hond met pingpongbal laten spelen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

hond met pingpongbal laten spelen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:36

Vriendlief komt net thuis en heeft even een nieuw zooitje pingpongballen gekocht(voor ons en de katten).

Maar nu blijkt onze opvanghondje ook wel erg dol te zijn op die balletjes.

Hij gaat er eerst een poos achteraan rennen en dan bijt hij hem kapot(om vervolgens een meter de lucht in te springen als er lucht ontsnapt uit het balletje).

Of hij hem op gaat eten weet ik niet, hij heeft het nu nog te druk met kapotbijten(tot ergenis van de katten want nu rollen ze niet meer).

Het is maar een klein hondje.... zal hij stikken in zo'n bal??

We hebben een stuk of 20 ballen over de vloer gegooid, en die vinden we natuurlijk nooit weer terug...

Blue_Eyes

Re: hond met pingpongbal laten spelen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:39

Als het een echt klein hondje is zal hij er niet in stikken, want dan past het niet in zijn keel. Voor grote honden zijn pingpongballen gevaarlijk. Maar ik zou toch proberen er zoveel mogelijk terug te vinden!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:28

Blue_Eyes schreef:
Als het een echt klein hondje is zal hij er niet in stikken, want dan past het niet in zijn keel. Voor grote honden zijn pingpongballen gevaarlijk. Maar ik zou toch proberen er zoveel mogelijk terug te vinden!

Het is een hondje van zo'n 6 kilo. ras niet bekent zit van alles door heen. maltherzer/havenezer/teckel/terrier van alles zit erin.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:41

Ook die kunnen er teoretisch in stikken en als ze stukken opeten dan kunnen er ernstige verstoppingen onstaan.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:43

laat een hond aub alleen met hondenspeelgoed spelen.

Mijn zus heeft de hond zo met een spons laten spelen Rolleyes, idd, groot gevaar voor verstoppingen, kon echt dodelijk zijn.
We waren er te laat bij om nog een braakmiddel te krijgen.
We hebben hem olie moeten geven zodat alles goed 'gleed'. En gelukkig heeft hij het overleefd Lachen.

Twee weken later at hij een sok op.
Moest hij ook braakmiddel krijgen.

Je weet maar nooit, of hij het wil opeten of niet.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:08

AUWW!! Huilen

niet met ping-pong balletje late spelen als die ze kappot bijt is dat heel scherp voor hun tand vlees goed mee uit kijken dus...
t'his beter als je hem met een balletje voor honde gemaakt laat spelen een hond weet immers niet altijd wat gevaarlijk voor hem is Cool

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:13

Oeh, dit vind ik ook geen verstandig hondenspeelgoed. Ik zou toch maar even op handen en voeten door de kamer gaan om alle balletjes weer op te zoeken voor er ongelukken gebeuren.....

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:15

lijkt mij idd ook niet echt verstandig om je hond daar mee te laten spelen
de scherpe stukjes zijn niet alleen gevaarlijk voor zijn tandvlees,maar kunnen ook akelige verwondingen aan brengen binnen in het lichaam ( denk aan de slokdarm of maag)

ik zou toch extra me best doen om alle balletjes te vinden en ze op te ruimen Knipoog

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:52

Ik zou het niet doen ik zou een iets grotere (tennisbal of iets dergelijks) voor hem kopen wat niet snel kapot gaat en hij kan doorslikken want zoals hierboven ergens staat hij kan het kapot bijten en in een stuk ervan stikken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:55

In 1 woord: nee!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:23

Ik heb hier ook wel 20/30 tennisbalen door het huis liggen(die van de action) voor de grote honden... maar daar doet hij dan weer niks mee.... andere hondenspeeltje, vooral van rubber en als ze piepen vindt hij doodeng.

Hij heeft de balletjes kapot gebeten(niet aan flarden, maar gewoon ingedeukt) en nou vindt hij ze niet meer interresant.

Balletjes zijn inmiddels alweer verdwenen, dus die zullen wel onder banken en kasten liggen.

Hond heeft niet in de kamer geslapen dus heeft er niet bij gezeten!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:22

Pingpongballen aan de kat geven doe ik niet meer sinds mijn ene kat er zijn tanden in zette en het balletje vervolgens aan een tand bleef hangen.

Hij kreeg hem er zelf niet af.

Was ik blij dat ik thuis was, het zag en kon helpen!

Hij was helemaal in paniek.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:19

Ik zou het niet doen. zeker niet als hij ze kapot maakt. voor hetzelfde geld slikt hij de stukjes of de hele pingpongbal (jaja, dat kan) door en dan ben je verder van huis.
ik heb een paar jaar terug bij een dierenarts stage gelopen en die liet me een een rubberen bal zijn. groter dan een tennisbal. die was door een hond doorgeslikt tijdens het spelen en operatief verwijderd.
het baasje kwam de hond halen en liet de bal (die een paar dagen daarvoor met de operatie eruit gehaald was) even stuiteren. hond deed hap,slik, weg en lag een uur later weer op de operatietafel. Rolleyes

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:27

Idd niet doen, koop gewoon hondenspeelgoed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:15

jaren geleden zat ik eens met een doodziek hondje bij een DA ,toen daar een mevr huilend helemaal in paniek binnen kwam,met een jackrussel in haar armen..

ik denk dat een zoon bij haar was,wij lieten haar allemaal voor gaan,daar het hondje meer dood als levend eruit zag,die jongen kwam terug en ik vroeg wat er aan de hand was..

hondje was al dood bij binnenkomst,gestikt in een ...pingpongballetje..niet uit die keel te krijgen,en met volle paniek naar de DA gereden maar ze waren te laat.

bij deze mijn advies,nee pingpong ballen zijn ongeschikt voor honden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:17

Ik zal nooit een hond met pingpongballen laten spelen, kunnen ze heel makkelijk in stikken.
Gewoon hondenspeelgoed kopen, net zo leuk ook Knipoog