Goudvissen te veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Goudvissen te veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:28

Ja, zo heb je niks en zo heb je een hele vijver vol Haha! .

Afgelopen voorjaar heeft een reiger staan vissen bij onze vijver. Alle vissen weg.
Tenminste dat dachten wij Bloos .
Nu maanden later blijkt dat 2 vissen de aanval overleefd hebben en sterker nog ze zorgen samen voor nageslacht en niet te weinig ook.

Ik moet dus gaan uitdunnen, want als deze allemaal volwassen zijn is de vijver veel te klein. Frusty

Zonder nu direkt een nieuwe vijver te maken of de bestaande te vergroten zoek ik eigenlijk een leuke decoratieve manier om wat vissen in een ander verblijf te kunnen onderbrengen. Uiteraard gewoon buiten met voldoende ruimte voor de vissen.

Iemand een goede tip voor een 2e tuindecoratief onderkomen, zonder dat de hele tuin gelijk op zijn kop moet? Pling

Letsdunit

Re: Goudvissen te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:30

Wij hebben ieder jaar ook heel veel jonge visjes rondzwemmen in onze vijver echter overleven er daar uiteindelijk maar weining van, waarschijnlijk dunt je overpopulatie vanzelf wel uit.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:36

Ik vrees van niet hoor, want dit zijn al behoorlijke visjes. Die hebben duidelijk al het een en ander overleefd Knipoog .
Onze kat zal er ook gerust nog wel één verorberen, maar dan nog Haha! .

Kan de reiger nog een keer uitnodigen Clown .

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:43

De populatie regelen ze zelf. Dit hebben wij ook gehad. En nu is er een stop. en ik verwacht dat er volgend jaar weer meer zullen zijn.. Ze regelen het zelf fantastisch, dus laat de natuur maar zo veel mogenlijk zijn gang gaan. Als je ze nu weer gaat splitsen, gaan ze zo verder! En dan is het andere vijvertje binnen de kortste keren ook vol!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:48

En hoe regelen ze die populatie dan, want paps en mams denken nog niet aan stoppen hoor terwijl er nu al sprake is van overbevolking.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:49

Je mag er hier wel wat kwijt hoor Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:03

Gelderland is een beetje ver zwemmen vanuit Brabant Haha! . Tenzij je in Hedel of omstreken woont natuurlijk Haha! .

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:08

Ik tel er ieder jaar echt 100den en ieder jaar heb ik ongeveer dezelfde vissenpopulatie van ongeveer 50, in de vijver leven namelijk ook torretjes en andere dieren die visjes eten.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:09

Gewoon weer een reiger erbij Vork

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:19

Honderden gaat het gelukkig nog niet om. Het is ook maar een vijvertje hoor. Vooralsnog heb ik er minimaal 25 redelijk grote geteld (pakweg 3 cm). Dan zwemt er ook nog wat van dat hele kleine spul van laten we zeggen een ruime centimeter. Die laatste zullen er nog wel wat van sneuvelen, maar die andere lijkt me toch niet direkt? Zoveel ander gedierte zit er nou ook weer niet in de vijver wat voor opschoning kan zorgen volgens mij Verward .