Honden liefhebbers gezocht!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Honden liefhebbers gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 23:51

(ik weet niet of dit de juiste subforum is, excuses als dit niet zo is)

Mijn ouders en ik zijn op zoek naar dierenliefhebbers die de honden van La Linea willen steunen.

De Stichting Second Chance Foundation Nederland is sinds 11 juni 2008 actief. De Stichting is ontstaan uit een groep hondenliefhebbers die zich inzetten voor de honden die verwaarloosd en mishandeld worden.

Op dit moment steunen wij het asiel in La Linea in Zuid Spanje, vlakbij Gibraltar.

Wij doen dit door het asiel financieel te steunen en eenmaal per maand brengen wij onze ingezamelde spullen. In het asiel zijn ruim 350 honden gehuisvest waar elke week weer nieuwe verwaarloosde honden worden afgegeven. Vaak onvoldoende eten en medische verzorging.

Alle informatie over het asiel en de stichting SCF kunt u vinden op onze webpagina: www.animalinneed.com.

Indien u ons financieel wilt steunen als sponsor/donateur dan kunt u een bijdrage storten op rekening 10.26.44.039 tnv St. SCF te Arnhem.

Voor 1 euro per dag heeft iedere hond eten en medische verzorging.

Lees ook onderstaand verhaal

Dierenleed in Spanje

Iedereen die wel eens in Spanje is geweest kent het beeld: het ellendige leven en sterven van de straathonden, het houden van kettinghonden zonder bescherming tegen de zon en tegen de kou in de winter. Veel toeristen voelen zich 'gestoord' door deze dierenellende, tenslotte past dit niet in hun voorstelling van een wolkenvrije vakantie en all-in hotels - zonder uitgehongerde honden en katten. Om de toeristen tevreden te houden, worden de straatdieren door de gemeentes en hotel- en restauranteigenaren vergiftigd of gevangen en naar de "perrera's" gebracht, waar ze na een korte tijd gedood worden.
Verder is het in Spanje gebruikelijk, om kinderen een pup als speelgoed te kopen. Aan opvoeding wordt niets of weinig gedaan, de meeste honden worden ook niet gesteriliseerd. En als het schattige jonge hondje een volwassen hond is, wordt het vaak ingeruild voor een nieuw exemplaar. Honden kunnen tenslotte overal in shoppingcenters en dierenwinkels gekocht worden.
Ongewenste pups worden gedood of gewoon op straat gedumpt, waar hun vaak een kort en ellendig leven wacht. Rottweilers en herdershonden slijten hun trieste leven meestal aan een korte ketting, om het erf te bewaken. Zijn ze niet waaks genoeg worden ook zij gedumpt of afgemaakt. Pitbullachtige honden worden (voornamelijk door zigeuners) gekweekt en gebruikt voor hondengevechten.

In Spanje worden elk jaar ca. 20.000 honden in de perreras gedood. Perreras zijn geen asielen, maar dodingstations, waar hondenvangers dieren afleveren. Als de eigenaar zich binnen drie weken niet gemeld heeft, worden de dieren gedood. Dieren in de perreras krijgen geen medische hulp, ze worden toch afgemaakt...Het vergassen van dieren is een vaak toegepaste methode. Ook veel jagers geven hun honden af als ze niet meer te gebruiken zijn.

Een groot probleem in Spanje is het ongecontroleerd fokken van Galgos (Spaanse windhonden) en het massale achterlaten van deze honden na afloop van het jachtseizoen. Iedereen in dit land kan Galgos fokken, als hij maar een reu en een teefje heeft. Er is geen enkele controle door de overheid. De jager begint het jachtseizoen met ca. 20 honden en eindigt met drie. Intussen is het officieel verboden, om Galgo's op te hangen of dood te schieten (de straf hiervoor bedraagt 400€).
Een gebruikelijke manier om van een hond af te komen is om hem in de achterbak van de auto te doen (zodat de hond niet ziet waar hij naartoe gereden wordt). Vervolgens wordt de hond in een vreemde omgeving gedumpt. Als de trouwe hond de auto volgt - wat hij vaak doet - dan stopt de jager om de hond alsnog één of meerdere poten te breken. Nu kan de hond de auto niet meer volgen...

Een andere manier is om ze dood te laten lopen. Als de hond meer dan zes uur dagelijks loopt, "explodeert" hij: zijn longen barsten op gegeven ogenblik. Een 'goede' hond rent, tot zijn longen barsten.
Intussen is het ophangen van honden zo goed als afgeschaft. Maar nu worden de honden massaal gedumpt, worden noodasielen volgepropt met Galgo's of ze worden op een andere manier omgebracht.

Help ons de honden helpen.

Stichting Second Chance Foundation Nederland

Karl66

Re: Honden liefhebbers gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:24

[LZP] > [BB]

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:33

Ik help al mensen die Turkse honden redden, maar vind het wel goed dat je dit doet.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:48

Soms denk je wel, waar doen we het allemaal voor maar als je dan de honden kan helpen aan een nieuwe huis, is het toch wel de moeite waard Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:16

Klopt idd, daarom help ik ook met die Turkse honden. Het liefste red ik ze allemaal, maar heb besloten om het voorlopig bij 1 land te houden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:14

Wat word er verder met de honden gedaan dan?
Massaal naar Nederland gestuurd?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:09

niet massaal, mensen kunnen zich melden dat ze een hond willen hebben die ze gezien hebben op de site. Vervolgens wordt een intake gesprek gehouden en als dat in orde is, wordt het hondje naar nederland gehaald.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:04

Ik ben al voorzien heb zelf een Turkse hond en steun de stichting die ervoor gezorgd heeft dat deze hond in Nederland is komen wonen.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:17

Ook ik steun een vrouw in Spanje die Galgo's opvangt. Een vriendin van mij heeft sinds 1,5 jaar haar tweede Galgo, een schat van een beest!! Ze heeft een ijzeren plaat in haar voorpoot omdat deze 2 of 3 keer gebroken was en desondanks kan ze goed bewegen en lekker rennen. Ze is eerst ontzettend schuw geweest en ook bangig voor andere mensen/honden maar ze komt gelukkig helemaal los! Haha!

Ik vind het ontzettend goed wat je doet!! OK dan! Heel veel succes!! Het is belachelijk dat dit nog steeds gebeuren kan (in een EU-land). Ik zal je boodschap verspreiden! Ja

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 12:07

BibicheB schreef:
Ook ik steun een vrouw in Spanje die Galgo's opvangt. Een vriendin van mij heeft sinds 1,5 jaar haar tweede Galgo, een schat van een beest!! Ze heeft een ijzeren plaat in haar voorpoot omdat deze 2 of 3 keer gebroken was en desondanks kan ze goed bewegen en lekker rennen. Ze is eerst ontzettend schuw geweest en ook bangig voor andere mensen/honden maar ze komt gelukkig helemaal los! Haha!

Ik vind het ontzettend goed wat je doet!! OK dan! Heel veel succes!! Het is belachelijk dat dit nog steeds gebeuren kan (in een EU-land). Ik zal je boodschap verspreiden! Ja

top, bedankt!!

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:17

je website doet het niet!!
verder heb ik een vraag.. kan ik ook eenmalig storten? ik wil namelijk niet aan een maandelijks bedrag vastzitten (aangezien ik de ene maand meer te besteden heb dan de andere maand)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 12:36

_ingrid_ schreef:
je website doet het niet!!
verder heb ik een vraag.. kan ik ook eenmalig storten? ik wil namelijk niet aan een maandelijks bedrag vastzitten (aangezien ik de ene maand meer te besteden heb dan de andere maand)

http://www.animalinneed.com/

natuurlijk zijn eenmalige stortingen mogelijk en welkom!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 22:34

bedankt voor de paar kleine donaties!! stuur het aub door aan alle kennissen/vrienden!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:52

Jeroen Dubbeldam ambassadeur Animal in Need
08-11-2008
'Een man met een hart voor mens en dier'. Zo omschrijft Stichting Animal in Need de nieuwe ambassadeur Jeroen Dubbeldam. De Stichting zet zich in voor honden en katten uit asiels in Spanje.

Een langgekoesterde wens van de Stichting was een nieuw asielgebouw en een aantal nieuwe kennels voor het asiel in La Línea. Jeroen Dubbeldam heeft zich daar als ambassadeur enorm voor ingezet. Via zijn schoonvader en een stel kennissen is een enorm bedrag beschikbaar gesteld om de wensen te realiseren.

In totaal worden er vier zogeheten porto cabin's gesponsord. Een zal dienst gaan doen als medische kliniek. De inrichting voor de kliniek was er al, nu kan er ook eindelijk een ruimte ingericht worden waar de operatietafel kan staan. Een andere cabin zal dienst doen als quarantaineruimte voor dieren die tijdelijk geïsoleerd moeten worden. 'We kunnen nu eindelijk de dieren goede medische verzorging geven.'

Jeroen zet zich ook in voor het Nationale Centrum Paardrijden voor Gehandicapten als ambassadeur van Manege 't Hoefijzer.

Voor meer informatie: www.animalinneed.nl