Ik heb sinds vandaag een nieuw leren bankstel en er zitten nu al gaatjes in mn kat springt steeds vanaf de keukentafel erop en grijpt zich dan vast om niet te vallen.
ik haal ze steeds van de bank af, maar wat kan ik nu het beste doen, hebben jullie tips??
Geen leren bank nemen je kan wel beginnen met plantenspuit e.d. maar goed veel water is ook niet goed voor de bank en de kans dat de kat het lekker toch doet als je niet thuis bent is groot. Misschien een plaid er dan over ofzo, maar ja daar heb je ook geen nieuwe bank voor. Mochten ze wel op de ouwe bank? Want dan wordt heropvoeding nog wel lastig. En nageltjes verwijderen is ook weer zo drastisch.
ja, misschien had je eerder kunnen beginnen met je kat leren om niet op de bank te springen??? nu is het een beetje (te) laat denk ik. Onze kat, en vroeger ook onze hond, komen niet op de bank. Ik lig ook niet hun mand, dus zij hoeven ook niet in mijn stoel of bed.
ik heb vroeger ook een leren bank gehad en ging op zich goed met de hond en katten nu zit er alleen zo`n lompe bij die stuk poot mist en daardoor wss lomp afzet en zich vast grijpt stoffen bank heb ik weggedaan omdat ik al die haren en vlekken zat was als mn hond moest overgeven rende die snel de bank op en deed het daarop, nou fijn,,, kreeg ik er dus nooit meer uit
doek eroverheen heeft geen nut ben ik bank, als die nl glijd, glijd de kat mee en zet de nagels er extra diep in ze doen het niet bewust, het is niet zo dat ze hem als krabpaal gebruiken is puur aan 1 kant, dat ze van de tafel via de bank op de grond springen
Wij hadden ook juist expres een leren bank genomen ivm de kat. Op een stoffen bank blijven alle haren zitten etc., een leren bank is makkelijk schoon te maken..
Een leren bank en dieren is helaas vragen om problemen.
Een leren bank en een hond gaat nog wel, maar de geur van leer is nu eenmaal heel erg aantrekkelijk voor katten. Ik heb mijn zadels thuis liggen , omdat er in de stal een paar keer is ingebroken, maar hier moet ik dus mijn zadels goed wegstoppen,de katten zijn er te dol op.
Enige optie zou zijn om dekens over je bank te hangen
bank verschuiven is helaas geen optie ik heb nu al de stoelen verschoven zodat ze van de tafel op de stoel kunnen springen
nogmaals, ze gebruiken het niet als krabpaal, maar meer als afstapje, vooral 1 omdat die pijnlijke stomp heeft aan 1 poot en de tafel te hoog is om af te springen erop spelen hebben ze niet gedaan en ze liggen al hele avond nu braaf naast de bank