Hond drinkt opeens heel veel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Hond drinkt opeens heel veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:16

Hallo,

Onze Golden Retriever van 6 drinkt de laatste tijd veel meer dan voorheen. Het viel mij op, omdat we normaal de water bak 1 á 2 keer per dag bijvullen/vernieuwen, en het nu wel 4 á 5 keer per dag moeten doen.
Laatst wou ze ook al liever niet eten, ze heeft haar bak wel leeggegeten maar met moeite. Normaal hoef je het woord 'eten' maar te zeggen of ze staat kwijlend bij haar bak. Nu lag ze in haar mand en ik moest haar roepen om te eten.
Ze krijgt wel speciale voeding. Ze krijgt Nutro Choice, met een maatbeker en op haar gewicht afgemeten. Daarbij krijgt ze gelatinaat en krijgt voor het eten een pilletje biotine. Ze had de laatste tijd erg jeuk gekregen, we vermoeden van het zwemmen dus dat mag ze helaas ook niet meer.
Ook vond ik dat ze laatst wat minder zin had om te lopen, ze loopt altijd los en meestal voor mij, blijft dan ergens ruiken, haal ik haar weer in en dan komt ze weer in 'draf' voorbij lopen. Nu liep ze toch wel achter me, en zeg maar in 'stap'.
Mijn ouders zijn op vakantie, en heb het hun gemeld en kreeg de reactie; Als je twijfeld ga dan langs bij de DA. Kan alleen moeilijk een Golden achter op m'n fiets binden, dus vandaar dat ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat er aan de hand kan zijn? Kan me voorstellen dat er helemaal niks aan de hand is, maar vind het toch wel raar dat ze nu ineens zo veel drinkt terwijl het geen warm weer is.

Ik hoop op reacties! Haha!

EmDee

Re: Hond drinkt opeens heel veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:19

Als jouw golden retriever een niet gesteriliseerd teefje is, dan zou ze misschien een baarmoederontsteking kunnen hebben. Je kunt in ieder geval je DA bellen, misschien wil hij/zij ook wel thuis langskomen?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:20

Ik zou toch voor de zekerheid iig de DA bellen om te vragen wat het zou kunnen zijn.
Als ik dit zo hoor denk ik er namelijk aan dat er inwendig iets aan de hand zou kunnen zijn.
Heb je het tandvlees al gecontroleerd? Als dat bleek is, meteen de DA bellen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:29

EmDee schreef:
Als jouw golden retriever een niet gesteriliseerd teefje is, dan zou ze misschien een baarmoederontsteking kunnen hebben. Je kunt in ieder geval je DA bellen, misschien wil hij/zij ook wel thuis langskomen?

Vergeten te melden; ze is wel gesteriliseerd, helaas hebben wij dit te vroeg laten doen en begint haar vacht nu al dof te worden en lijkt ze op een oude hond. Vandaar ook de biotine en gelatinaat. Lachen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:31

Eefke85 schreef:
Ik zou toch voor de zekerheid iig de DA bellen om te vragen wat het zou kunnen zijn.
Als ik dit zo hoor denk ik er namelijk aan dat er inwendig iets aan de hand zou kunnen zijn.
Heb je het tandvlees al gecontroleerd? Als dat bleek is, meteen de DA bellen.

Ik ga even een foto maken, het is niet bleek maar ook niet erg roze. Knipoog Denk trouwens wel dat het de goede kleur heeft.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:32

Ik denk meteen aan de nieren Vork
Citaat:
Symptomen
Een hond die een nieraandoening heeft vertoont vertoont verschillende symptomen zo als:verliest zijn trek in eten. krijgt ook meer dorst, moet vaker plassen of juist helemaal niet moet of heeft de neiging om over te geven. verlies van gewichtis meer of minder depressief, vermindering van het uithoudingsvermogen, heeft een doffe en ongezonde vacht.
Als de hond aan één of meer van deze symptomen lijdt, kan de dierenarts de diagnose nieraandoening stellen.

Edit:
Bron
http://www.wietsebas.nl/plaintext/00000 ... index.html
Laatst bijgewerkt door Aradis op 12-07-08 22:35, in het totaal 3 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:34

Diabetes? Alle verschijnselen zouden hierop kunnen wijzen. Toch maar even proberen of iemand met je mee naar de dierenarts kan.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:35

Ik denk aan suikerziekte dan drinken ze ook heel veel. Hebben wij met onze border collie gehad.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:37

Het lijkt heel erg op de sypmtomen van een nieraandoening..
Dit is pas geleden ook bij mijn hond vastgesteld..
Dit kan je door een bloedtest bevestigen, dus wel even naar de DA.
Sterkte ermee

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:42

Heb net even geprobeerd foto's te maken, maar met flits is het te licht en zonder flits te donker. Probeer het morgen bij daglicht nog even.

Ik ga morgen even een vriendin vragen, haar vader is DA dus misschien dat hij wat weet.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:50

kan heel veel zijn. Diabetes, nieraandoening, schildklierafwijking. Je kan een DA bellen, maar ws. zegt hij toch dat je langs moet komen voor een bloedonderzoekje. Bij je thuis kan hij niet zoveel. Je kan een dierenambulance bellen, die kan je naar de DA brengen. Verder komen bij ons op de praktijk ook wel mensen met hun dier met de taxi. Als je het er bij zegt bij het bestellen van de taxi, dan kan het meestal wel hoor.
Succes! Hou je ons even op de hoogte, ik ben wel nieuwsgierig wat er uitkomt?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:56

Het kan inderdaad van alles zijn, zelfs tot een hartafwijking aan toe, daar ging mijn hond ook ontzettend veel van drinken (hield ook vocht vast). De enige die kan vertellen wat er echt aan de hand is is denk ik toch de dierenarts, want zoals ik en mijn voorgangers al zeggen, het kan zo veel zijn....
Sterkte met je hond in ieder geval, hopelijk valt het mee!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:57

Maand geleden had wij ongeveer hetzelfde met onze hond. Die plaste ook meer dan normaal. Urineonderzoek bij DA laten doen en bleek dat ie blaasontsteking had, komt veel voor bij oudere honden. Dus ff urine langs brengen bij DA Lachen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:00

als je echt zekerheid wil hebben, best even een urine en bloed onderzoek laten doen bij de dierenarts.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:06

Zou wel even contact opnemen met de dierenarts. Ja
Want ineens veel water gaan drinken is een teken dat er iets met de gezondheid van je hond(of het moet bloedheet zijn dan drinken wij ook meer)
Dat werd ons verteld toen wij met onze hond bij de dierenarts kwamen en bleek dat ze een baarmoederonsteking had.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 23:36

Ga morgen maar even kijken of ik de DA kan bereiken, ben bang van niet omdat het natuurlijk zondag is en het geen spoedgeval is. Ik ga zeker even m'n vriendin bellen om te vragen of haar vader (DA) misschien iets weet en/of tips heeft. Ga nog even overleggen met m'n ouders en dan wordt het anders toch maar maandag een taxi huren, of even kijken of er iemand is die ons er heen wilt rijden. Lachen Ben bang dat het misschien toch een reactie is op de biotine, die krijgt ze nu ongeveer 2 weken toegedient, dus misschien is ze daar een beetje van slag van.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:31

Weet ja al wat je gaat doen ?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:32

Ja, ik heb de eigenaresse van mijn bijrijdpaard gebeld, zij is DA-assistente, en ga vandaag met het spreekuur even langs. Ja

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:32

Oke! Succes Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:01

hoe oud is ze? misschien diabetes? want een van de verschijnselen van diabetes is dorst. Dus kortom heel veel drinken

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:12

Ik heb wat geregeld voor morgen avond, en dan gaat ze naar de DA. Lachen

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:58

Succes morgen!
Laat je het weten hoe het gegaan is,ben wel even nieuwschierig.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:04

Is goed. Knipoog
We gaan rond 5 uur half 6 er heen. Knipoog

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:20

Symptomen op een rij: GR, 6 jar, plotselinh veel drinken, weinig eetlust, doffe vacht, minder fitaal (mee lopen etc), lijkt oude hond, jeuk. Klinkt mij als suikerziekte! (ben ook DA-assistente) (Of nieren maar dat hoop ik niet. is meestal ongunstiger dan suikerziekte) Succes bij de DA! (Bereid je erop voor dat er zeer wrs bloed geprikt moet gaan worden)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:41

Ik hoop dat het bloedprikken dan gaat lukken, want we moeten haar na haar sterrilisatie al naar binnen duwen en trekken. Staart tussen de benen, ze zal het liefste weg rennen. Clown