Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Justnon schreef:en anders een konijntje (van het zelfde geslacht) erbij te kopen, mocht dat werken.
Jaimyliefje schreef:ik zou hem niet naar een opvang brengen, die dingen zitten echt bom en bomvol. Vriendin van mijn zus had ook twee wilde konijnen vroeger, de meest trouwe en aanhankelijke beestjes die ik ooit gezien heb. Je kon je oppakken en aaien, en als ze wegliepen kwamen ze gewoon weer terug.
Hij is al gewend aan de mens, sterker nog, hij is erdoor van de dood gered. Ik denk dat het beessie al te veel vertrouwen heeft inmiddels.
Justnon schreef:Ik wil het ook absoluut niet tam maken, dat was ook helemaal niet de insteek die ik had op het moment dat ik het gered had. Maar ik weet niet precies waar de kat hem gevangen heeft, het ruikt nu ook naar mens en plus het feit dat als ik het wil loslaten, ik het weer moet vervoeren in de auto etc en dan is het beestje weer in shock. De kans dat het dan gepakt wordt door de kat/ hond etc is dan heel groot. dan heeft het een grotere overlevingskans bij mij.
Het gaat mij echt niet om het hebben van een konijntje, ik heb zelf al twee konijnen en was het een volwassen konijn geweest is het ook alweer anders. Maar ik kan het gewoon niet over mij hart verkrijgen om het aan z'n lot over te laten. Voor het zelfde geld red het beestje het wel bij mij, ik heb ten eerste de ruimte, alles voor konijnen is aanwezig, dus de vraag bij mij is dan, waarom zou ik het niet proberen?
love_lady1 schreef:je zegt dat hij nu binnen staat?
Dat is niet goed voor een konijntje dat voorheen 24/7 buiten leefde, ivm het grote temperatuurs verschil.
Ik denk dat je beter advies kan vragen aan een dieren arts ofzo wat je het beste kan doen.
love_lady1 schreef:je zegt dat hij nu binnen staat?
Dat is niet goed voor een konijntje dat voorheen 24/7 buiten leefde, ivm het grote temperatuurs verschil.
Ik denk dat je beter advies kan vragen aan een dieren arts ofzo wat je het beste kan doen.
Iris82 schreef:Justnon: Heb je nog aan de tip van Nickeltje gedacht over de antibiotica?