Is mijn hond de nieuwe Julia Roberts of scheelt er echt wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Is mijn hond de nieuwe Julia Roberts of scheelt er echt wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 23:16

Kaï, het mormel in kwestie, is een rosse engelse cocker spaniel van 5 jaar,
die enorm kickt op aandacht (en dan vooral van mij Haha! ).

Zo mag ik niet eens naar het toilet gaan, zonder madam mee te nemen
doe ik dit toch weerklinkt oorverdovend ik-word-zwaar-mishandeld gejank door de straat ...
Bloos

Komt er bezoek, en mevrouw krijgt geen aandacht, laat ze zich luid schreeuwend op de grond vallen
en doet alsof er iemand op haar getrapt heeft (en geloof me, dit trucje levert haar ALTIJD aandacht op)!
Zelfs mijn stoere hoefsmid loopt elke keer weer rood aan en verontschuldigt zich voor zijn
lompe gedrag (het trappen dus op het arme zielige weerloze hondje).

Allemaal niet erg, eerder grappig, maar nu mankt Kaï sinds enkele dagen. Dus als ze opstaat,
of in haar zetel wil springen, laat ze een auw-piep.
Het gekke is, dat als we gaan wandelen of joggen, er van pijn helemaal niets te bemerken valt!
Maar zijn we dan terug thuis ... ja hoor, begint het weer.

Nu zit ik dus met een probleem, moet ik dat mormel nu 'geloven' of zou dit weer fake-gedrag zijn?
Een bezoekje aan de da is namelijk nogal prijzig, wat ik er helemaal voor over heb natuurlijk, maar
een beetje zonde als het voor niets is!

Wat zouden jullie doen?

jesito

Re: Is mijn hond de nieuwe Julia Roberts of scheelt er echt wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:22

Toch even het zekere voor het onzekere en het gewoon na laten kijken.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:45

Ik zou zelf zeggen dat je hond last heeft van aanstelleritis. Zeker omdat ze tijdens het uitlaten niks laat merken en thuis schreeuwt ze moord en brand. Zelf geef je ook al aan dat ze helemaal gek is op aandacht en er constant om vraagt.
Dit zou een manier van haar kunnen zijn om die (onbeperkte) aandacht te vragen. Loop zelf gewoon even haar lijfje na en dan met name de pootjes en en controleer goed op splinters of steentjes en eventueel een klein wondje. Zet ter controle zachtjes wat druk op de pootjes om te kijken of ze gaat piepen. Als ze piept kan je voor de zekerheid even naar de dierenarts gaat en zoniet, kan je het nog even aankijken. Als het verslechtert kan je altijd nog naar de da gaan.
De beste remedie tegen honden die zoveel aandacht vragen is nog altijd gewoon negeren zodra ze gaan piepen Clown . Is heel moeilijk, ik weet er zelf alles van, maar dat is het enige dat werkt.
Succes en sterkte!!

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:49

Ik zou het even aankijken. Als ze dit gedrag blijft vertonen of het wordt erger kun je altijd nog naar de DA. Succes!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:59

Lijkt mij idd toch een beetje aanstelleritis hoor. Daar zijn ze geweldig goed in, die honden, eens ze door hebben dat het werkt. Haha!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:19

ik zou het wel even na laten kijken hoor, een consult is in 1e instantie toch niet zo duur?

De symptomen van artrose

stijfheid na periode van rust
startkreupelheid of ochtendstijfheid
moeilijk opstaan
mank of kreupel lopen, loopt onregelmatig
pijnuitingen, piepen, poot omhoog houden

zoiets kan het best zijn, begin fase, dus stijfheid na rust, ochtendstijfheid. Ik zou haar toch even naar de DA brengen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:23

Onze hond heeft artrose. Daar zie je niets van als ze aan het rennen en spelen is, maar owjee als je thuis komt. Moeten er nu ook wel extra voorzichting mee zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:29

een hond kan geen last hebben van aanstelleritis,het is geen mens.....ik denk dat ze buiten dusdanig is afgeleid dat ze de pijn niet voelt,eenmaal thuis voelt ze het wel.
Even naar de da,die kan je vast meer vertellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:18

geerke schreef:
een hond kan geen last hebben van aanstelleritis,het is geen mens.....ik denk dat ze buiten dusdanig is afgeleid dat ze de pijn niet voelt,eenmaal thuis voelt ze het wel.
Even naar de da,die kan je vast meer vertellen..

een hond kan er wel alles aan doen om aandacht te krijgen..
zo hadden wij een hond, die begon te janken en te piepen, en helemaal mank liep, eerst had je dan zoiets, ach, kom maar dan krijg je een koekje.. had hij het koekje op, dan rende hij keihard weg, en begon te spelen, beest had dus nergens last van..

@ TS is de hond wel eens alleen thuis? ik zou hem toch in de kamer laten als je naar de wc gaat, en tegen de visite zeggen dat ze de hond moeten negeren als hij piept oid. als ze thuis mankt kan je haar pootje idd even nakijken, druk zetten, en kijken of ze echt pijn heeft, blijft het zo, zou ik toch even naar de DA gaan, of even bellen, je verhaal uitleggen en kijken wat zij zeggen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:24

Eerst even na laten kijken, mocht blijken dat het niets is: dan lijkt het mij idd aanstelleritis!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:37

Dat "mormel" heeft thuis de broek aan!

Vergeet niet dat wanneer het mormel mee uit wandelen gaat, zij niets liever doet dan bij jou zijn. Dan zet zij haar pijn even uit.
Thuis mag zij zichzelf weer zijn .

Ik zou haar echt even na laten kijken. En wat meer grenzen aangeven. Jij bent de baas, niet de hond.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:55

Die van mij heeft dit ook.

Als ze geen aandacht krijgt dan gaat ze mank lopen, en onder een "aaahw wat zieluuggg" krijgt ze dan van de meeste mensen toch wel aandacht. Ik betrap mezelf er meestal ook nog wel op hoor. Als je haar dan optilt en aait en knuffelt en weer neerzet, is ze wonderbaarlijk genezen. *Grinnik* Bijzonder slim.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:01

Als de adrenaline door d'r lijf giert tijdens de wandelingen, kan een hond heel goed door pijn heenlopen. Het kan overigens ook heel goed zijn dat het gejank dat ze vertoond wel een reden heeft, als jij er niet bent bouwt ze spanning op in haar lijf die voor pijn kunnen zorgen. Dito als de smid er is, of iemand anders.

Ik zou mijn hond toch een keer door de molen laten halen. Kans is groot dat er wel iets is, wat je tot nog toe als aanstelleritis hebt bestempeld. En dat zou wel heel sneu zijn voor Kai.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 22:51

Ja dat is waar. Mocht ik er nog wat van merken, passeer ik wel even via de da. Vandaag zijn we weer gaan joggen, maar er was tijdens en na niets meer te merken van pijn.

Het is trouwens mijn eigen schuld dat de hond zich zo aanstelt hoor, ik vind dat toch zo grappig dat ik haar altijd geef waar ze het om doet: aandacht!

Maar als het erop aankomt luistert ze ook wel hoor ... het is een jachthond en ik kan haar ten alle tijden los laten lopen (niet dat ik dat ook altijd doe, maar het kan wel), zo goed luistert ze.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:41

Haha een hond met aanstelleritis.
Ik zou het voor de zekerheid toch na laten kijken Knipoog.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:44

Ik zou het even laten nakijken bij de DA. Als honden spelen zie je vaak niks maar als ze in eigen omgeving en rustig zijn zie je pas het werkelijke beeld.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:46

Zou het zeker even laten bekijken.