwens al wat? Sterkte
mijne had helaas acute leukemie. Dan worden de lymfeklieren dus ook erg opgezwollen. In minder dan een week tijd vanaf de diagnose, ging ze zo hard achteruit dat ik haar in heb moeten laten slapen. Ik neem aan dat de DA bij het eerste bloedonderzoek al hierop heeft laten onderzoeken en dat er van Leukemie geen sprake is? Heel veel sterkte en succes bij de onderzoeken!
Zou een tumor kunnen zijn. Als ik het zo hoor is het een lymfeknoop die opgezet is. Zijn er verder nog andere opgezet? Bv in de knieholte achterpoot, of gewoon op andere plaatsen. Ik heb het nog wel gezien; maar bij infectie kan een lymfeknoop ook opzetten.
Het lijkt me wel ernstig! 8,5 jaar oud, wat voor een ras is het? een grote of een kleine hond. Ik hoop dat het geen lymfekanker is, maar het klinkt wel een beetje zo. Laat je het even weten als je meer nieuws hebt..?
Onze herder was 8.5jr toen ie bloed begon te druppelen. Hij bleek een vergrootte prostaat te hebben. Op deze leeftijd wilde mijn vader de hond niet meer laten opereren. Wegens zijn leeftijd én de kosten. Nu krijgt ie 2x per jaar een hormonen spuit en dat gaat nu erg goed. Nergens geen last meer van.
@ marlinH: het is een berner senne.. grote hond dus
En ik heb nog een smsje gekregen van ze. Ze willen het nieuws niet smsen omdat dat een heel verhaal wordt, en ook waarschijnlijk niet duidelijk. Wel hebben ze gezegt dat het niet positief is en dat het niet goed gaat. Ik hoor het volgende week maandag pas van hoe en wat.
Heb vandaag nog met hem gelopen maar hij en ik merken er niks van. Hij gedraagt zich normaal.
Mijn hond was nog geen 4,5 jaar. Die had dat ook maar werd ook mager. Hij kreeg ook bulten achter bij de hak van de achterpoten. Ze hadden een punctie gedaan en daar uit bleek dat ie lymfeklierkanker had. Helaas leeft ie niet meer. Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt. Mijn hond was een tosa-inu